top of page

כתבות אחרונות

עמרי לא משהו משהו

יום הקומיקס חינם הבינלאומי הוא יום חג בשביל חובבי הקומיקס מסביב לעולם: מגיעים לחנויות הקומיקס המקומיות ומקבלים חוברות קומיקס בחינם ועוד שלל הנחות והפתעות כמו אמנים מתארחים שמציירים איורים למי שמבקש. יום הקומיקס חינם מתרחש כל שנה בשישי הראשון של חודש מאי, והשנה הוא היה אחד מהטובים ביותר שהיו פה בארץ. הנה הסיקור שלי לכמה מהחוברות שחולקו ביום הקומיקס חינם 2018:

Avengers/Captain America

החוברת הזו מחולקת לשני סיפורים: סיפור אחד של הנוקמים וסיפור שני של קפטן אמריקה. הסיפור של הנוקמים מכין את הקרקע לסיפור הגדול הבא של הנוקמים שמערב מאוד חזק את צוות הנוקמים של 1000000 לפני הספירה (כמו שנראו בפעם הראשונה בחוברת Marvel Legacy #1). הנוקמים צריכים להתמודד עם איום בסדר גודל שהם לא התמודדו איתו בעבר: מגה-סלסטיאל שהיה קבור בכדור הארץ במשך מיליון שנה חוזר לתחייה (בעזרתו של לוקי) והנוקמים צריכים להתאחד נגדו. הסיפור מתמקד טיפה יותר מדי בת'ור והדמויות בעולמו (ברמה שיכלו לקרוא לחוברת ת'ור ולא הנוקמים) אבל אני עדיין מאמין שהם יצרו את ההייפ שהם חיפשו לקראת הריצה הבאה שתכתב ע"י ג'ייסון אהרון ותאוייר ע"י אד מקגינס ושרה פיקלי. בחלק השני של החוברת יש טיזר לריצה של טה-ניסי קואטס על קפטן אמריקה. לפי הסיפור אפשר לצפות לריצה טעונה פוליטית שסוף סוף תתייחס לאירועים של סיקרט אמפייר (בהם קפטן אמריקה התגלה להיות סוכן סמוי של היידרה הנאצית!). אני בהחלט מצפה לראות לאן טה-ניסי עומד לקחת את הסיפור הזה עם אומנות מהממת של ליינל יו.

Amazing Spider-Man

זו החוברת הכי טובה שקראתי ביום הקומיקס חינם השנה. ספיידר-מן, אחרי מעל עשור שנכתב ע"י דן סלוט, עובר למושכות של ניק ספנסר (שכתב את סיקרט אמפייר שהזכרתי מקודם). ניק ספנסר יודע לכתוב הומור שעובד בקומיקס (קחו לדוגמה את הריצה שלו על אנט-מן או על הSuperior Foes of Spider-man שהייתה קורעת) וגם בחוברת הזאת הוא הצליח להצחיק ולסקרן לקראת הריצה שמתקרבת ובאה. בסיפור ספיידר-מן מחפש דירה אך חיפושו נקטע ע"י ניסיון שוד. הכוכב האמיתי של החוברת הזאת הוא ריאן אוטלי שעומד לאייר את הריצה החדשה אחרי שאייר במשך כ15 שנה את הסדרה Invinicible (מבית היוצר של המתים המהלכים). האומנות שלו דינמית, חלקה ופשוט כיף להסתכל עליה.

DC Nation #0

ספר זה אומנם לא היה חלק מהחוברות שיועדו להיות מחולקות בחינם, אך DC אמרו לחנויות שהן יכולות לחלק את החוברת הזו כחלק משאר החוברות שמחולקות ביום הקומיקס חינם. את החוברת הזאת לא אהבתי כל כך. היא מחולקת לשלושה סיפורים שכל אחד מיועד להיות טיזר לעלילה שתתרחש בעתיד העולם של DC. הסיפור הראשון התמקד בג'וקר והוביל לחתונה של באטמן עם קאטוומן, אך מכיוון שאני לא עוקב אחרי הריצה הנוכחית של באטמן לא הבנתי איך הסיפור מתקשר לשאר הריצה.

הסיפור השני היה על סופרמן והוא יוביל לריצה של בריאן מייקל בנדיס על הדמות לאחר שעבר ממארוול בה היה כוכב למשך 17 שנים. הסיפור התמקד בסופרמן והדיילי ביוגל אך לויס ליין וג'ון קנט (הבן של סופרמן ולויס ליין) לא נראו בסיפור. לא רק זה, גם נאמר שלויס ליין נעלמה ואף אחד לא יודע איפה היא! הדינמיקה המשפחתית של סופרמן, לויס ליין וג'ון היו אחד הדברים שגרמו לריצה של סופרמן בDC Rebirth לעבוד כל כך טוב ועכשיו אני ממש דואג לעתיד הדמות.

הסיפור האחרון היה על ליגת הצדק ושימש כהכנה לאירוע הגדול הבא של הצוות: Justice League - No Justice. הסיפור יכתב ע"י סקוט סניידר (באטמן, DC Metal) ויאוייר ע"י פרנסיס מאנפול (The Flash, Trinity). האומנות של מאנפול מדהימה כרגיל אך הכתיבה הרגישה יותר מדי אקספוזיטורית ופחות מעניינת.

Barrier

בראיין ק. ווהן הוא מכונה ליצור להיטים ביקורתית וכלכלית (Saga, Paper Girls) ומרקוס מרטין הוא מכונה ליצור יופי (Doctor Strange: The Oath). כמו שיתוף הפעולה הקודם שלהם, The Private Eye, מדובר בסדרה שהופיעה לראשונה בהוצאה הדיגיטלית Panel Syndicate שזוכה לדפוס דרך Image בפורמט המקורי, הקומיקס הזה הוא לנדסקייפ – יותר ארוך משהוא גבוה.

כמו The Private Eye מדובר בסיפור מד"ב עמוס טויסטים עם המגע המעניין שהדמויות הראשיות לא מדברות באותה שפה – מה שאומר שקוראים שונים מבינים את הסיפור אחרת. אני מודה שבשנים האחרונות ווהן התחיל להרגיש טיפה רפטטיבי, יש לו מבנה מאוד ברור וחיבה להפתיע את הקורא כל חמש עמודים שנהייתה צפויה בעצמה, אבל הידיעה שזו סדרה קצרה עם סוף שכבר נכתב בהחלט מקלה על הדאגות.

Dark Horse Overwatch & Black Hammer

אם אהיה כן, קראתי בחוברת הזאת רק את הסיפור של בלאק האמר שנכתב ע"י ג'ף למייר. בלאק האמר היא אחת מסדרות הקומיקס הטובות על המדפים כיום ומספרת על צוות גיבורי על שכל אחד מהם מייצג גיבור אחר מעידן הזהב של הקומיקס (1940-1950). לאחר אירוע גדול בו נלחמו למען הצלת האנושות היה אור גדול והגיבורים מצאו את עצמם בחווה, בעיר שהם אינם יכולים לעזוב. הסיפור כל פעם נותן לנו הצצות להיסטוריה של הגיבורים ודרך העבר וההווה מתחילה להיווצר קונספירציה, משהו פה לא כמו שהוא נראה. הסיפור בחוברת הזאת הוא על צוות עתידי של גיבורים (כהומאז' לLegion of Super-Heroes) והניסיון שלהם להבין מה קרה לאותו צוות מיתולוגי שהציל את כדור הארץ לפני אלפי שנים.

אני בטוח שגם הסיפור של Overwatch היה טוב, פשוט לא קראתי אותו.

לסיכום, אפשר להגיד שיום הקומיקס חינם הבינלאומי היה נהדר השנה. אני ממליץ לכל חובב קומיקס או גיק לנסות וללכת שנה הבאה, זה תמיד כיף לקבל דברים בחינם ואם זה קומיקס אז זה אפילו יותר טוב!

תמונות מיום הקומיקס חינם 2018:


bottom of page