top of page

כתבות אחרונות

חג פורים חג פורים חג גדול לילדים והוצאה יותר גדולה להורים

לא מזמן חגגנו את פורים, החג שכל הילדים אוהבים, להתחפש, להיות מי שהם רוצים, הכוכבים הכי גדולים, משלוחי מנות, ממתקים, שוקולדים והכי חשוב לבוא בלי תלבושת אחידה. כל הדברים הללו גורמים לילדים לאהוב מאוד את החג הזה, אבל בואו נדבר שנייה על הצד של ההורים.

אני עובדת בחנות צעצועים, וכחודש לפני פורים כבר סידרנו את כל החנות לקראת החג והתחלנו עם מכירת התחפושת שנגמרה רק בשבוע הראשון של מרץ. החג גרם לי לראות בחנות, הרבה ילדים מאושרים שרואים תחפושות של הכוכבים והדמויות האהובות עליהם, אבל בו זמנית, אני רואה על הפנים של חלק מההורים, את המכה הקשה לכיס שהם מקבלים לקראת החג, במיוחד במשפחות שבהם יש יותר מילד אחד. תחפושת ממוצעת עולה בין 100-150 ש"ח אבל התחפושות של הכוכבים האהובים על הילדים כמו נועה קירל וסטטיק ובן אל הגיעו גם לסכומים של 180 שקלים, כך שמשפחה עם שלושה ילדים בקלות עוברת את ה500 שקלים רק בתחפושות בפורים, בלי לדבר על ההורים שאולי ירצו להתחפש, ועל המשלוח מנות שיצטרכו להכין לכל ילד.

(תחפושת של בן אל ושל נועה קירל, אשר עולות בסביבות ה180 שקלים)

אני אישית, כאשר באו אלי לקוחות שלא יכלו לקנות תחפושת לכל הילדים בסכומים האלה, או אפילו לילד אחד, ניסיתי לעזור להם להרכיב תחפושות מאביזרים, כמו בגדי גוף, חצאיות טוטו, אוזניים של חיות וכדומה. כך בקלות מורידים את עלות התחפושת ללא יותר מ100 ש"ח. בנוסף לכך, ברגע שאתה מרכיב בעצמך את התחפושת יש לך את האופציה להיות הרבה יותר יצרתי ולתת לילד להיות יותר מיוחד בבית ספר ובגן ויותר מקורי.

בנוסף לכך, הייתי רוצה להציע, לכל מי שקורה את הכתבה הזאת, לתרום את התחפושות שלו ושל האחים שלו לאנשים שלא יכולים להרשות לעצמם לקנות, הרי בכל מקרה התחפושת היא חד פעמית, לובשים אותה בשנה אחת ושנה אחרי כבר קונים אחרת, ולכן יש לעזור למשפחות שאינן בעלות היכולות לקנות כל שנה תחפושת ולתרום להם.

המטרה שלי בכתבה זו לעורר את המודעות שלכם לנושא הזה, בואו נרחם קצת על ההורים שבמילא מוציאים כל השנה סכומים לא קטנים על ילדיהם, ולעזור להם ולילדיהם לעבור את החג הזה בחיוך כי הרי כל המטרה של פורים זה שמחה וצהלה. חוץ מי זה מציעה לכם שנה הבאה להכין יחד הם ההורים או עם האחים הקטנים תחפושת מקורית לבד אשר גם תחסוך את הכסף וגם תהייה הרבה יותר יצירתית, ובואו נשים סוף למסחטת הכספים להורים שנקראת פורים.


bottom of page