top of page

כתבות אחרונות

האם המידע שלנו באמת מאובטח כשאנחנו משתמשים באינטרנט?


לאחרונה עלו הרבה מאוד כתבות על כך שפייסבוק, גוגל, מייקרוסופט, אפל ועוד ענקיות מידע אחרות מוכרות את המידע שלנו לעסקים אחרים, אבל בואו נתמקד בפייסבוק. לפני מספר חודשים פורסמה כתבה שפייסבוק בוחרת לך פרסומות בפיד על פי דברים שדיברת עליהם בטלפון או במציאות. לדוגמה, אם דיברת על מיטות, אז סביר להניח שתופיע לך פרסומת של מיטה בפייסבוק. אבל לא רק אם דיברת פיזית, אלא גם אם התכתבת על זה באחת מהאפליקציות של פייסבוק (פייסבוק, מסנג'ר, וואצאפ ואינסטגרם). השאלה היא למה הם עושים את זה? הרי האתרים האלה אמורים להגן על הפרטיות שלנו ולא למכור את המידע הפרטי שלנו לעסקים.

בואו נתחיל בשיטות של פייסבוק לגנוב ולמכור את המידע שלכם ועליכם. גם אם תמחקו את חשבון הפייסבוק שלכם, המידע יישאר בשרתים של פייסבוק. פייסבוק גם רושמת לאיזה אתרי אינטרנט אתם נכנסים בעזרת הפלאגינים שלהם (לדוגמה כפתור הלייק) שיש בכמעט כל אתר אינטרנט שמכבד את עצמו. עוד דבר שפייסבוק עושה עם המידע שלכם הוא להעביר אותו לממשלת ארצות הברית, לNSA או לעוד ארגונים ממשלתיים וביטחוניים אמריקאים. זאת כדי להביא הוכחות או להפליל פושעים בתיקים ותביעות. פייסבוק גם משתמשים במידע שלך (לאיזה אתרים אתה נכנס, כתבות, לאילו דפים עשית לייקים וכו') בשביל להציג לך יותר דברים שמעניינים אותך בפיד של הפייסבוק.

עכשיו נתמקד בגוגל – ענקית מנועי החיפוש, המייל האינטרנטי, אחסון בענן, המפות ועוד – גם הם משתמשים במידע שלכם בשביל לכוון פרסומות שמדברות אליכם. גוגל אוספת עליכם מידע כמו השם, המייל, מספר הטלפון, כרטיס האשראי (אם השתמשתם בו באחד משירותי גוגל), פרטים על איך אתם משתמשים בשירותים של גוגל, מה האינטראקציה שלכם עם אתרים אחרים שמשתמשים בשירותי הפרסום של גוגל, פרטים על המכשיר שלכם (כן, גם אצל משתמש iOS), חיפושים בגוגל ועוד.

פייר? מפתיע שכשחברות ענק כאלו מבטיחות לכם שהמידע שלכם לא הולך לשום מקום, אבל מאחורי הגב שלכם מוכרים אותו לאנשים אחרים.

מובן שחברות הענק שאוספות את פרטי כרטיס האשראי שלכם לא משתמשות בו למען עצמן או מוכרות אותו לחברות אחרות, אלא רק משתמשות בו כדי לשמור את הפרטים שלכם בשביל הפעם הבאה שתרצו לקנות בו באחד מהשירותים שלהן.

אז למרות שהן אוספות את המידע שלכם, הן לא משתמשות בו לצורך רע אלא רק עוזרות לעצמן להגדיל את הרווחים שלהן בעזרת ניתוב נכון של פרסומות לאנשים שהן מתאימות להם.


bottom of page