top of page

כתבות אחרונות

האם יש לישראל סיכוי לנצח באירוויזיון- חלק 2

לפני קצת יותר משבועיים שוחרר באופן רשמי "Toy", השיר של נטע ברזילי, אותו היא תשיר במאי, בליסבון, על בימת האירוויזיון. השיר, שייצג את ישראל בתחרות השירה הבינלאומית, קיבל לא מעט תגובות בארץ ובעולם. אם עדיין לא הספקתם להאזין, - "Toy" הוא שיר שכתבו והלחינו דורון מדלי וסתו בגר עבור נטע ברזילי.

השיר כולו באנגלית, בגלל שמיועד לפנות לקהל מכל רחבי העולם, והוא מדגיש עוצמה נשית כאשר המשפט המוביל את השיר והפזמון הוא - "I'm not your toy". השיר משלב בתוכו גם משפט בעברית ("אני לא בובה") ואזכור לוונדר וומן.

כבר יום לאחר שהועלה השיר בערוץ הרשמי של האירוויזיון ביוטיוב, הוא צבר כמיליון צפיות (כאשר שאר השירים צברו הרבה פחות צפיות) והרבה דעות חלוקות. רבים התלהבו מאוד מהשיר ומנטע, והימרו עליו שיזכה במקום הראשון. אחד הבלוגים הבולטים בנושא האירוויזיון דיווח כי "מאז שבדקנו את ההימורים בפעם האחרונה, השיר של נטע עלה מהבוקר היישר מהמקום התשיעי אל המקום הראשון. שינוי פנומנלי שנבנה על איכות השיר ותגובת מעריצים חזקה".

בסרטונים רבים של בלוגרים שהועלו ליוטיוב, ניתן לראות אותם מאזינים לשיר בפעם הראשונה והתגובות שלהם מפרגנות מאוד. בהתחלה הם מופתעים מנטע, מהשיר ומקולות התרנגולות, אך לאט לאט הם מתחילים להתלהב ולרקוד ביחד עם המוזיקה ומכריזים עליו כעל הפייבוריט שלהם.

גם בטבלאות ההימורים שבהם לפי חישובים מראים למי יש את הסיכויים הכי גבוהים לזכות באירוויזיון- ישראל במקום הראשון.

בשיר ניתן לשמוע קולות של תרנגולת וקרקורים, מה שגרם לתגובות מופתעות ופארודיות לשיר. יש כאלה שאהבו את זה, וחלק מכנים את השיר "שיר התרנגולות". כאשר נטע נשאלה על נושא זה, היא אמרה: "אני חושבת שזה שיר עם סיי ואמירה וזה לא שטותי", "זה תמהיל מאוד נכון, זה שיש תרנגולת בשיר זה אומר שהגבר באותה שורה הוא פחדן, להכל יש פרשנות והכל בסדר, אבל בכל רצינות חייב להיות הומור כדי שזה יעבור חלק".

כשנשאלה האם יהיה לופר בשיר השיבה: "הכל בסדר, כל עוד איתי לא דיברו אני רגועה". על ההכנות לתחרות סיפרה: "אני עובדת מאוד קשה וכל הזמן בחזרות על הביצוע של הדבר הזה, וזה צריך להיות מעולה בלייב וזה יהיה. מחשבה יוצרת מציאות".

כיום (סוף מרץ) השיר עומד על כ9.5 מיליון צפיות ו230 אלף לייקים בערוץ הרשמי של האירוויזיון, כאשר השיר השני עם הכי הרבה צפיות הוא של ספרד, עם כ2.5 מיליון צפיות!

למרות שהסיכויים של ישראל לזכות נראים טובים ומבטחים, הזכייה באירוויזיון לא מובטחת. ההצבעה באירוויזיון תלויה בכמה גורמים וחלקם לא נוטים לטובת ישראל. הגורם המרכזי הוא הפוליטי- ישנן בריתות באירוויזיון בין מדינות חברות המתבטאות במתן הנקודות המשמעותיות וישראל לא נמצאת בברית חזקה כזו, כך שלא מובטח לה שום דוז פואה (12 נקודות - הציון הגבוה ביותר שניתן לתת למדינה).

השיר קליט מאוד- בהתחלה אולי השיר נשמע מוזר, במיוחד בגלל הקולות של התרנגולות, אך מהר מאוד הוא נתקע בראש ומתחלים לזמזמם אותו. ומה שהכי חשוב- הוא חדש ומקורי, שיר כזה עוד לא היה באירוויזיון.

קישור לשיר: https://www.youtube.com/watch?v=CziHrYYSyPc

ב12 למאי התקיים גמר האירוויזיון בפורטוגל. לאחר שנטע ברזילי הופיעה בביצוע מעולה והקפיצה את כל הקהל, התקיימה ההצבעה שהייתה בין הצמודות ביותר בשנים האחרונות. מצד השופטים, נטע סיימה במקום שלישי כאשר גרמניה ושוודיה במקומות הראשונים. אך לאחר שיכלול הקולות מהבית, נטע עשתה את זה והגיעה למקום הראשון עם כ529 נקודות, כאשר קפריסין במקום השני עם כמעט כ100 נקודות פחות מנטע!

על ניצחונה אמרה: "תודה רבה שבחרתם משהו שונה. תודה רבה. אני אוהבת את המדינה שלנו. בשנה הבאה - בירושלים".


bottom of page