top of page

כתבות אחרונות

מלחמת הכוכבים – אחרוני הג'דיי

סוף סוף הגיע הסרט "מלחמת הכוכבים-אחרוני הג'דיי" אל הקולנוע – הפרק השני בטרילוגיה החדשה, והשמיני בסאגה המרכזית של “מלחמת הכוכבים”, העוסקת בעלילותיה של משפחת סקייווקר. סוף סוף אנחנו יכולים לצפות בו ולדבר עליו. ויש הרבה על מה לדבר – אפילו ללא ספוילרים.

העלילה

המסדר הראשון חזק מאי פעם. אמנם נשק העל שלו הושמד, אך לא לפני שהוא מחה מפני הגלקסיה את הרפובליקה – מה שהפך אותו לגוף הפוליטי הגדול והדומיננטי ביותר. ללא גיבוי פוליטי, המחתרת שפעלה נגדו נאבקת כעת כדי לשרוד, מחכה בציפיה שריי תחזור, ותביא איתה את לוק סקייווקר, הסמל האבוד לו הם חיכו.

ריי, בינתיים, מצאה את לוק סקייווקר. היא מגלה במהרה שאדם שהסתתר בכוכב הכי נידח ולא נגיש בגלקסיה כולה, כנראה לא רצה שימצאו אותו. ביניהם נפתחת תחרות – מי עקשן יותר, ולמי יש יותר סבלנות? בזמן הזה קיילו רן והמנהיג העליון סנוק לא מפסיקים לזמום, ופין מתעורר אחרי הפציעה שלו, בלי לדעת איפה חברתו הטובה ריי נמצאת, ואיך הוא יכול לעזור לה, או למחתרת?

סרט אמצע

“מלחמת הכוכבים: אחרוני הג’דיי” הוא אמנם הסרט השמיני בסאגת סקייווקר, אבל הוא הסרט השני בטרילוגיה שלו – סרט האמצע. לסרטי אמצע של טרילוגיות יש תפקיד מאוד חשוב – הם לוקחים גיבורים שביססנו בסרט הראשון, ומעבירים אותם תלאות קשות שמכינות אותם לסרט השלישי. לכן סרטי האמצע תמיד קודרים יותר, אפלים יותר. “אחרוני הג’דיי” לא שונה.

סרטי אמצע נוטים להתאפיין גם בכך שהעלילה שלהם היא עלילת “מעבר” – אין לה התחלה יציבה ואין לה סוף חזק. זה לא תמיד נכון. הרי “האימפריה מכה שנית” הוא סרט מעולה שעומד בפני עצמו. אבל זה קורה, וזה קורה במידה מסוימת כאן. “אחרוני הג’דיי” לא מתפקד כמעט בכלל ללא “הכוח מתעורר“, והסוף שלו הוא בעיקר הכנה לסרט האחרון בטרילוגייה, ונכון לעכשיו בסאגה כולה. הסיבה לזה שהוא לא עומד בפני עצמו, היא שהוא סובב דמויות שסיפורן לא באמת עובד ללא הסרט הקודם.

יותר מדי דמויות

יש ערימה ענקית של דמויות ב”אחרוני הג’דיי”. במרכז הסיפור ישנה כמובן ריי, אותה משחקת דייזי רידלי , ולצידה נמצא לוק סקייווקר, אותו משחק מארק האמיל. בצד השני של המתרס של הכוח ישנו קיילו רן, בגילומו של אדם דרייבר, ובחוטים שלו מושך השליט העליון סנוק, שמאחורי פרצופו הממוחשב מסתתר אנדי סרקיס בין המורדים נמצאים פו דמרון, אותו משחק אוסקר אייזק , פין, אותו משחק ג’ון בויגה, והגנרל ליאה, אותה משחקת קרי פישר המנוחה, בתפקידה הקולנועי האחרון.

ואלה רק הדמויות המרכזיות. נוספים להם הגנרל האקס בגילומו של דונל גליסון, גוונדולין כריסטי בתפקיד קפטן פאזמה, וערימה של דמויות משנה חדשות, חלקן משמעותיות לעלילה. משמעותיות מאוד.

בסרט הקודם הסיפור התמקד בריי, פין, וקיילו רן. היה קו עלילה אחיד שחיבר את שלושת הדמויות האלה. פו דמרון היה אמור למות בגרסה מוקדמת של התסריט, אבל שרד בסוף, וזכה לסטטוס של אחד משלושת הגיבורים המרכזיים, כמעט האן סולו החדש. ב”אחרוני הג’דיי” כל אחד משלושת הגיבורים מקבל קו עלילה משל עצמו, שמתפתח במקביל לאחרים. וזו אחת מהסיבות ש”אחרוני הג’דיי” הוא הסרט הארוך ביותר בסדרה, ולא בצורה טובה.


bottom of page