top of page

כתבות אחרונות

המלצה על האנימה My Hero Academia

My Hero Academia היא סדרת יפנית מסוגת הקומדיה ההרפתקנית המתמקדת בסיפורו של איזוקו מידוריה, תלמיד תיכון שמנסה להגשים את חלומו – להיות גיבור ולהגן על העולם. בין אם אתם חובבי אנימה ובין אם אתם אפילו לא מבינים את משמעות המילה- אחרי שתראו את הפרק הראשון גם אתם לא תוכלו להפסיק לצפות!

לפני שאתחיל את ההמלצה, חשבתי שכדאי שאפרט מעט על מספר ביטויים שאשתמש מהם במהלך ההמלצה ויעזרו לכם לקבל מושג רחב יותר על סגנונה ואופייה של הסדרה...

אנימה ((Anime- בכלליות, אנימה היא אנימציה מכל סוג שהיא שמקורה ביפן והיא בעלת מאפיינים ברורים: אומנות האנימה נוצרת בשימוש בטכניקות אנימציה (בד"כ אנימציה דו ממדית) בעלת סגנון איור ייחודי המבוסס על אומנות המאנגה- אמנות הקומיקס היפנית. בסדרות רבות האנימה, הקומיקס היפני, מהווה את הבסיס של הסדרה ואת "התסריט" שלה. המילה "אנימה" משמשת בדרך כלל כשם כולל לסדרות אנימציה יפניות, למרות שביפן משתמשים בה על מנת לתאר אנימציה ללא כל התייחסות למקור האנימציה או לסגנון המאפיין אותה.

פעמים רבות סרטים וסדרות האנימה החלו כחוברות מאנגה שזכו הצלחה, אך לעיתים התרחש תהליך הפוך, בו בעקבות סדרות\ סרטי אנימה נכתבות חוברות של מאנגה. ישנן אנימה שאין להן מקבילת מאנגה בכלל, והאנימה מבוססת על ספר, סרט, אגדה או רעיון מקורי.

סדרות אנימה רבות זוכות לפופולריות גם מחוץ ליפן וסדרות רבות מתורגמות לאנגלית ולפעמים אפילו מדובבות לאנגלית כדי להתאימן לקהל נרחב ברחבי העולם.

ובחזרה לסדרה...

בעולם בו העל טבעי הפך לטבעי, שמונים אחוז מהאוכלוסייה פיתחו לעצמם "תכונה אינדיבידואלית"- מעיין כוח על שמתחיל להתפתח בתקופת הילדות. אך לרוע מזלו של איזוקו מידוריה, שמאז שהיה ילד קטן חלם להיות גיבור גדול שיגן על העולם- הוא משתייך לעשרים האחוזים הנותרים שאין להם תכונה אינדיבידואלית.

למרות המכשול העצום שנקרה בדרכו של איזוקו ולמרות קשיים נוספים שהוא חווה כגון בריונות מחבריו לכיתה שרובם בעלי יכולת אינדיבידואלית והסביבה שדוחקת בו- הוא מתעקש להגשים את חלומו וכנגד כל הסיכויים הוא פוגש (במקרה) את הגיבור האהוב עליו ביותר, הגיבור הכי מפורסם ואהוד- "אול מייט" (All Might- כל יכול) שמעביר אליו את כוח העל שלו ומאמן אותו לקראת מבחני הכניסה לתיכון "יו.איי"- אקדמיית הגיבורים המובחרת ביותר במדינה.

טריילר (בדיבוב לאנגלית)

בהמשך העונה הראשונה והשנייה, איזוקו פוגש גיבורים רבים ונבלים שמשתמשים ביכולת האינדיבידואלית שלהם לרעה ותוך כדי לומד לשלוט בכוח העצום שקיבל, למרות שאפילו בסיום העונה השנייה הוא עדיין יכול לנצל רק כחמישה אחוז מעוצמת הכוח שלו, והוא מצליח להוכיח לחברה שפקפקה ביכולותיו וניסתה לנפץ לו את החלום שעם קצת רצון ואמונה, והרבה השקעה והתמדה- הוא בדרך להיות גיבור גדול.

ומה עם עונה שלישית?!

העונה השנייה של האנימה הסתיימה בספטמבר 2017 והשאירה הרבה עניינים לא סגורים וסימני שאלה. העונה השלישית צפויה לצאת באפריל. בנוסף לכך יוצרי הסדרה הכריזו על סרט שיכלול סיפור מקורי (שכנראה לא מתבסס על המנגה) שצפוי, גם הוא לצאת ב- 2018.

"עונה חדשה באפריל 2018"

"THE MOVIE HAS COME!!" מתוך האתר הרשמי של הסדרה

את האנימה תוכלו למצוא באתרי אינטרנט שונים (חפשו את השם של האנימה בגוגל) ביפנית (עם כתוביות באנגלית) או בדיבוב לאנגלית ואפילו עם כתוביות בעברית באתרים כגון Anime Spin הישראלי.

אז תכינו את הפופקורן ורוצו לצפות, אתם לא תתחרטו. ותודה לדור גרדוס שהמליץ לי לראות את האנימה!!


bottom of page