top of page

כתבות אחרונות

הרופא הטוב: סיקור כפול

הכתבה עוסקת בסדרה "הרופא הטוב" סדרה זו היא סדרת דרמה שבועית אשר עולה לאוויר כל ימי שני, לסדרה ישנן כרגע שתי עונות ו14 פרקים. הסדרה הופקה על ידי דיויד שור ודניאל דיי קים. הסדרה "הרופא הטוב" עוסקת בשון מרפי, צעיר אוטיסט בן 25 אשר מאובחן כאוטיסט ובעל תסמונת סוואנט. שון מתקבל לבית החולים כמנתח מתלמד חרף התנגדות בוטה של כולם, חוץ מהמנהל בית חולים אשר עמד לצידו כבר יותר מעשור ועזר לו להמשיך בחייו לאחר מות אחיו.

מאז, שון מציל את היום, כל יום - בעזרת הגאונות, יכולת האבחון המדהימה, והתעקשותו שאף ילד מנוזל לא ישוחרר לפני שהוא עובר בכל המכשירים המגניבים שיש למוסד הרפואי המפואר הזה להציע. מקבלת תפקידו כמתמחה בבית החולים, שון מתמודד עם הרבה דברים חדשים כמו מגורים עצמאיים או הגעה ממקום למקום, ומתקשה להבין את הסימנים החברתיים של הסובבים אותו. החברות בין שון לבין דר' בראון היא מידית והם מתחבבים אחד על השני במהירות, אך מה שתופס את העין במיוחד זוהי ה"מיני מערכת יחסים" אשר מתפתחת בין שון לבין שכנתו הכיפית – ליאה.

שניהם מתחברים במהלך הסדרה ובמיוחד במהלך נסיעה משותפת שהם לקחו ליומיים. במהלך הסדרה אפשר לראות את הצד הטוב והצד הרע של שון (הקשיים ששון צריך להתמודד איתם). הדברים הטובים בו הם: הוא גאון, הוא יכול לשים לב להרבה דברים שאנחנו לא נשים אליהם לב, יש לו יכולת ריכוז גבוהה, הוא מתמיד בכל דבר אשר עושה וזיכרון מדהים אך אפשר לראות כיצד הוא מתקשה להבין את סביבתו.

במהלך הסדרה אפשר לראות כי סיפור הרקע שלו "רודף" אותו. כאשר שון היה בן 14 אחיו הצעיר סטיב נפטר כתוצאה מנפילה, סטיב ושון ברחו מהבית בגלל אביהם אשר התעלל בהם. הם החליטו שיהיו להם חיים טובים יותר בלי אביהם בתמונה. הם גרו באוטובוס נטוש והסתדרו לבד. סטיב היה סוג של דמות חיקוי או מנטור בשביל שון והאיבוד שלו היה קשה מנשוא.

הסדרה הזו מרתקת, מרגשת ומצחיקה בו זמנית, ואני ממליצה לכם בחום לצפות בה...

טריילר לסדרה: https://youtu.be/fYlZDTru55g

הרופא הטוב היא סדרת טלוויזיה אמריקאית המגוללת את סיפורו של ד"ר שון מרפי; רופא, גאון, מנתח מוכשר ואוטיסט. הסדרה מתמקדת בהתמודדותו על המשרה בבית החולים ועל מסעו (הנצחי) בדרך לקבלתו על ידי העובדים שם כרופא המסוגל לטפל באנשים ולהיות במחיצת מטופלים.

לאחר מאבק ארוך, מייגע ומרגש - הן לדוקטור, והן לנו, לצופים - מציג לנו הדוקטור מונולוג קורע לב על חייו כאוטיסט, שלא מבין איך דברים עובדים על בוריים, מונולוג שלא משאיר שלא משאיר עין יבשה, וכמובן - הוא מתקבל לעבודה בבית החולים.

הרופא הטוב היא גרסה אמריקאית לסדרה דרום קוריאנית, והמפיק שנבחר להפיקה הוא דייויד שור- המפיק של סדרת בית החולים האוס. נראה כי לשור יש ענין לא פתור עם רופאים בעלי חוסר בהבנת אנשים, אך לפחות בהאוס העניינים זרמו.

אני לא מבין למי הסדרה הזו מתאימה. מי שרוצה לראות סדרת בית חולים ראויה- יתאכזב מהניתוחים והמקרים הפשוטים שמראים שם פעם אחת (!) בפרק, ומי שמחפש דרמה מנתצת לבבות על התמודדותו של רופא צעיר ואוטיסט, ומלחמתו עם העולם העוין - יתאכזב גם כן - רגעי הדרמה הרציניים קצרים ועלובים.

העלילה, כעלילה- קצת מזכירה עלילה של אופרת סבון אשר לא מתקדמת בכלל! נראה כי רואה הפרק הראשון, יוכל לצפות ישירות בפרק האחרון ויבין הכל ללא שאלות כלל. ראוי כי לסדרות בית חולים אין ממש המשכיות, אבל פה, אין שמץ של המשכיות וחבל שזה ככה.

לסיכום, אני חושב שהרופא הטוב נועדה לגדולות. יחסית למגה להיט אמריקאי אני חושב שבהפקה וכתיבה שונות במקצת הסדרה היתה בנויה הרבה יותר טוב, והייתה הרבה יותר מעניינת. אני חושב שהרעיון עצמו מצוין, ורעיון חשיפת הקהל לצדדים השונים של החברה הוא רעיון טוב הרבה יותר.


bottom of page