top of page

כתבות אחרונות

המעצמה סין-הממשל

כל שנה מתפרסמת נבואתה של בבה ונגה, אישה שמתה לפני עשרים שנה, אך עדין מצליחה לזעזע את העולם. היא חזתה למשל, את עלייתו של אובמה לשלטון. השנה היא אמרה שני דברים: הראשון, שהשנה נגיע לנגה, והשני, שסין תהפוך למעצמה. אז לאחר שסקרנו את אחת החברות הגדולות בסין, נעבור למה שמנהל את המדינה הזו, הממשל של הרפובליקה העממית של סין.

הרפובליקה העממית של סין

סין היא המדינה בעלת האוכלוסייה הגדולה בעולם, אשר מונה למעלה ממיליארד ורבע תושבים. הרפובליקה העממית של סין הוקמה בשנת 1949 לאחר סיום מלחמת האזרחים הסינית בין הקומוניסטים ללאומנים, בניצחונם של הקומוניסטים. בראשון באוקטובר הכריז מאו דזה-דונג על הקמת הרפובליקה העממית סין כמדינה קומוניסטית. שרידי הלאומנים ברחו לאי טאיוואן והקימו שם את הרפובליקה הסינית. סין העממית נמצאת במזרח אסיה, והיא המדינה הרביעית בשטחה בעולם. המשטר הסיני הוא משטר חד-מפלגתי הנשלט על ידי המפלגה הקומוניסטית של סין. זאת אף על פי שכיום רוב האנשים, לא מגדירים אותו כמשטר קומוניסטי או סוציאליסטי. כלכלת סין, נכון לשנת 2015, היא השנייה בגדולה בעולם. למרות גודל הכלכלה שלה, סין לא חברה בארגון המדינות המתועשות, וזה משום שהתמ"ג שלה לנפש נמוך בהשוואה למדינות המפותחות. לסין הצבא הגדול בעולם מבחינת כוח אדם והיא המדינה השנייה מבחינת גודל תקציב הביטחון שלה, אחרי ארצות הברית.

הנשיא הראשון של סין היא מאו דזה-דונג כיום נשיא סין הוא שי ג'ינפינג והוא הנשיא ה8 של הרפובליקה. בנוסף הוא הנשיא השני הגדול של סין אחרי מאו.

הקשר להפיכתה של סין לבין הממשל

נשאלת השאלה מה כול זה קשור לכך שסין היא מעצמה בזכות הממשל?

והתשובה לכך היא שהממשל שם שונה מהממשל שאנו מכירים. הממשל של סין מחליט על האזרח, וזה הפשט של העניין, הממשלה דואגת שמרכז החברות הבינלאומית יהיה בסין, לדוגמא שיאומי או אלי-אקספרס וכו'.

הממשל של סין דואג שאותן חברות יבנו כפרי עבודה זה דבר שדומה לקולחוז או קיבוץ. כל אנשי כפר העבודה מייצרים את אותו המוצר, או כמה מוצרים בעלי אותו נושא, למשל בובות, והמוצר שהם מייצרים נשלח אלינו, הקונים, ובכך האנשים במדינה עובדים למען דבר משותף והוא כלכלת המדינה! מכל הסיפור הזה מרוויחים המדינה והתושבים ויש המון כפרים כאלו שפזורים בכול סין. בנוסף לכל הדבר הזה, הממשלה מבקשת שבכדי שהחברות הבינלאומיות יקבלו מימון מהמדינה הם צריכים להראות שהם מסין או שייכים לחברה הקומוניסטית של סין. למשל שיאומי, כפי שצינתי בפרק הקודם, מראה סמלים סינים או קומוניסטים, או כותבים רק במנדרינית (השפה הרשמית של סין). וכול זה מתייחד לתעשייה אחת גדולה שנקראתmade in china" " שאין אדם בעולם שלא מכיר אותה. כל הדברים שצינתי בכתבה מעצימים את שמה של סין בעולם ומגדילים את הכלכלה הפנימית והחיצונית שלה. בפרק הבא אדבר על התעשייה של מוצר בסין, ונשווה אותה לישראל, בכדי לראות מה אנו יכולים לעשות כדי להגיע לשם.


bottom of page