top of page

כתבות אחרונות

ריקאפ - השנה הראשונה של דונלד טראמפ

דונאלד ג'ון טראמפ, הנשיא ה-45 של ארצות הברית, החל את תפקידו ב-20 בינואר 2017, לפני כמעט שנה, עם סגן נשיאו מייקל ריצ'רד פנס (מייק פנס).

לאחר ניצחונו בבחירות טראמפ מינה את ג'יימס מאטיס לתפקיד מזכיר המדינה, ג'ון קלי לתפקיד מזכיר בטחון המולדת, ג'ף סשנס לתובע כללי, רקס טילרסון למזכיר המדינה, ריינס פריבס לראש סגל הבית הלבן, מייקל פלין ליועץ לביטחון לאומי.

את סטיב באנון, ג'ארד קושנר וקליאן קונווי מינה ליועציו הבכירים.

מדיניות הפנים של טראמפ

טראמפ העביר צו המונע כניסה לארה"ב מאזרחי המדינות איראן, סוריה, עיראק, תימן, סומליה, סודאן ולוב. לאחר מספר ימים הקפיא בית המשפט הפדרלי את הצו לערעור, אך לאחר מספר שינויים אישר בית המשפט העליון את מרבית הצו ביוני 2017. לאחר דיון שהתקיים באוקטובר 2017 ועוד מספר שינויים אישר בית המשפט העליון את הצו בגרסתו השלישית.

ב-1 ביוני 2017 הוציא טראמפ את ארצות הברית מהסכם האקלים של פריז.

ב-27 בספטמבר 2017 הוציא טראמפ רפורמת מס חדשה המורידה את המיסים ומבטלת את מס הירושה, מס שמוטל על מי שיורש סכום של 5.49 מיליון דולר ומעלה.

בנוסף הוסיף תשלום מס חד פעמי לעסקים אמריקאים המחזיקים נכסים בחו"ל.

יחסי החוץ של טראמפ

לאחר ניסוי בטיל בליסטי של איראן, טראמפ הזהיר את איראן ואמר "איראן משחקת באש - הם לא מעריכים עד כמה אובמה היה "נחמד" אליהם. לא אצלי".

ב-13 באוקטובר 2017, הודיע טראמפ לקונגרס כי אם הקונגרס לא יחוקק תנאים יעילים יותר לפיקוח על איראן, הוא יחתום על יציאת ארצות הברית מהסכם הגרעין עם איראן.

ב-7 באוגוסט 2017, המודיעין האמריקאי חשף כי צפון קוריאה הצליחו להרכיב ראש נפץ גרעיני על טיל בליסטי המסוגל להגיע לשטח ארצות הברית. טראמפ הודיע שלא כדאי לצפון קוריאה להמשיך לנסות לאיים על ארצות הברית כי היא "תפגוש אש וזעם כפי שהעולם לא ראה מעודו".

ב-19 בספטמבר 2017, בנאומו באו"ם, אמר שאם ארצות הברית תצטרך היא תשמיד את צפון קוריאה. לכך השיב קים ג'ונג און כי דברי טראמפ הם הכרזת מלחמה על צפון קוריאה.

ב-6 בדצמבר 2017 הודיע טראמפ כי ארצות הברית מכירה רשמית בירושלים כעיר בירת ישראל וששגרירות ארצות הברית תעבור מתל אביב לירושלים. בנאומו לא הגדיר את גבולות ירושלים או ישראל ולא לקח צד בסכסוך היהודי-פלסטיני. הוא אמר שהוא רוצה למצוא פתרון המוסכם על שני הצדדים אך המדינות הערביות והפלסטינים זעמו על הכרזת טראמפ ואיימו בפגיעה בארץ ישראל.


bottom of page