top of page

כתבות אחרונות

סיכום סלבס 2017

אז 2017 חלפה לה במהרה, והנה הגיע 2018, אבל איך אפשר שלהתחיל את השנה בלי סיכום על כל מה שעבר על הסלבס היקרים שלנו, כאן בארץ ובעולם.

אז ממה נתחיל?

נתחיל, איך לא, עם גל גדות. אין ספק שזאת הייתה השנה שלה. מתפקידים קטנים בסרטי מהיר ועצבני לתפקיד הראשי והענק שלה בתור וונדר וומן, גל גדות בהחלט הצליחה השנה. הסרט שלה זכה בהמון ביקורות מצוינות. כעת גל גדות מככבת בכל העולם, השם שלה מוכר כבר בכל מקום, היא מתארחת בתוכניות אירוח רבות ואף הנחתה את SNL.

הבאים בתור בסיכום, יהיו גם ישראלים, הצמד האהוב על כולנו, סטטיק ובן אל. גם בשביל סטטיק ובן אל זו הייתה שנה מצוינת, עם להיטים כמו "זהב", "טודו בום" ו"הכל לטובה", אין מקום שבו לא שמעת לאחרונה ילדים וילדות שמזמזמים את השירים האלו. אז סה"כ שנה מאוד מוצלחת והכל בסדר (טודו בום) לסטטיק ובן אל. כעת הם פתחו את 2018 עם שיר חדש "נמסטה" וכנראה השנה החדשה הולכת להמשיך בשבילם לא פחות טוב מהקודמת.

עכשיו לחלק הכי עצוב שיהיה לנו בסיכום, המוות של אמיר פרישר גוטמן. אמיר נפטר ב23.7.17, בהיותו בן 41 בלבד, לאחר שטבע בחוף לא מוכרז. אמיר בילה בחוף זה סופ"ש עם כל משפחתו וחבריו הקרובים, לחגוג את יום הולדתו החדש – היום בו הודיעו לו שהוא לא חולה בסרטן. אך לצערנו הסיפור נגמר באופן מאוד טראגי, אמיר והבת של אחיו נכנסו לים ונסחפו, אמיר הצליח להחזיק אותה מעל פני המים אך כאשר חילצו אותה, הוא כבר איבד את כוחותיו ואיבד הכרה. לאחר מאמצי הצלה רבים נקבע מותו. הסיפור הזה מוסיף להיות יותר טראגי בכך שזה היה יום השנה ליום שבו נודע לו שהוא לא חולה בסרטן, לאחר תקופה ארוכה של טיפולי כימותרפיה והקרנות שהתגלו כלא הכרחיות מכיוון שלא היה לו סרטן. את כל הסיפור המיוחד של אמיר, ראתה כל המדינה בתוכנית "מחוברים" מה שגרם לכך שאף עין לא נשארה יבשה.

ועכשיו לסיכום קצת יותר משמח,

ביונסה שברה את השיא של הלייקים באינסטגרם, כאשר העלתה תמונה שלה בהריון, ובכך בעצם הכריזה על הריונה. התמונה זכתה ל11.2 מיליון לייקים. גם כאשר ביונסה ילדה והעלתה תמונה שלה עם התאומים רומי וסייר קארטר היא זכתה ללא מעט לייקים והתמונה הגיעה למקום הרביעי בשיא של האינסטגרם עם 10.2 מיליון לייקים.

אבל בכל הסיכום הזה, אני חושבת שהכי חשוב, קמפיין ה - #metoo.

הקמפיין הופץ בהתחלה בעזרת אליסה מילאנו, לאחר שהתפוצצה הידיעה על פרשת ההטרדות של המפיק הארווי ווינשטיין. המון מפורסמות החלו להצטרף אל אליסה בהפצת הקמפיין ובשיתוף סיפורן האישי, ביניהן ליידי גאגא, אלן דג'נרס, שרה היילנד, ריס וית'רספון, כריסטינה פרי, בת חן סבג, שירי מימון והרשימה עוד ארוכה

בין הגברים שהואשמו לאחר שנחשפו ההאשמות נגד ווינשטיין היו בן אפלק, סטיבן סיגל, לואי סי.קיי, רוברט שפירו, גבי גיזת, חיים יבין ועוד, כאשר גם פה הרשימה לא קטנה כלל.

הקמפיין גרר תגובות, ביקורות ותמיכה בכל העולם, נשים רבות שיתפו את סיפורן האישי, וכמות הסיפורים פשוט לא נגמרת. זה גורם לך לחשוב על כך שגברים מרשים לעצמם פשוט יותר מידי, ועל הנשים שהיו צריכות לעבור את זה. לדעתי קמפיין זה מאוד חשוב, הוא מעלה את המודעות לבעיה, לגודל הבעיה של ההטרדות המיניות וגם הראה לנו איזושהי תמונה מטרידה על ההטרדות המיניות בהוליווד. לאחר הפצת הפרויקט הזה, שום דבר כבר לא חוזר אחורה, דברים השתנו, נשים פחות מפחדות להתלונן, וגברים מתחילים יותר להיענש על זה.

בסוף השנה, מגזין טיים הכריז על "שוברות שתיקה" בתור "איש השנה של 2017", הנשים של הוליווד שלקחו את החלק בקמפיין של העדויות ועזרו לכל כך הרבה נשים צעירות לקחת אומץ ולהתלונן על אותם גברים, זכו בתואר הזה, ובכך גם בעוד כוח להגברת המודעות לקמפיין.


bottom of page