top of page

כתבות אחרונות

כתבה על הסדרה חברים

הסדרה חברים (באנגלית: Friends) היא סדרת קומדיית מצבים אמריקאית, הכוללת עשר עונות שידור. יוצרי הסדרה הם מרתה קאופמן ודייוויד קריין. הסדרה עוסקת בחייהם של שישה חברים קרובים: צ'נדלר, מוניקה, ג'ואי, פיבי, רוס ורייצ'ל, ועוקבת אחר עלילותיהם במנהטן, שבניו יורק. הסדרה שודרה בערוצי טלוויזיה ברחבי העולם בשנות ה90, ושידוריה החוזרים נמשכים עד היום. בישראל הסדרה משודרת ב-yes Comedy HD ובנטפליקס.

קצת על ששת הדמויות המרכזיות בסדרה:

1. ג'ניפר אניסטון שיחקה את דמותה של רייצ'ל גרין = היא מעריצת אופנה ואופרות סבון, היא חברתה הטובה ביותר של מוניקה גלר עוד מימי התיכון. היא הגיעה בפרק הראשון לאחר שברחה מחתונתה. בין רייצ'ל ורוס הייתה מערכת יחסים שהפסיקה וחזרה לאורך העונות. הקשר בין השניים כלל בת משותפת, אמה - שאותה החליט הזוג לגדל במגורים משותפים.

2. קורטני קוקס שיחקה את דמותה של מוניקה גלר = ה"אמא" של הקבוצה, בעלת הפרעה טורדנית-כפייתית קלה לגבי ניקיון ואופי תחרותי. מוניקה הייתה כבדת משקל בימי ילדותה. מוניקה היא שפית, והחליפה מספר מקומות עבודה במהלך הסדרה. בעונה השביעית נישאה לחברה משכבר הימים צ'נדלר בינג.

3. ליסה קודרו שיחקה את דמותה של פיבי בופה = מסז'יסטית ומוזיקאית אקסצנטרית. פיבי גדלה אצל מי שהחשיבה כאמה ואצל אביה החורג, ובגיל 14 הפכה לחסרת בית לאחר שאמה התאבדה ואביה החורג נכנס לכלא. על אף שהיא נחשבת רחפנית, עדיין יש בה "חוכמת הרחוב" מימי נערותה. ליסה קודרו שיחקה בעבר את דמותה של אורסולה בופה בסדרה כאחותה התאומה של פיבי.

4. מאט לה-בלנק שיחק את דמותו של ג'ואי טריביאני = שחקן מתקשה ממוצא איטלקי וחובב-מזון, המתפרסם בזכות תפקידו באופרת הסבון "ימי חיינו" כד"ר דרייק רמורה. ג'ואי הוא "רודף שמלות" והיו לו חברות רבות לאורך העונות. הוא אף התאהב בידידתו רייצ'ל בעונה 8, והשניים יצאו מספר פרקים. ג'ואי נחשב לידיד טוב ונאמן, אך כפחות משכיל מבין כל החברים.

5. מת'יו פרי שיחק את דמותו של צ'נדלר בינג = מנהל במשרד גדול ובינלאומי לניתוח סטטיסטיקה ועריכת מידע. צ'נדלר עזב את עבודתו והיה לקופירייטר מתחיל בחברת פרסום במהלך העונה התשיעית. צ'נדלר ידוע בחוש ההומור הסרקסטי והציני שלו, ידוע במערכות יחסים הכושלות שלו, ובפחד מהתחייבות, ונשוי לחברתו מימים עברו, מוניקה.

6. דייוויד שווימר שיחק את דמותו של ד"ר רוס גלר = פלאונטולוג העובד במוזיאון להיסטוריה פרה-היסטורית, ומאוחר יותר כמרצה לפלאונטולוגיה באוניברסיטת ניו יורק. במהלך הסדרה עבר רוס שלושה נישואים כושלים. בנוסף, היה מעורב ביחסים עם רייצ'ל, שכללו את הולדת ביתם המשותפת.

בנוסף, הנה צירוף קישור לכמה מהסצנות הטובות מהסדרה : https://youtu.be/4aGRV1lMdeU


bottom of page