top of page

כתבות אחרונות

כתבה על ביטקויין

כפי שרובכם יודעים, בשבועות האחרונים ערך הביטקויין עלה ברמות מטורפות. לפני כשנה, ערכו עמד על פחות מאלף דולרים, אבל כיום הוא שווה כ12,400 דולר. קפיצה מטורפת, נכון? אך רק לפני כמה ימים הוא היה שווה כמעט 20,000 דולר.

איך בדיוק כל זה קרה? איך בפחות משנה הערך של הביטקויין הכפיל את עצמו ב20? לשאלה הזאת אין תשובה מדויקת, אך הרבה אנשים ניסו לנחש, והנה הניחוש שלי. אבל לפני, אסביר את הכלליות של איך הביטקויין עולה או יורד: לביטקויין יש ערך מינימלי מסוים שממנו הוא התחיל ($0.5), והוא לא יכול לרדת מתחת לערך הזה. כאשר יותר אנשים מתעניינים בביטקויין וקונים ביטקויין, הערך שלו לאט לאט עולה. כאשר פחות אנשים מתעניינים וסוחרים בביטקויין, הערך שלו פוחת. וככה בעצם כל המערכת הזו עובדת.

אז איך בדיוק ביטקויין הגיע ל20,000 דולר? הנה התיאוריה: תחילת העלייה הגדולה בערכו של הביטקויין התחילה בסביבות אפריל 2017, שבזמן זה ביפן הוציאו חוקים חדשים שמתייחסים לביטקויין פחות כמו אויב וככלכלה מחוץ לחוק, ויותר כמו חלק חדש למערכת הבנקים (עד אז ביטקויין לא היה חוקי ולא היה מאושר ע"י המדינה). ועכשיו, כל היפנים שרצו להשקיע בביטקויין ולא יכלו, השקיעו – וכך התחיל הערך לקפוץ. כשיותר אנשים ראו שערך הביטקויין עולה הם החליטו לקנות ביטקויין, ובעלי הביטקויין החליטו למכור אותו. יותר אנשים נכנסו לעולם הביטקויין ויותר אנשים התחילו לשמוע על הביטקויין.

האם שווה להשקיע בביטקויין? דעתי האישית היא שלא. לפחות לא כרגע. הרי הביטקויין ימשיך וימשיך לרדת כי הוא רק עשה את הרעש של הקפיצה המטורפת שהוא הגיע אליו, אבל אף אחד לא רצה לקנות אותו בגלל הערך הגבוה והסיכון של לאבד את כל הערך שלו. הביטקויין ימשיך לרדת עוד ועוד עד שיתחיל טיפה לעלות ולדעתי זה יהיה הזמן המושלם להשקיע, למי שמתעניין.

סיפור הצלחה שנגמר בהפסד – הלמבורגיני הראשונה שנקנתה באמצעות ביטקויין: פיטר סדינגטון, תושב אטלנטה, השקיע בביטקויין כ$115 רק כשהיה שווה $2.52, אבל שכח ממנו עד שערכו עלה על $250 (אפריל 2014). ערכו של ארנק הביטקויין שלו החל לעלות, ובגדול, עד שבאוקטובר 2017 הוא החליט לעשות סוף סוף משהו עם כל חסכונות הביטקויין שלו וקנה למבורגיני הורקאן כשערכו של ביטקויין אחד היה קרוב ל$5000. אתם בטח מתארים לכם לאן אני חותר כאן, וכן, הוא הפסיד המון כסף. פיטר הפסיד קרוב ל$13000 על כל $5000 שהשקיע בלמבורגיני. רק חודש אחד אחרי הקנייה הוא הפסיד $112000. אולי היה משתלם לו לחכות קצת? אבל הוא לא מתחרט, ואומר שהוא, אשתו והילד שלו מרוצים מאוד מהמכונית ומאושרים על ההשקעה החכמה של פיטר.

אז לסיכום, נושא הביטקויין מלא במחלוקות, ובין אם בחרתם להשקיע או לא, תמיד נחמד לחשוב על מה הייתם עושים עם כל הכסף שיכולתם להרוויח, ואז להפסיד, ואולי שוב להרוויח? ממש רכבת הרים של רגשות. בכל מקרה, מי שהשקיע ומכר – הרוויח בגדול. ומי שעוד לא מכר, כדאי שתתעוררו.

גרף ערך הביטקויין בחודש האחרון.

הלמבורגיני שפיטר קנה באמצעות ביטקויין. עלתה לו כמעט פי 4 בגלל ההפסדים.


bottom of page