top of page

כתבות אחרונות

המעצמה סין – חברת שיאומי

בכל שנה מתפרסמת נבואתה של בבה ונגה איזה, שמתה לפני עשרים שנה, אך עדין מצליחה לזעזע את העולם. היא חזתה למשל את עלייתו של אובמה לשלטון. השנה היא אמרה שני דברים: הראשון הוא שהשנה נגיע לנגה, והשני הוא שסין תהפוך למעצמה. לכן החליטה חברת שיאומי לבדוק אם היא צדקה.

שיאומי

מייסד החברה הוא לי ג'ון, וזו חברת אלקטרוניקה סינית בבעלות פרטית, שממוקמת בבייג'ינג.

שיאומי היא יצרנית הסמארטפונים הרביעית בגודלה בעולם (אחרי אפל, סמסונג ו,(Huawei 1 ואחת מחברות האלקטרוניקה הגדולות בסין. היא מתכננת, מפתחת ומשווקת טלפונים חכמים, אפליקציות ומוצרי אלקטרוניקה. בין מוצריה: טלוויזיות חכמות, מצלמות אקסטרים, מטהר אוויר ביתי, מסנן מים, נעליים חכמות, צמיד כושר חכם, מטען נייד (power bank) ועוד.

אחד הפיתוחים הבולטים של שיאומי היא מערכת ההפעלה מבוססת אנדרואיד MIUI.

לחברה למעלה מ-8,000 עובדים, בעיקר בסין, מלזיה וסינגפור. היא הולכת ומתרחבת למדינות נוספות כגון הודו, אינדונזיה, הפיליפינים וברזיל.

בסוף דצמבר 2014 הפכה שיאומי לסטרטאפ היקר ביותר בעולם לאחר שקיבלה 1.1 מיליארד דולר ממשקיעים, מה שהופך את ערך השוק שלה ליותר מ- 46 מיליארד דולר.

לאחרונה החברה החלה להתמחות גם בצעצועים ותחבורה. הם הוציאו מותג לגו וצעצועי פלסטיק שונים. הם הוציאו לפטופ ורחפן, ולאחרונה התווספו ההברבוורד וסגואיי לחברה.

המוטו של שיאומי, לדעתי, הוא כמו של שופרסל, אותו המוצר בעלות נמוכה יותר. לדוגמה, שיאומי רדמי 5 החדש הוא מתחרה של סמסונג 8 החדש, אך הבדלי המחיר עצומים: שיאומי עולה 1500-1000 שח לעומת הסמסונג 8 שעולה 2500-3000 שח (על פי אתר זאפ), כלומר אותו טלפון בכ- 1000-2000 שח פחות.

היבואן הראשי של שיאומי לישראל הוא המילטון, וניתן למצוא את החברה בכל חנות טלפונים, אפילו הכי פשוטה בישראל. אך אם המחיר בישראל לא מתאים, ועדין יקר, אפשר להזמין באינטרנט. שיאומי היא חברה סינית ולכן בכל אתר סיני אפשר להזמין אחד. למשל, בגירבאסט ניתן למצוא טלפונים טובים שלהם ב100 דולר, כלומר, בכ-350 שקלים.

בישראל שיאומי די מצליחה, כלומר, מי לא ירצה טלפון טוב במחיר נמוך? הביקורות משבחות אותה, ואף שיאומי רדמי נוט 4, שהוא במקרה הטלפון שלי, הוא אחד מהטלפונים המשתלמים העולם.

שיאומי תורמת רבות לכלכלה הסינית גם בשיווק הקומוניזם הסיני אבל גם במקומות עבודה .

שיווק הקומוניזם.

אם כמה שהחברה היא חברה בין לאומי היא די נחשבת לחברה קומוניסטית כאילו התמיכה בסין הקומוניסטית הכוונה כול הכתוביות והציוד הוא כתוב בסינית ואין תרגום לאנגלית סמל החברה הוא הארנב הקומוניסטי ועוד דברים בסגנון ולכן ישנם אנשים שלא ממש אוהבים את החברה.


bottom of page