top of page

כתבות אחרונות

מועצת התלמידים החדשה

כפי שאתם יודעים, השנה, כמו בכל השנים, התקיימו בחירות כיתתיות למועצת התלמידים.

בכל כיתה נבחרו נציג, וסגן, ויחדיו הם מייצגים את כיתתם במועצת התלמידים הכללית של ביה"ס.

בתוך המועצה מתקיימות בחירות פנימיות על מי שעומד להיות יושב ראש המועצה (השנה נבחר לירון טיומקין, היה גם יו"ר אשתקד).

רגש רב נראה על פניו של עמוס מלווה המועצה כאשר הוא ומועצת התלמידים שנבחרה השנה יצאו לסמינר מועצת התלמידים של הרצליה (מענ"ה).

כשהגיעו לשם, נציגנו עבדו קשה במטרה להחליט כיצד הם יוכלו להיות טובים השנה ככל האפשר ולדאוג לתלמידים כמה שניתן.

דבר חדש שלא היה בשנים הקודמות, ופותח ע"י אחד הצוותים, הוא הרעיון של קבוצות מיקוד, שבתוכן יהיו ילדים שידברו על כל מה שכדאי לשפר בבית הספר, ועל כל החסר לתלמידים.

כבר בתחילת השנה מועצת התלמידים דאגה לכם, התלמידים, להשלים את שעות המחויבות הקבוצתית שלכם יחד עם בית ספר אופק (בית ספר לילדים עם צרכים מיוחדים).

ניהלתי שיחה עם נציגת מועצת התלמידים של כיתה י"א2, הגב' לירון בלוך, כדי להבין מה קורה בארגון הסודי והשמור הזה, אותו נהוג לכנות "מועצת התלמידים של תיכון הנדסאים".

לפני שנתחיל ונדבר על המועצה עצמה, איך היה לכם בסמינר המועצות ומה בדיוק עשיתם שם? "היה נהדר, קודם כל, בשונה משנה שעברה, הסמינר השנה היה בנורדיה, מושב הסמוך לעיר נתניה. בסמינר עשינו כל מני פעילויות מגבשות ומשחקים שכל תכליתם היא לגבש את הקבוצה ולקבוע רעיונות להמשך השנה. החלטנו על כל מיני דרכי פעולה להמשך השנה; עברנו על חגים, ימים אחרים לציון, דברים שחסרים בחיי היום יום של התלמידים, וכיצד לממשם".

"דבר נוסף בו דנו הוא קבוצת המיקוד שתהווה אבן דרך בהבנת רגש התלמידים - הן כלפי בית הספר והן כלפי המועצה, דהיינו קשר ישיר עם התלמידים והקשבה ללבם".

אם כבר מדברים על קבוצות המיקוד, נגעתי בקבוצה קודם לכן במאמר, אך איך אתם בוחרים תלמידים כך שהקבוצה באמת תשקף את תחושות התלמידים ורצונותיהם?

"קודם כל, איננו מתמקדים בכיתה אחת או שכבה אחת, אנו לוקחים ייצוג מכל תלמידי בית הספר".

"אנחנו מקבלים ביקורת ומברכים עליה, ולכן אנו גם חושבים שזה הולך לעבוד מצוין".

"חוץ מהאמור לעיל חשוב לציין כי קבוצת המיקוד איננה ולא תהווה תחליף לנציגים. כלומר, עדיין חשוב לפנות לנציגים באופן פרטי משום שקבוצת המיקוד היא דבר הכרחי אך היא לא משקפת את דרישות התלמידים במאת האחוזים".

"כל הרוצה לעזור בקבוצה מוזמן לפנות לנציג כיתתו והוא יעזור לו להיכנס".

נשמע מעניין. מהם התכנונים הקרובים שלכם?

"לא אוכל לפרט בשלב זה, אך אני יכולה להגיד שישנם כאלה, והמועצה עובדת קשה מאוד, גם מחוץ לשעות המחויבות כדי להשיג לתלמידים איתם אנו מייצגים את המיטב".

"חשוב לציין כי אנחנו מתפעלים את לוח המועצה לטובת כלל התלמידים וממומלץ מאוד להציץ שם ולראות על מה אנחנו עובדים ומה השגנו לתלמידנו. לוח המועצה ישקף לכם יותר מהכול איזו מועצה נהדרת יש השנה ואת עבודתנו המסורה".

לצערי זמננו תם ורציתי להודות לך נציגת המועצה, הגב' לירון בלוך ששוחחת עמי.

אם כן, ניכר שהמועצה אכן עובדת קשה, ונראה אילו תוצאות תשיג המועצה בהמשך השנה.

לסיום, מכיוון שלא היה לי עוד תמונות לשים בכתבה בכדי למשוך צופים, הנה לוגו שעבדתי עליו ימים כלילות בתור הצעה ללוגו מועצת התלמידים:


bottom of page