top of page

כתבות אחרונות

לוציפר

לוציפר ((Lucifer היא סדרת טלוויזיה אמריקאית שנוצרה על ידי טום קאפינוס ומשודרת ברשת פוקס. הסדרה מבוססת על הדמות לוציפר, שנוצרה על ידי ניל גיימן, סם קית' ומייק דרינגנברג, והופיעה בחוברות הקומיקס סאנדמן ובסדרת ספין-אוף עצמאית.

הסדרה מתמקדת בחייו של לוציפר מורנינגסטאר, שליט הגיהנום לשעבר, שלקח חופשה בלוס אנג'לס, קליפורניה, ועובד כמנהל מועדון לילה יחד עם שדה בשם מאזקין. הוא מנהל אורח חיים של נער שעשועים. ללוציפר כישרון נדיר הגורם לבני האדם לחשוף בפניו את סודותיהם הכמוסים ותשוקותיהם הסודיות, אותן לא היו מגלים לאף אחד.

סצנת הפתיחה כבר רומזת על כוונותיו של לוציפר, כאשר שוטר עוצר אותו על נהיגה במהירות מופרזת. לוציפר מתרועע אתו, גורם לו לספר את משאלותיו הסודיות ביותר, ולבסוף משחד אותו בסכום לא מבוטל של כסף.

העלילה מתפתחת כאשר לוציפר פוגש ידידה לשעבר, דליילה, זמרת מפורסמת כיום, אותה הביא למעמד הזה כשהכיר לה את האנשים הנכונים בתעשייה. דליילה חוששת שמכרה את נשמתה לשטן, אך לוציפר מסביר לה, ולנו – לא בפעם האחרונה בפרק – כי אין לו חלק במצבים הללו, ושלכל אחד יש את הבחירה החופשית שלו; לא משנה כמה ננסה, אי אפשר להפיל את האשמה על השטן כי זה בידיים שלנו. הבעיה היא שדליילה נרצחת ביריות בזרועותיו של לוציפר. זעמו מתפרץ והוא יוצא לצוד את האחראי לרצח, לאחר שבסה"כ הראה הרבה אדישות כלפי חיים אנושיים עד כה. השוטרת שאחראית על המקרה, קלואי דקר, מתחילה לשתף אתו פעולה ללא ברירה, במטרה למצוא את המוח מאחורי הרצח, ובאופן מוזר אין לו שום השפעה עליה.

טום אליס, המגלם את לוציפר מורנינגסטאר, מצליח לגלם את לוציפר בצורה די מרתקת - דמות שבורה ואניגמטית שרק רוצה להראות גם את הטוב שבה. נמאס לו מתדמית הבחור הרע ובא לו להרגיש מדי פעם את הדברים החיוביים בחיים. קשה להבין אם מדובר בשטן שרוצה לראות את כל העולם נשרף בסוף ויש לו איזו אג'נדה נחבאת מתחת לפני השטח, או שמא מדובר באמת ביצור שאינו מבין את בני האנוש ואת הדילמות המוסריות שלהם, לכן לעיתים יש לו תמימות של ילד קטן.

העלילה מרתקת עם נגיעות של מסתורין אפל שגורם לצופה להמשיך לצפות. צמד הדמויות הראשיות משתפות פעולה באופן מרתק על המסך. לוציפר אומר את מה שכל גבר חושב לעצמו בפנים ולא מתבייש בזה. הוא אוהב נשים וממש לא אוהב ילדים, הוא צוחק על בני האדם אבל עושה את זה בסטייל. רוב הזמן קלואי דקר, המגולמת על ידי לורן גרמן, מצליחה להעמיד את לוציפר במקום ובדרך יוצרת דינמיקה מעניינת אתו.

בקיצור- סדרה מעניינת, כיפית ומותחת.

עונתה הראשונה של הסדרה שודרה ב26 בינואר 2016. היא הסתיימה לאחר 13 פרקים, ובתומה הודיעו שעונתה השנייה תכלול 18 פרקים ותעלה לשידור בספטמבר 2016. העונה השלישית החלה את שידוריה באוקטובר 2017, וכרגע יוצאים פרקים חדשים באופן שבועי.

ניתן לצפות בסדרה באתר סדרות או ב-"Netflix".

טריילר לסדרה- https://www.youtube.com/watch?v=X4bF_quwNtw


bottom of page