top of page

כתבות אחרונות

Shokugeki no Souma – Food Anime

שוקוגקי נו סומה (Shokugeki no Souma) או בתרגום "סומה של השוקוגקי" היא סדרת מנגה (הגרסה היפנית לקומיקס) שמתמקדת באוכל או, כמו שמציע התרגום לאנגלית של שם הסדרה, מלחמות אוכל. לא מלחמות שבהן זורקים אוכל אחד על השני, אלא מלחמות אוכל שבהן שפים מתחרים ביניהם מי מבשל יותר טוב. לקרב אוכל כזה קוראים בסדרה זו "שוקוגקי".

במרכז הסדרה עומדת הדמות הראשית שהיא יוקיהירה סומה, תיכוניסט שעוזר לאביו במסעדת האוכל המקומית שלהם שסוג האוכל המוגש שם הוא "מנות היום" בסגנון יפני. חלומו של סומה הוא להפוך לשף כמו אביו ולרשת את המסעדה, שנקראת "יוקיהירה". עלילת הסדרה מתחילה כאשר אביו של סומה במפתיע מודיע לבנו היחיד שהוא עוזב והולך לסגור את המסעדה, שהייתה למעשה ביתו של סומה עד כה, לכמה שנים. בנוסף, הוא אומר שרשם את סומה למבחני קבלה בתיכון טוטסוקי, תיכון הגסטרונומיה הטוב ביותר ביפן ואחד הטובים בעולם. סומה, בלית ברירה, נאלץ לנסוע למבחני הקבלה בטוטסוקי.

כאשר הוא מגיע לשם הוא מגלה לראשונה את התיכון, שכן לא שמע עליו מעולם לפני שאביו השאיר לו את ההודעה הגורלית ההיא. כמו כן, הוא מגלה שבית הספר הזה הוא מאד פופולרי ונחשק. בזמן שחיכה לתחילת המבחנים הוא גילה ששאר התלמידים שבאו להיבחן היו ילדים ממשפחות עשירות שמנהלות מסעדות גורמה, לעומתו שמגיע מעבר צנוע ומסעדת "מנת היום". כדי להדגיש ולהעמיק יותר את הפער בינו לבין השאר, כאשר שאר התלמידים גילו שהוא מגיע ממסעדת "מנת היום" הם לועגים לו וטוענים שמקומו לא בטוטסוקי. כאשר המבחנים מתחילים, סומה הוא היחיד מבין כל מי שהיה בכיתת המבחן שלו שעבר את הבחינה. כאשר סומה מתחיל את לימודיו בטוטסוקי, הוא מבין את סדר גודלו העצום של בית הספר. מכיוון שביתו היה רחוק מבית הספר ואין לו מספיק כסף לשכור דירה ליד התיכון, הוא נאלץ לישון במעונות בית הספר הלא נחשבים. שם הוא פוגש את חבריו למחזור ובהדרגה מתחיל להבין איך דברים מתנהלים בבית הספר. הדבר הכי בולט הוא ה"שוקוגקי". שוקוגקי הוא למעשה דו-קרב על יוקרה של שפים, כפי שנאמר קודם. התנאים הם שכל צד צריך להסכים ,קודם כל, לקיום הדו-קרב. כל צד צריך להציע משהו שהוא יצטרך להקריב במקרה שהוא יפסיד. אין הגבלה על מה אתה יכול להקריב, כל עוד זה בהישג ידך. הקרבה זו יכולה לנוע החל מסכין מטבח לסילוק טוטאלי מבית הספר.

תוצאות השוקוגקי הן מוחלטות וחייבים לציית להן. יש אפילו וועדה מיוחדת בתיכון שמטפלת בכל העניין של השוקוגקי. הדמות הראשית היא חדורת מטרה, הוא מתחרה בתחרויות הנראות בלתי מנוצחות בכדי להוכיח לעצמו שהוא יכל להביס את כל אויביו ולהצליח במטרתו. הסדרה החלה במנגה בשנת 2012. היא נכתבה על ידי יוטו טסוקודה וצוירה על ידי שון סאקי. בזכות הצלחת המנגה פותחה סדרה שכיום מונה שלוש עונות. הסדרה משכה את קוריאה וצופיה בעזרת התבטאויות מוגזמות, והתנהגות בוטה המתייחסת לאוכל כדבר אלוהי. התבטאויות אלה מזכירות את התבטאויותיו של אייל שני ביחס לאוכל, אך הן מוגזמות וקולניות הרבה יותר. יחס סאטירי זה לחשיבותו של אוכל ולטעם שלו מקנה לסדרה את האיכות הקומית שלה, אנלוגיה ניגודית ליחס המלחמתי שניתן לתחרויות הבישול, וכך מקדמת את תוכן הסיפור ואת פיתוחה של הדמות הראשית.

תמונה של הדמויות עדכנית לעונה השלישית, הדמות הראשית נמצאת באמצע התמונה (עם החולצה השחורה).


bottom of page