top of page

כתבות אחרונות

מדוע לא יהיה בקרוב גוש שמאל חוסם על פי הסקר האחרון

כפי ששמעתם, בחודש האחרון פורסם סקר בחירות חדש שהוכן עבור חדשות ערוץ 2 (דאז, כיום המשותף לאפיק 12 ו13) וערוץ 10, בו הכתבים משערים שבבחירות הבאות יהא סוף עידן נתניהו. אך האם כך הדבר? זה מה שאני, כתבכם הנאמן, שרון מגנזי הולך לגלות.

הערה חשובה: לצורך התאמת התוכן לכלל הקוראים אני אשמור על כתבה זו אובייקטיבית ככל אשר אוכל.

לא היה לי זמן להשקיע, נא לא לשפוט

לפני שאגע בשאלה בה עסקינו, להלן תוצאות הסקר:

השלושה בראש הם: 'הליכוד' עם עשרים וארבעה מנדטים, 'המחנה הציוני' אחריו עם עשרים ואחד מנדטים ובמקום השלישי עומדת מפלגת 'יש עתיד' עם עשרים מנדטים. אחרי המפלגות הללו יש את 'הבית היהודי' בראשות נפתלי בנט ו'הרשימה המשותפת' עם שנים עשר מנדטים, 'כולנו' ו'יהדות התורה' שתיהן עם שמונה מנדטים, 'ישראל ביתנו' עם שישה מנדטים, 'מרצ' עם חמישה מנדטים ו'ש"ס' 'מגרדת' את אחוז החסימה עם ארבעה מנדטים בלבד.

האפשריות הראליות להקמת גוש חוסם:

'המחנה הציוני', 'יש עתיד', 'כולנו', 'מרצ' ו'הרשימה המשותפת' יחד תבאנה 66 מנדטים, אך דבר זה כנראה לא יתממש בשל הראיון האחרון עם כחלון בנושא הורדת המס. בראיון טען כחולון כי הוא איש המחנה הלאומי, בעד ירושלים מאוחדת, התנגד להתנתקות ולא יתאחד עם גבאי לקואליציה.

נשארנו עם 'המחנה הציוני', 'יש עתיד', 'מרצ' ו'הרשימה המשותפת'' שביחד תעמודנה על 58 מנדטים.

אך בראיון האחרון של אבי גבאי באירוע שבת תרבות בבאר שבע הוא חזר וטען כי המחנה הציוני שבראשותו, והרשימה המשותפת, לא תהיינה באותה הקואליציה ויהי מה.

אבי גבאי: "לא נשב עם הרשימה המשותפת באותה ממשלה"

כעת אנחנו עם 'יש עתיד', 'המחנה הציוני' ו'מרצ' שביחד תהיינה שוות 46 מנדטים בלבד.

אפילו אם הן תתאחדנה עם החרדים, מה שלא הגיוני בכלל בגין מרכיבי הקואליציה (יש עתיד ומרצ שתומכים בהפרדת דת ומדינה ומתנגדות לדעות המפלגות החרדיות ברוב הנושאים) הן עדיין לא תעבורנה את רף ה61 מנדטים להקמת קואליציה ותהיינה 58 מנדטים (זה אם מפלגת ש"ס אכן תעבור את אחוז החסימה).

נכונות הסקרים

בבחירות האחרונות ראינו כיצד הסקרים לא מדויקים, כמעט ולא משקפים את המציאות.

מן הסקרים, הבחירות, ומדבריה של מינה צמח(לדאבוני לא מצאתי מקור, צפיתי בתכנית בזמן אמת) עולה כי יש הפרש של כ10% במנדטים לטובת מפלגות הימין בין הבחירות לסקרים.

מסקנה מתבקשת

לסיכום, גוש שמאל חוסם לנתניהו איננו צפוי בבחירות הבאות, אלא אם יקרה מקרה חסר תקדים שישנה את המפה הפוליטית.

נכון לעכשיו, הסיכוי היחידי של גבאי להיות בקואליציה הוא להקים ממשלת אחדות עם נתניהו ואולי לצרף את חה"כ יאיר לפיד בדרך.


bottom of page