top of page

כתבות אחרונות

אנחנו יכולים לנצח את איראן, בקלות.

איראן הגדולה, אשר עושה כרצונה במזרח התיכון לאחרונה, נראית ככוח מתחזק באופן איטי אך יציב עד שתגיע העת – וישראל, תיאורטית, תוכל להיות בסכנה קיומית ממשית.

אך אין עלינו לפחד באמת... המצב באיראן הוא לא כל כך פשוט. למעשה, המדינה הכה מפולגת אתנית יכולה להפיח בתוכה מלחמת אזרחים שתערער את המצב הנוכחי לחלוטין.

המספר הוא 26... 26%! מספר זה מייצג את האחוז האפשרי של מתמרדים פוטנציאליים באיראן.

איראן בנוי מאוכלוסייה של כ80 מליון תושבים, אוכלוסייה כגודל אוכלוסיית גרמניה בקרוב טוב (פי 9 מהאוכלוסייה שלנו), כאשר היא בנויה ככל מדינה מעמים שונים:

  • פרסים – 61 אחוזים

  • אזרים – 16 אחוזים

  • כורדים – 10 אחוזים

  • אחרים – 13 אחוזים (לא קריטיים)

אזרים וכורדים, הם האוכלוסייה המורדת האפשרית. שימו לב למשהו מעניין, ישראל נחשבת כידידה גדולה של אזרבייזן וכורדיסטן (מדינה שאומנם קיימת רק בצורה תיאורטית – אך בכל אופן מייצגת עם). מכירות נשק גדולות, שיתופי פעולה כלכליים נרחבים, ועוד, הם דברים שבשגרה עבור ישראל והמדינות הללו.

האזרים, אשר יש להם מדינה קטנה ושמה – אזרבייגן, רוצים להתחבר לחלקים האזרים באיראן ולהפוך לאזרבייזן הגדולה. הכורדים, כפי שאנו קוראים בחדשות רוצים להקים את כורדיסטן החולשת על כשלוש מדינות (סוריה, עיראק ואיראן). חשוב להדגיש שעמים אלו חשים ברגשות לאומיים כבר זמן רב, ובוודאות, ברגע הנכון שבו יוכלו להשיג את מבוקשם, הם ינסו להשיגו בכל הכוח.

עם אויבים כאלו בעייתים עבור איראן וחברים כה טובים עבורנו, אין שום סיבה לא לנצל את המצב הנוכחי. נצטרך לבצע את זה בשלושה צעדים:

  1. הסתה כנגד השלטון הכובש, בעיקר ברשתות החברתיות, או הטמעת סוכנים חשאיים ברחבי איראן. הדבר יעורר רגשות לאומיים בקרב העמים ויחזק את הרצון למרד רחב מימדים ולפגיעה באיראן.

  2. לאחר התמרדות, שליחת נשק רב אל המורדים ומדינות התומכות בהם. הנשק יתמוך במרד ויחזק את תנועת המרד, כך שהוא ימשך לזמן ארוך יותר, יגדיל את סיכוי ההצלחה וכמובן יחליש את איראן בצורה משמעותית יותר.

  3. ניצול המצב השברירי במדינה הפרסית, ותקיפה מהירה ויעילה ללא פעולת נגד משמעותית על ידי האיראנים. כך נשיג את האינטרסים שלנו, החלשת איראן ופגיעה בתוכנית הגרעין שלה. דבר שככל הנראה יקבל גיבוי מהכוח המרכזי בעולם (ארה"ב וברית נאט"ו).

גם במידה ולא נתקוף את הכורים האיראנים, ישראל יכולה להרוויח רבות מיצירת מצב כזה באיראן, כמו החלשת חיזבאללה וסוריה. הן תלויות באיראן, כאשר חיזבאללה תלויה בה באופן שוטף. החלשת האיראנים באופן קיצוני משמעו – הפחתת התמיכה ומשלוחי הנשק הרבים אל החיזבאללה וסוריה, מה שיתן בטחון רב לישראל.

אם כך, נדמה שלנצח את איראן איננה משימה כה קשה, אני מקווה רק שהאנשים שנמצאים בראש המדינה מתעסקים גם כן בסוגייה הזו ומנסים לפתור אותה בצורה כזו, כיוון שזה יכול להוביל לעתיד בטוח יותר עבור העולם החופשי – ועבור ישראל בפרט.


bottom of page