top of page

כתבות אחרונות

יוטיוב - עסק לכל דבר

יוטיוב היא פלטפורמת הסרטונים והרשת החברתית הכי מפורסמת בעולם, אך האם ידעתם שהיא גם עסק לכל דבר? יוטיוב הוקמה על ידי צ'אד הרלי, סטיב צ'ן וג'אווד כרים בשנת 2005, והסרטון הראשון שלה היה me at the zoo (אני בגן החיות) בשנת 2006 היא נקנתה על ידי גוגל, וכיום, לכל מי שיש גימייל, יש אפשרות פתיחת ערוצים כמו: בלוג אישי, ערוץ בישול ועוד...

אך כיום, חוץ מלראות סרטונים, לשמוע שירים, או לראות סרטים, אפשר לבנות מזה עסק רצני. למשל, בעולם יש את לוגן פול, מירנדה סינגס ופיו די פאי (כמובן שיש עוד מיליונים כאלו, אך אלו השלושה המובילים בעולם) שמרווחים מיליונים מהנושא. גם בארץ יש כמה כמו:spicy crap ,guy tv ו- אשלי וקסמן דקשי (יש עוד כמה אלפים, אבל אלו השלושה המובילים בארץ) שזו עבודתם בחיי היום יום.

איך העסק הזה עובד?

אז ככה, לאחר שפתחתם גימייל, אתם פותחים ערוץ בעזרת שתי לחיצות בהגדרות, ולאחר מכן פותחים חשבון במונטיזציה. ועכשיו החלק הפחות מסובך, כל 1000 צפיות שלכם שוות דולר אחד. כלומר, המטרה שלכם היא לעניין כמה שיותר אנשים שיצפו וירשמו, וכך תרוויחו. פשוט, נכון? אז זהו שלא! אם משתמש מסוים נרשם לערוץ, ואחרי שלוש שנים הוא עדיין לא מתחבר אליו, הוא נמחק. בנוסף, לא כל דבר מעניין אנשים, כלומר, גוגל ויוטיוב מקשים עלינו, אבל בשנים האחרונות עלה דבר חדש - הפרסומות והקליקביט. אלו הן בעצם הצגות תמונה, או כותרות שמושכות את הקהל לצפות. כל פרסומת שאתה מייצר, או כל פרסומת שמיוצרת בשבילך ומוצגת בפתיחת הסרטון, באמצע הסרטון, או בסופו, מוסיפה לכם כסף. אם אתם מפרסמים חברה מסוימת, עם אישור החברה כמובן, אתם מקבלים כסף.

ונסכם בכך שאם אתם אוהבים ליצור תוכן, לצלם, או לערוך, ואתם לא מוצאים עבודה אחרת, אתם יכולים לעבוד ביוטיוב.

תודה רבה, ונתראה בכתבה הבאה.


bottom of page