top of page

כתבות אחרונות

פסטיבל אייקון

בחופשת סוכות האחרונה, כמו בכל שנה מאז 1998, התכנסו בתל אביב עשרות אלפי חובבי מדע בדיוני, פנטזיה ואנימה (אנימציה שמקורה ביפן), לשלושה ימים מלאי חוויות, הרפתקאות, ובעיקר, הרבה כיף. אז מה זה בעצם פסטיבל אייקון? ומה היה שם?

פסטיבל אייקון למדע בדיוני, פנטזיה ואנימה הוא פסטיבל שנתי הנערך במתחם הסינמטק בתל אביב המושך מדי שנה אלפי ואף עשרות אלפי בני נוער, ילדים ומבוגרים. הפסטיבל מאורגן בשיתוף פעולה על ידי האגודה הישראלית למדע בדיוני ופנטזיה, והעמותה למשחקי תפקידים בישראל. ישנם דוכנים עם פריטים מיוחדים ומעניינים (שיגרמו לארנק שלכם להתרוקן), כמו בובות POP (בובות אספנות של דמויות מתכניות טלוויזיה, סרטים, קומיקס, משחקי מחשב ועוד), פוסטרים, חולצות, שרשראות, צמידים ועוד מגוון אינסופי של פריטים שכולם קשורים לנושאים המגוונים בהם עוסק הפסטיבל. יתרה מכך, ישנן עמדות של משחקי תפקידים ומשחקי קופסה, הרצאות וסדנאות מעניינות ומרתקות העוסקות בתחומים שונים ומגוונים כגון קומיקס, טלוויזיה, קולנוע, ספרות, פנטזיה, מדע, מדע בדיוני ואפילו זירת קרבות בה תוכלו למצוא "גיקים" מחופשים שנלחמים בחרבות צעצוע.

החוויות שלנו מהפסטיבל:

קצת לפני שהתכוונו לצאת ליום השני של הפסטיבל התחיל לרדת גשם, ודאגנו שכשנגיע לתל אביב עדיין ירד גשם, ושחלילה, יודיעו שהיום מתבטל, ושהפסטיבל לא יתקיים. למזלנו, הגשם הפסיק לאחר זמן קצר והכל התקיים לפי התכנון; האווירה הייתה כיפית, אנשים היו לבושים בקוספליי (תחפושות) מגניבים, לדוגמה ג'ק ספארו משודדי הקאריבים, דדפול, דמויות אנימה שונות מסדרות אנימה כמו ד'ד נוט וסיילור מון ועוד. בנוסף לכל, ניצלנו את ההזדמנות לפגוש חברים שבאו גם הם ליהנות מהפסטיבל, ולאכול בשרונה מרקט שנמצאת בסמוך לו.

לסיכום, הפסטיבל היה חוויה בלתי נשכחת, ואנחנו ממליצות לכולם להגיע לפסטיבל הבא שיתקיים בחופש סוכות הבא, כמו בכל שנה, ליהנות ולצבור חוויות! אנחנו כבר מחכות לפסטיבל הבא בקוצר רוח!

בנוסף, אם התרשמתם מהרעיון של הפסטיבל, אנחנו ממליצות לכם, חוץ מכמובן לבוא לאייקון, להגיע לבקר גם בכנס "עולמות" שעוסק בעיקרו במדע בדיוני ופנטזיה, והקונספט שלו מאוד מזכיר את פסטיבל אייקון. אז אם התרשמתם מהרעיון לא תצטרכו לחכות עד חופשת סוכות של שנה הבאה כי כנס עולמות הקרוב מתקיים בחופשת פסח. אנחנו בטוח נהיה שם, מקוות שגם אתם!


bottom of page