top of page

כתבות אחרונות

גיחת נחשון 2017

בתאריכים 2-3/9 יצאו כיתות נחשון לגיחה בנאות קדומים בארגון כיתות יב'.

ביום שני בבוקר הגענו לבית הספר, עייפים ומוכנים לישון כמו שצריך באוטובוס. יצאנו לנאות קדומים ומיד כשהגענו למקום הגיחה יצאנו לפעילות. המפקדים חילקו קבוצות מעורבות מכל הכיתות, וכל קבוצה עברה בתחנות הבאות - רעיית כבשים ועיזים, הכנת זעתר מאזוב באמצעות מכתש ועלי ומשחק בחץ וקשת.

בתחנת רעיית הכבשים הקבוצה חולקה לשלוש קבוצות והמשימה שניתנה הייתה להעביר את כל העיזים למקום מוגדר, משימה שרק נשמעת פשוטה, אך לאחר שהתחלנו בניסיונות הבנו שהעיזים "לא ממושמעות" והתחלנו לחשוב על רעיונות מקוריים יותר איך לגרום להן ללכת אחרינו. בין המסקנות שלנו - אחת העיזים היא המובילה, ברגע שהיא הלכה אחרינו כל שאר העיזים הלכו בעקבותיה. בנוסף, אם עומדים מאחורי העיזים ולא לפניהן, הן יתחילו להתקדם. בתחנת הכנת הזעתר כל אחד קיבל מכתש ועלי וחופן עלי אזוב, כתשנו את האזוב והכנסנו לשקיות קטנות שלקחנו הביתה. בתחנת החץ וקשת ערכנו דיון על מהי מנהיגות, לאחר מכן קיבלנו דף בו כל אחד היה צריך לשער מה תהיה התוצאה שלו (לפי סימונים במטרה), ולאחר מכן בדקנו האם ההשערות אכן היו נכונות.

לאחר הפעילויות חזרנו למקום הגיחה והתחלנו בהקמת המבנים, בישול ארוחת הערב וההכנות לתצוגת האופנה, כל כיתה ברוח התקופה שבחרה. כיתה ט1- סין העתיקה כיתה י1- המערב הפרוע כיתה יא1- שנות ה60 כיתה יא3- שנות ה80 כיתות יב- פיראטים

אכלנו את ארוחת הערב והתכוננו לתצוגת האופנה. תצוגת האופנה החלה, כל כיתה הציגה תלבושות בסגנון התקופה שבחרה בדרך מקורית (ומביכה) משלה. לאחר מכן חולקו חולצות נחשון, קיבלנו זמן חופשי, והתחלנו להתארגן לשינה.

ביום שלישי בבוקר קמנו להשכמה שלא ריחמה על אף אחד - שירים ברמקולים, צופרים, צעקות... אכלנו ארוחת בוקר, שגם היא תוכננה על ידינו והייתה ברוח התקופה שבחרנו. צפינו בהצגה שהכינו כיתות יב' והתכוננו לצאת עם האוטובוסים. נסענו לשכונת אבני חן במודיעין, הגענו לפארק עם מדשאה שם נחנו והועברה לנו פעילות על ידי מתנדבים מכל כיתה. לאחר מכן יצאנו לפעילות נוספת ומושקעת בסגנון המרוץ למיליון, הצטלמנו עם אנשים המומים ברחוב, ענינו על טריוויה תוך כדי משחק פלונטר, וברי המזל שבינינו זכו לאכול קערה מלאה בטופי. אחת התחנות הייתה במרכז מסחרי, וכמובן שעשינו עצירה בגלידריה. התחלנו בהליכה לכיוון גן בו התקיים טקס הכרזת הפרסים וההכרזה על מנצחי הגיחה - כיתה י1. האוטובוסים הגיעו ונסענו לבית הספר עייפים אך מרוצים.

כמה שבועות לאחר הגיחה, ערכנו ראיון עם דניאל שחמון, מפקדת הגיחה.

איך את מסכמת את תהליך תכנון הגיחה?

התהליך הוא מאוד ארוך- גם הבחירה של התפקידים, ראשי הצוותים, עבודת הצוות. זה היה קשה, אבל נהנינו לעבוד יחד כל החברים.

מה היה החלק האהוב עלייך בגיחה?

הכי נהניתי מהבנייה והאוכל. כל הכיתות בנו מבנים יפים ומושקעים והאוכל היה מוצלח.

האם התכנון התממש בפועל כמו שרציתם?

היום הראשון הלך לפי התכנון, אפילו טוב יותר, וביום השני המשימות שתכננו לפעילות באבני חן התבלגנו, אבל בכל זאת כולם נהנו ככה שהיינו מרוצים.

מאיפה הגיע הרעיון לפעילות במודיעין?

הרעיון היה של עילי פרוסק, המפקד השני של הגיחה. אחרי שהחלטנו יחד על "נאות קדומים" כמקום הגיחה, חיפשנו מקומות קרובים שיש בהם פארקים ואפשר לערוך בהם את הפעילויות. חשבנו לעשות פעילות בסגנון המירוץ למיליון והפארק במודיעין התאים.

מתי התחלתם לתכנן את הגיחה?

התחלנו בבחירת תפקידים לפני חצי שנה, בערך בפסח, ורוב העבודה והתכנון התבצע בחופש הגדול.

הייתם רוצים לעשות את זה שוב?

אני כן, כי בסך הכל מאוד נהנינו! בסוף הגיחה היה לי ממש קשה להבין שהכל נגמר כל כך מהר. עבדנו על הגיחה חצי שנה בכל רגע פנוי! בסוף הגיחה קלטתי שזה נגמר וממש בכיתי.

באופן כללי, את מגדירה את הגיחה כהצלחה?

נשמע מה אתם חושבים על הגיחה ולפי זה אדע. סתם, אני חושבת שהיא יצאה די טוב, גם לפי המשובים שלכם. לא היו הרבה תקלות בלתי צפויות שחשבנו שיהרסו את הגיחה.

אנחנו רוצות להודות בשם כל כיתות נחשון, למארגני הגיחה בשכבת יב, על גיחה מדהימה, מושקעת וחווייתית! תודה רבה גם למורים שליוו אותנו בגיחה - עמוס, מיכאל, רן, תמירה ודורית, שנסעה את כל הדרך לנאות קדומים ובחזרה כדי להיות איתנו בערב הגיחה!

נתראה בגיחה הבאה!


bottom of page