top of page

כתבות אחרונות

מכלי ציפה, חייזרים ומה שבינהם

בסדרת הטלוויזיה המוצלחת של נטפליקס "Stranger Things", סדרת איימה ומדע בדיוני, יש הרבה אלמנטים שלפחות עוד לא הוכחו ולא מוסכמים על ידי רובנו כמו יצורי על ופתח ממשי בכדור הארץ לעבר ממד חשוך שנמצאים בה יצורים צמאי דם. אך אחד מן הקונספטים בסדרה שדווקא כן לקוחות מן המצאיות הוא מכלי הציפה.

מכל ציפה כפי שמתואר בסדרה "Stranger Things"

מכל ציפה היא בריכת מלח שמאפשר לאדם לצוף על פני המים. המכל אטום לגמרי מפני כל אור או קול ובכך גורם לחושך ושקט מוחלט. המים במכל מחוממים לטמפרטורת הגוף. מטרת המכל הינה לאפשר לאטימות מלאה מפני חושים חיצוניים וכך להגיע למצב של מודעות מוגברת.

מכל הציפה הומצא על ידי ד"ר ג'ון לילי, פסיכואנאליטיקאי שרוב מחקרו התמקד בטבע המודעות, בשנת 1954. יחד עם יצירת מכשירים לקריאת גלים אלקרומגנטיים המופעלים על ידי המוח, לילי עסק רבות במחקר לא קונבנציונלי. לילי טען שבעזרת הבנת טבע המודעות האנושית נצליח למצוא ולתקשר עם חייזרים. לילי האמין שאם נוכל להצליח לפתח מערכת תקשורת ממוחשבת עם דולפינים ולוויתנים, תהיה לנו גם המיומנות לתקשר עם חייזרים בעלי רמת אינטליגנציה זהה או גדולה מאינטליגנציית האנושות. במחקרו אודות המודעות היה מקיים ניסויים שבו היה מסמם את עצמו ואחרים בסמים פסיכודליים, בעיקר LSD, ושוהה במיכלי ציפה או שוהה זמן מה בקרב דולפינים בכדי להרחיב את גבולות המודעות האנושית. לילי גם העביר הרבה זמן עם מנהיגים רוחניים בהודו וצ'ילה.

מכל ציפה

כיום יש הרבה מכלי ציפה הפתוחים לציבור. השימוש בהם גורם לרוגע ויש תאוריות שאומרות שהוא אף עוזר לרפות את הגוף ולרפא נזקים. המכל גם גורם ברוב המקרים להזיות ויש אף חלק גדול של משתמשים המסתממים לפני השהות בכדי להגיע לתחושת מודעות נעלה. דמות מרכזית בפרסום מכלי הציפה הוא ג'ו רוגן, : רוגן הוא שחקן קומיקאי ומנחה שיש לו פודקאסט מפורסם ובו דיבר על חוויותיו עם מכלי ציפה וגרם לפרסום נרחב של מכלי צפה.


bottom of page