top of page

כתבות אחרונות

מכוניות אוטונומיות

כיום אנחנו תלויים במכוניות שלנו כדי להגיע למקומות רחוקים ובעתיד אנחנו נצטרך דרך נוחה יותר ובטיחותית יותר להגיע למקומות.

בעולם מתים 1.3 מיליון אנשים כל שנה מתאונות דרכים של מכוניות רגילות, אבל מכוניות אוטונומטיות יוכלו לשנות את המציאות הזו; כבר לא יהיה מקום לטעויות אנוש מכיוון שהמחשב ישלוט ברכב ולא האדם.

מכוניות אוטונומיות התחילו להופיע כפרוייקטים ניסיוניים של אוניברסיטאות, ובשנות ה80 נוסתה המכונית האוטונומית הראשונה שנהגה ללא נהג.

כיום אפשר כבר לראות את המכוניות האוטונומיות קרבות לאופק - ישנם כמה חברות (כמו גוגל למשל) שמתחילות לעבוד על המכוניות האוטונומיות ועל טכנולוגיות שבהם הם ישתמשו.

המכוניות האוטונומיות יאפשרו לנהיגה להיות חכמה בהרבה; המכוניות יוכלו לתקשר ביניהם ולפזר את המכוניות בצורה שווה בכבישים ולמנוע פקקים, ואנחנו כבר לא נצטרך לנווט כי המכוניות יהיו מחוברות לאינטרנט ויוכלו לנווט לבד.

אחד הדברים שיתאפשרו בעתיד עם מכוניות אוטונומיות הוא מכוניות לא מאוישות (בלי אנשים בפנים) שיוכלו לבצע משלוחים, להחנות את עצמן, ולתדלק את עצמן וזה דבר מעניין שיוכל בעתיד לחסוך לנו הרבה זמן.

עוד שימוש יכול להיות מוניות אוטונומיות ללא נהג – מכוניות אוטונומיות שיתפקדו בתור מונית אבל במקום שבן אדם ינהג, המחשב ינהג זו דוגמה לכך שהטכנולוגיה לוקחת לבני אדם עבודות אבל זה כבר יהיה בכתבה הבאה :)

מעתיד של מכוניות אוטונומיות עולות השאלות הבאות-

האם יצטרכו רישיון נהיגה בעתיד כדי לנהוג במכוניות אוטונומיות? אנחנו כבר לא נשלוט ברכב, המחשב ישלוט בו, אבל האם זה אומר שאנחנו כבר לא צריכים לדעת איך להפעיל רכב?

אם המכונית האוטונומית תעשה תאונה, של מי האחריות? מי ששולט במכונית כבר לא יהיה בן אדם אלא מחשב אך כאשר יש תאונה מישהו צריך לקחת אחריות.

כל אלה שאלות שנצטרך להתמודד איתם בעתיד של המכוניות האוטונומיות, אומנם מס התאונות ירד משמעותית עקב העברת ההגה מהאדם למחשב, אך כמו שאנחנו יודעים, בטכנולוגיה תמיד יכולים לבוא טעויות – למשל באג בתוכנה שיכול לשבש את המכונית.


bottom of page