top of page

תקופת הבידוד הביתי – איך אפשר להעביר את הזמן בדרך כיפית ופרודוקטיבית?

כלואים בבית בבידוד? או רק מסתגרים מאימת הקורונה והחשש להידבקות? קבלו כמה רעיונות שיעזרו לכם להעביר את הזמן בכיף ולנצל אותו ביעילות!

  1. סדרו את המחשבות - אם אתם רוצים לנצל זמן פנוי, אתם לא בהכרח צריכים לעשות זאת על ידי דבר מעשי. אלא אתם יכולים לנצל זאת גם כדי לעשות "סדר בדברים". מה הכוונה? לפעמים כשאנחנו לבד ויש לנו זמן רב בו אנו חסרי מעש, אנו יכולים להפוך אותו בקלות לזמן מחשבה משמעותי עם עצמנו. למשל, אנו יכולים להרהר ביום שעבר עלינו, לבדוק איך התנהגנו ולהסיק מסקנות כך שלהבא נוכל לנהוג אחרת במקרים דומים. בנוסף, ניתן לתכנן לוח זמנים ואף לכתוב אותו על דף, כך נוכל להעביר את הימים הבאים בעשייה משמעותית יותר ומהנה וגם לעשות סדר וארגון במטלות שלנו. מעבר לעובדה כי אנו מנצלים את הזמן ביעילות, פעולה זו מעניקה לנו תחושת סיפוק ועצמאות.

  2. תרכיבו פאזל - זה כיף, זה אימון למוח ותחושת הסיפוק שתרגישו כשתביטו על הפאזל השלם תמלא אתכם לפחות עד רגע השעמום הבא.

  3. קראו ספרים - נכון שלא כולנו תולעי ספרים שקוראים ספר חדש כל שני וחמישי. אך בהחלט כדאי לקרוא ספר בשעות הפנויות שלנו, כך אנחנו מעבירים את הזמן ועושים תוך כדי משהו מועיל – העשרת השפה שלנו. אז מה צריך לעשות כדי להתחיל? פשוט צריך למצוא את הז'אנר המתאים לכם, ולא חסר ז'אנרים, יש מדרמה ועד מדע בדיוני, ממחזות ועד דוקומנטרי. אם אתם פחות אוהבים לקרוא ספרים, יש חלופות אחרות טובות לא פחות, כמו עיתונים ומגזינים.

  4. התנסו בתחומים חדשים - תמיד חלמתם לעסוק בתחום מסוים שעדיין לא הספקתם להתנסות? כשאנו משועממים זהו זמן מצוין לחפש את התחום הזה שמעניין אתכם.

  5. עשו ספורט - במיוחד עכשיו בתקופה שאין אפשרות לצאת מהבית, חשוב מאוד לשלב פעילות גופנית בחיי היום שלנו ולהישאר פעילים ולא להתנוון על הספה בצפייה בטלוויזיה... זה לא גוזל הרבה מאוד זמן ואת התועלת תרגישו בסוף, כשהמוח שלכם ישחה באנדורפינים.

  6. למדו שפה חדשה - נכון שתמיד רציתם ללמוד שפה נוספת? Doulingo היא האפליקציה בשבילכם. בגרסה החינמית אפשר ללמוד הרבה שפות, החל מהמילים הכי בסיסיות ועד לבניית אוצר מילים עשיר ומגוון. האפליקציה היא כמעט משחק שמלמד שפה וזו אחלה דרך לשרוף כמה דקות.

  7. למדו לבשל - תמיד רציתם ללמוד לבשל ואף פעם לא היה לכם מספיק זמן? נצלו את ההזדמנות הזו כדי לנסות מתכונים חדשים ולהעשיר את התפריט הביתי שלכם במאכלים חדשים.

  8. עשו עבודות יצירה - האינטרנט מלא באתרי DIY כמו Pinterest שמלאים ברעיונות פשוטים לעבודות יצירה שתוכלו לעשות בקלות מחומרים שיש לכם בבית! זה גם מרגיע מאוד וגם יסיח את דעתכם מהמצב ויאפשר לכם לממש את היכולות היצירתיות החבויות בכם (-;

  9. סיימו מוקדם מטלות ועבודות - נצלו את תקופת הבידוד כדי לסיים מוקדם מטלות ועבודות לבית הספר שאתם צריכים להגיש במקום לדחות את הכנתן לתקופות עמוסות יותר. כך גם תחלקו את הזמן נכון יותר ולא תגיעו למצבי לחץ בהמשך השנה וגם תנצלו את הזמן הפנוי שלכם בבית בצורה פרודוקטיבית.

  10. סדרו את החדר - נצלו את הזמן הזה כדי לסדר את ארון הבגדים שלכם ואת החדר שלכם, סדר חיצוני יעזור לכם למצוא שלווה פנימית.

יש עוד המון דרכים לנצל את הזמן החופשי בזמן הבידוד, אך דבר חשוב שאתם צריכים לזכור: זה יגמר בשלב מסוים. כשהבידוד יסתיים נחזור לשגרה של עומס בלימודים, פעילויות חיצוניות ומפגשים חברתיים, ותרצו לחזור חזרה לאותם ימים כאשר לא היה לכם מה לעשות. קחו את הזמן הזה ותהינו, חיים פעם אחת.

bottom of page