top of page

הסרטים של השנה החדשה

אחרי תקופה קשה בתעשיית הקולנוע היא סוף סוף מתאוששת, ואין ספק שזה היה שווה את ההמתנה. בין הסרטים שצפויים לצאת בשנה הקרובה יש את סרטיה האהובים של מארוול, סרטים שנדחו מהמגיפה ואפילו קולנוע ישראלי. – תמרה בייליס יב2

עקב תקופת הקורונה, תעשיית הסרטים מצאה עצמה במבוי סתום, מה שהוביל לאכזבה גדולה גם אצל האנשים העוסקים בתעשייה וגם אצלנו המעריצים. למרות התקופה הארוכה והקשה, עולם הקולנוע מתחיל להתאושש מהמגיפה, וכתוצאה מכך צפויה לנו שנה חדשה מלאה בסרטים שנדחו (בעקבות המגפה) יחד עם הסרטים שהיו צפויים לצאת בכל מקרה בשנה הקרובה.

למרות העלייה בשימוש בשירותי צפייה כמו נטפליקס המאפשרים לנו לצפות באותם תכנים בהם היינו צופים בבתי הקולנוע בבתינו הפרטיים, תעשיית הקולנוע עדיין חיכתה ליום בו תוכל לחזור להקרין את הסרטים בבתי הקולנוע. הסיבה לכך היא בעיקר הכסף: חברות ההפקה הגדולות לא רוצות להפסיד כסף על סרטים שיש להם פוטנציאל להיות בינלאומיים, מכיוון ששירותי הצפייה לא תמיד מגיעים לכל הארצות מסיבות כאלה ואחרות. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מהערך המוסף שיש לחוויית הצפייה בסרטים בבתי הקולנוע: כשאנו הולכים לצפות בסרט בבית קולנוע החוויה הופכת מצפייה סתמית לאירוע שנזכור גם לאחר הצפייה, ולכן עדיין יש ביקוש לחוויית בית הקולנוע ויחד איתה ביקוש לסרטים המתאימים לחוויית הקולנוע.





בין הסרטים שצפויים לצאת בשנה הקרובה יש את סרטי מארוול כמובן. לאחר שנאלצו לדחות את היציאה של הסרטים שהיו אמורים לצאת בתקופת המגפה והפסיקו את הפקותיהם בשווי מיליוני השקלים, מארוול חוזרים לקולנוע עם המון סרטים חדשים לשנה החדשה. בחודשים הקרובים מתוכננים לצאת כשלושה סרטי מארוול חדשים שצולמו בתקופת הקורונה: ״שאנג צ׳י ואגדת 10 הטבעות״ (3 בספטמבר), ״הנצחיים״ (5 בנובמבר) , ו״ספיידרמן: אין דרך הביתה״ (דצמבר). בנוסף, צפויים לצאת סרטים נוספים ב2022 כמו ״ד"ר סטריינג' 2״ (25 במרץ), ״ת'ור: אהבה ורעם״ (6 במאי) והפנתר השחור 2: וואקנדה לנצח״ (7 ביולי). אין ספק שכמות הסרטים המתוכננת תחפה על תקופת הקורונה ותתן למעריצים את מה שחיכו לו זמן רב כל כך.





סרטים נוספים שנדחו וצפויים לצאת השנה הם ״ג'יימס בונד: לא זמן למות״ שנדחה כמה וכמה פעמים אך לבסוף הוחלט שיצא בשמיני לאוקטובר, או ״חולית״ בכיכובם של טימותי שאלמה וזנדאיה שנדחה בשנת 2020 אבל צפוי לצאת בראשון לאוקטובר. ישנם גם סרטים ישראלים כמו ״תמונת ניצחון״ של אבי נשר, אשר צולם במהלך הקורונה וצפוי לצאת בתקופה הקרובה אך כבר כבר הספיק לזכות בביקורות משבחות רבות. כמובן שבנוסף לסרטים שנדחו ישנם עוד סרטים רבים שצולמו במהלך המגפה ויצאו בשנה הקרובה לאקרנים. הסרטים שיצאו השנה אמנם אמורים להיות מוקרנים בבתי הקולנוע, אבל גם יופצו בשירותי הצפייה השונים במקביל. דוגמה לכך היא הסרט ״אל תסתכל למעלה״: סרט אמריקאי סאטירי, שצופים רבים ממתינים לו בעיקר בזכות הליהוק שלו, שמלא בשחקני הוליווד גדולים וידועים. הסרט צפוי לצאת בעשירי לדצמבר בבתי הקולנוע, ומספר שבועות לאחר מכן יעלה לנטפליקס.



לסיכום, השנה החדשה צפוייה לספק לחובבי הקולנוע אופציות רבות ומגוונות ולכפר על תקופת הקורונה שהשביתה את הקולנוע. בשל העובדה ששנה זו מגיעה אחרי מגיפה שהובילה לשלושה סגרים, צפויים להגיע יחד איתה חידושים בעולם הקולנוע שיאפשרו לנו לצפות בסרטים בנוחות בביתנו יחד עם האפשרות ללכת לבית קולנוע. אף על פי שנוחות זו מאפשרת לאנשים שאינם יכולים להגיע לבתי הקולנוע לצפות בסרטים, שינוי זה בתעשיית הקולנוע מוביל לירידה בפופולריות של בתי הקולנוע, מה שמאיים על הכנסותיהם ובכך גם על קיומם בכלל. לכן, עלינו לשלב בין נוחות הנטפליקס וייחודיות בתי הקולנוע בשנה הקרובה כאשר יוצאים הסרטים החדשים.

bottom of page