top of page

תמיכת העולם בישראל

מאת: ניקה טלישינסקי יב'1


בזמנים קשים אלה פקדה אותנו מלחמה. מלחמה שאפשר להגיד שאף אחד לא היה מוכן לקראתה ולא ציפה לה. במלחמות כמו תמיד יש צדדים, ומי בצד של ישראל אתם שואלים? מי תומך בנו ועוזר לקדם את המדינה לכיוון הניצחון? בכתבה זו אדבר על הצדדים הללו, על התמיכה שישראל מקבלת כרגע מהרבה מאנשי העולם.



למרות ההבדלים הפוליטיים הקיימים בין בנימין נתניהו וג'ו ביידן, אחת המדינות החזקות בעולם שמביעות תמיכה פומבית בישראל היא כמובן ארצות הברית. לפי סקר שנערך מצאו כי שני שליש מהאמריקאים בעד הרעיון שאמריקה תתמוך בישראל בצורה פומבית.יותר אמריקאים (אולם לא רובם) חושבים שתגובתה של ישראל למעשי החמאס התאימה למצב. הרבה מאזרחי אמריקה אמרו כי הם עוקבים בתשומת לב רבה לאחר מה שקורה במלחמה בין ישראל והפלסטינים.


ב-10.10 ג'ו ביידן נשא את נאומו בנוגע למתרחש בישראל, בו מתייחס ומדגיש את האופי הרשע של חמאס והמתקפה שלהם על ישראל שבה נהרגו למעלה מ-1,000 אזרחים, ביניהם גם אזרחים אמריקאים. בנאום, ביידן מבקר את החמאס על אלימותו ותכליתו לחסל יהודים באכזריות. הוא מוסיף כי הוא אינו עומד בזכותו של העם הפלסטיני לכבוד ולהגדרה עצמית אלא נועד להשמיד את מדינת ישראל. בדבריו הוא מדגיש שוב ושוב כי לישראל יש כל זכות להגן על עצמה ולהגיב על מעשם הרצחניים של החמאס. מציטוטו הישיר של ביידן:"ברגע זה עלינו להיות ברורים כשמש: אנחנו עומדים לצד ישראל. אנחנו עומדים לצד ישראל. ואנחנו נוודא שלישראל יש את שדרוש לה כדי לדאוג לאזרחיה, כדי להגן על עצמה, וכדי להגיב למתקפה הזאת."


החידוד של הנראטיב והגדרת חמאס כגוף טרור רצחני - הוא החידוש בדבריו של הנשיא. ביידן לא רק מגבה את ישראל, אלא מדגיש כי אמריקה מבינה כי פעולות החמאס הן לא לגיטימיות ויש למגר את התופעה של ארגוני טרור כאלה ודומיהם מהעולם. ביידן כמובן מתייחס גם לחטופים האמריקאים ואומר כי יתאמצו על מנת להחזיר אותם הביתה בשלום. הוא מסיים בכך שקורא לאחדות, מגנה שנאה וטרור ומביע תמיכה בלתי מעורערת בישראל. נאום זה ריגש רבים בישראל, לדעת כי מדינה כה חזקה ובעלת השפעה עומדת לצידה של מדינת ישראל במלחמה קשה זו, לצד ההרוגים, פצועים וחטופים ומבינה את המצב בו אנחנו נמצאים כבר לא מעט זמן.




חלק מנאומו החזק של ביידן https://youtu.be/8qUMyskbc4s?si=CNhpogQg71Rwpqm0



בעוד שבכירים אמריקאים אמרו כי לא ישלחו חיילים לישראל, ארצות הברית בכל זאת מעורבת רבות בתמיכה בצבא ובכוחות הביטחון הישראליים. האמריקאים שלחו לישראל בפן הצבאי טילי כיפת ברזל, מטוסי קרב מסוג F-35 וסוגים אחרים, שלוש ספינות מלחמה שכבר מתקרבות, נשקים שונים ועוד. כמו כן, נשלחו כוחות מבצעים מיוחדים העובדים עם צבא ישראל בתכנון ומודיעין. במקרה שעוד עזרה תהיה נחוצה הם ישלחו אלינו עוד חיילים אמריקנים.

בנוסף לתמיכה הפומבית, ביידן הגיע לביקור הזדהות ודיבור על המצב בישראל והמשך המהלכים הצבאיים שצריכים להיעשות בעתיד.


חוץ מארצות הברית, לצד ישראל עומדות גם עוד מדינות אחרות כמו: בריטניה, איטליה, גרמניה, צרפת והודו ועוד מדינות רבות אחרות אשר הוציאו הצהרות האומרות כי הן עומדות לצד ישראל. לפי מה שידוע כ-84 מדינות ליתר דיוק.


האיחוד האירופאי הוציא הצהרה שבה נאמר כי גם הם עומדים לצד מדינת ישראל. בהמון ממדינות אלה, כמו בצרפת לדוגמא ששם התאספו אנשים כדי לתמוך בישראל כאשר מגדל אייפל מואר בצבעי כחול לבן. או ברומא שהתאספו ליד שער טיטוס, עם דגלים וקריאות לתמיכתה של ישראל בזמן שהשער מואר בכחול לבן. בכל העולם התאספו בהמון מקומות המוני אנשים התומכים בישראל ובוכים על החיים שנלקחו באכזריות מטרור החמאס.


יתרה מזאת, המון משפיענים באינטרנט ומפורסמים תרמו כסף והעלו מודעות למען ישראל ואנשיה. ביניהם שחקנים כמו: נינה דוברוב (יומני הערפד), אדם סנדלר, דווין ג'ונסון, נטלי פורטמן ועוד המוני שחקנים. גם זמרים כמו מדונה וג'סטין ביבר עומדים לצד ישראל.



לסיכום, לצד ההשנאה שמפגינים כלפינו בעולם גם יש אנשים ומנהיגים שמבינים את הסבל והכאב של האזרחים בישראל ועושים כל שיכולתם לעזור ולתמוך בנו.



bottom of page