top of page

תחושות התלמידים בימי הקורונה

בימים אלו עשרות אלפי תלמידים נמצאים בבית עד לחופש הפסח כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה בישראל, אשר מסכן את הלימודים ואת התלמידים. איך הם מרגישים? - שלי שכטר.

נגיף הקורונה, התפרץ לראשונה בסין, ווהאן, והתפשט במהירות והגיע כרגע ל–81,054 חולים. כתוצאה מכך, תיירים ואזרחים נדבקו גם וחזרו למדינותיהם וכך התפשט הנגיף בכל העולם.

שם הנגיף מגיע מלטינית, ומשמעותו כתר, או הילה, בשל מראה הנגיף תחת מיקרוסקופ, וכולל את סימפטומים הללו:

  • נזלת.

  • כאב גרון.

  • שיעול.

  • חום.

  • במקרים חמורים גם קשיי נשימה.

בשל ההדבקה המהירה של הנגיף, כל התלמידים התבקשו להישאר בבית עד פסח וללמוד דרך למידה מקוונת. כך גם יצאו כל העובדים שעבודתם אינה חיונית לחופשה ללא תשלום עד להודעה חדשה, כל המסעדות נסגרו, או מבצעות משלוחים. אף מתבצעות בדיקות לגילוי חולי קורונה וכך עולה מספר החולים מיום ליום (בעת כתיבת הכתבה מספר החולים בישראל הוא 945 חולים).

לאחר החלטת מערכת החינוך לבטל את הלימודים עד פסח, תחושות התלמידים היו חלוקות – תחילה, כולם שמחו שיוכלו להנות מחופש ארוך יותר עד פסח, אך במהרה הבינו כי זהו אינו חופש, אלא ניסיון לקיים שגרה, בה מתקיימים לימודים מרחוק. לאחר כמה ימים "בבידוד", תחושות התלמידים השתנו – חלקם עדיין שמחו שיש את הזמן הזה ללמוד בקצב איטי יותר, לעבור על החומר הלימודי, ובעיקר להירגע קצת, אך ישנם גם תלמידים שאינם סובלים את ההישארות בבית, שרוצים לפגוש את החברים ולצאת מהבית, וכתוצאה מכך, מעדיפים כבר לחזור לשגרה ולבית הספר. יתר על כן, הוחלט לשנות את מועדי הבגרויות ואף להוריד 25% מהחומר, מה שיקל על התלמידים, עקב המצב שנוצר, בו קשה יותר להעביר את החומר בצורה חלקה וברורה כמו בבית הספר.

עדיין לא קיימים חיסון או תרופה לנגיף, אך מנסים לפתח תרופות או חיסונים שיוכלו להבריא את החולים.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

נקודות אור במשבר

משבר הקורונה הוא משבר עולמי שפגע בתחומים רבים בעולם. למרות שהמצב הנוכחי בו כמעט כל העולם נמצא הוא כלל לא פשוט, בכל זאת צריך להסתכל גם על הדברים החיוביים כדי לשמור על אופטימיות - למרות שהיינו בסגר בבת

bottom of page