top of page

וירוס הקורונה והשפעתו על הבריאות

מה הוא וירוס הקורונה ואיך הוא משפיע על הבריאות שלנו? - נעם אברג׳יל.

בסוף שנת 2019, התרחשה התפרצות של דלקת ריאות בעיר ווהאן שבסין. מספר החולים החריג, שחלקם הגיעו למצב אנוש, העלה חשש מחזרתו של נגיף הסארס שהתפשט בסין בשנת 2002. המגפה החלה להתפשט במהרה בסין בינואר. כאשר הרשויות בסין הבינו כי הנגיף מתפשט על ידי רסיסי רוק הנפלטים בשיעול מאדם לאדם הנושא את הנגיף, הם נקטו בצעדים מחמירים והטילו הסגר מוחלט על ערים שלמות. בהמשך פברואר נרשמה ירידה משמעותית בסין במספר מקרי ההידבקות בסין. אך מתחילת חודש מרץ, הנגיף החל להתפשט במהירות באירופה.

לא קיים חיסון נגד הנגיף. מספר קבוצות ברחבי העולם מנסות לפתח חיסון אך כרגע לא מסתמכים על חיסון אלא עוסקים בעיקר במניעת התפרצות המחלה וטיפול בחולים.


משרד הבריאות הוציא הנחיות ואמר שיש להקפיד מאוד על היגיינה - יש להקפיד על רחיצת ידיים עם מים וסבון או בחומר חיטוי על בסיס אלכוהול לעיתים קרובות, להימנע מלחיצת ידיים וממגע עם אזור הפנים, להימנע משיתוף כלי אכילה ואוכל מפה לפה, ולהקפיד על שיעול ועיטוש למרפק או ממחטה חד פעמית (ולהשליך אותה לאחר מכן לאשפה). יש לדאוג לאוורור מקסימלי של הבית ולחטא ידיות ודלתות.

כרגע בארץ אין המלצה לעטות מסכה באופן שגרתי על מנת להתגונן מנגיף הקורונה. מי שכן אמורים לעטות מסיכה הם אלו המפתחים תסמינים וחשודים או מאובחנים כחולי קורונה (וזאת על מנת למנוע העברה של המחלה לאחרים) וכן אלו שבאים במגע או מטפלים בחולים חשודים או מאומתים (על מנת להגן על עצמם).

בעקבות מחסור בערכות בדיקה לנגיף הקורונה, הצליחו אנשי הארגון להביא לישראל 100 אלף ערכות בדיקה לקורונה מחו"ל. בימים הקרובים ינהלו אנשי המוסד וראש המוסד מבצעים נוספים, שבסופם ינחתו בישראל 4 מיליון ערכות בדיקת קורונה נוספות, לאחר שאותרו בכמה מדינות.

במקביל, צוות אנשי סייבר של המוסד מסייע בימים אלה למשרד הבריאות בכתיבת תוכנות ואפליקציות ייחודיות להתמודדות עם הנגיף. זהו אירוע חריג, בו כל גופי המודיעין והביטחון של מדינת ישראל מתגייסים כדי לסייע למאמצי בלימת התפשטות הנגיף.

נגיף זה מתפשט מהר ויכול להדביק כל אחד. לאור זאת, אנו מבקשים ממכם להיזהר ולהקשיב להנחיות שניתנות, זה יכול להציל את החיים שלכם ושל אחרים.

bottom of page