top of page

לימודים בצל הקורונה


משבר הקורונה גרם להרבה מדינות לנקוט בצעדים רבים כדי למנוע את התפשטות הנגיף. איך הם משפיעים עלינו? - יפתח שלזינגר.

בין הפעולות האלה הייתה סגירה חלקית או מלאה של בתי הספר והאוניברסיטאות. לסגירה הזו יש השלכות רבות – הפעילות הלימודית נפגעת, הורים עובדים נאלצים להישאר בבית ולשמור על הילדים, ומי שסובל הכי הרבה מסגירת בתי הספר הם תלמידים שבית הספר חיוני ביותר לשגרת חייהם – לדוגמה חסרי בית שמקבלים מזון ומגורים מבית הספר.


ההשלכות האלה גרמו למדינות רבות למצוא פתרונות יצירתיים לחוסר בבתי הספר. הפתרון הפופולרי ביותר, שנוסה במדינות רבות וגם בישראל, הוא למידה מרחוק. למידה מרחוק היא לא רעיון חדש, ואוניברסיטאות רבות מעבירות שיעורים מקוונים כבר כמה שנים, אבל עכשיו הרבה יותר תלמידים משתמשים בכלי הזה. ללמידה מרחוק יש מגבלות, לדוגמה בעיות טכניות (במיוחד למורים מבוגרים), חוסר באינטראקציה, וחוסר אפשרות לעשות פעילויות מסוימות כמו מעבדות, אבל יש לה גם יתרונות – השיעורים המקוונים מאפשרים שיעורים עם פחות הפרעות וליותר תלמידים.


הפופולריות של Zoom בחודש מרץ

תלמידים רבים ברחבי העולם מתנסים כיום בלמידה המקוונת בפעם הראשונה, והתגובות שלהם ושל ההורים חלוקות. רבים מקבלים את הלמידה המקוונת בשמחה, ואומרים שהיא יעילה ומצליחה לשמור על השגרה בזמן המשבר, אך רבים מתלוננים שהלמידה לא אפקטיבית ורק יוצרת בעיות. אחת מאלו שפחות אהבו את שיעורי הוידאו היא שירי לוי, אמא מאשקלון, שצילמה סרטון קומי בו היא מתלוננת על הלמידה המקוונת. הסרטון תורגם והפך לוויראלי ברחבי העולם, ושותף על ידי רבים שהזדהו עם המסר שלה.


אני בתור תלמיד ומורה פרטי חושב שהלימוד המקוון הכרחי ויעיל יחסית, אבל לא צריך להשתמש בו בכל מקום. הוא טוב ללימוד בתיכון ובאוניברסיטה, אבל בבית ספר יסודי הוא לא אפקטיבי ולא נדרש. לדעתי צריך רק קצת זמן בשביל להתרגל אל השיעורים המקוונים, כי כנראה שלא נחזור לבית ספר כל כך בקרוב.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

נקודות אור במשבר

משבר הקורונה הוא משבר עולמי שפגע בתחומים רבים בעולם. למרות שהמצב הנוכחי בו כמעט כל העולם נמצא הוא כלל לא פשוט, בכל זאת צריך להסתכל גם על הדברים החיוביים כדי לשמור על אופטימיות - למרות שהיינו בסגר בבת

bottom of page