top of page

שירים ולהט"בים – מה הקשר?!

לאחרונה מפורסמים רבים החליטו להצהיר בפני כולם – יצאתי מהארון!

בכתבה הזו נכיר כמה מהם, במה הם עוסקים ואם מי הם יוצאים ואיך החליטו להחשף עם הפרט ששינה את הכל?! – עדן מנטין



תכירו אותם - אלה לי להב, שרית חדד, אסי עזר, עברי לידר

שרית חדד:

שרית חדד הזמרת ויוצרת, נולדה בשנת 1978 . שמה האמיתי של שרית חדד הוא שרה חודדטוב. שרית חדד נחשבת לאחת מהזמרות המצליחות והמשפיעות ביותר בישראל . רוב השירים שלה נהיו פופולרים בתוך זמן קצר. שרית זכתה ארבע פעמים בתואר "זמרת השנה" וגם בתואר "זמרת העשור". הייתה נציגת ישראל באורוויזיון 2002. בספטמבר 2021 שרית יצאה מהארון וחשפה את בת זוגתה ,תמר יהלומי,כשהוציאה את הקליפ לשיר "אהבה כמו שלנו".


אלה לי להב:

אלה לי להב נולדה בשנת 2003 לשם אלה להב. הזמרת ישראלית מוכרת לכולנו כ-אלה לי. בשנת 2019 נחשפה לתקשורת כשהשתתפה בתוכנית הכוכב הבא לאירוויזיון. בשנת 2020 הוציאה את הקליפ הראשון שלה, זוט עני, שגרר הרבה תגובות והפך בתוך זמן קצר לפופולרי. השיר הגיע למקום הראשון במצעד השבועי של מדיה פורסט. בנוסף השיר הגיע למקום החמישי במצעד הפזמונים השנתי של גלגלצ ו-ynet שבו זכתה בתואר פריצת השנה.

באוקטובר 2020 אלה לי נשאלה בראיון על נטיותיה המיניות ואמרה: "אני לא מגדירה את עצמי, אני יכולה להתאהב באישה ואני יכולה להתאהב בגבר. אני מתאהבת בנשמה של בן אדם לא במגדר שלו. אני לא מחפשת מגדר אני מחפשת נשמה, ואני יכולה להתאהב בהכול." בשנת 2021 התפרסמה רבות סביב זוגיותה עם מאיה ג'ריס הראפרית.


אסי עזר:

אסי עזר נולד בשנת 1979. אסי מנחה טלוויזיה, שדרן רדיו ותסריטאי ישראלי. בתחילת הקריירה שלו כתב שירים וסיפורים באתר במה חדשה. באפריל 2005, אסי יצא מהארון כהומוסקסואל בריאון למגזין "ידיעות אחרונות". מאז הפך לפעיל מרכזי למען שיוויון זכויות לקהילה הלהט"בית בישראל. באוקטובר 2009 המגזין האמריקאי "אאוט" בחר את אסי כאחד ממאה הלהט"בים המשפיעים ביותר בעולם לשנת 2009. בשנת 2010 אסי הוציא לאור את הסרט הדוקומנטרי "אמא, אבא, יש לי משהו לספר לכם", המספר את סיפורו על היציאה מהארון.

בשנת 2016 עזר התחתן בברצלונה לאלברט אסקולה-בנט. באוקטובר 2019 יצא לאור הסרט התיעודי שיצר אסי בשם "הוא גם האלוהים שלי", המספר את סיפור נישואיו עם בן זוגו ומביא את רגשותיו הדתיים בהקשר זה. בשנת 2020 נבחר אסי כדמות להט"בית משפיעה בטקס פרסי הנוער הגאה "איגי love" שבו זכה בתואר "המנחה האהוב" עם רותם סלע.




עברי לידר:

עברי לידר נולד בשנת 1974. עברי זמר, יוצר, מלחין ופזמונאי ישראלי, זוכה פרס אקו"ם, פרס עמ"י ופרס אופיר. לידר היה שופט בשלושת העונות הראשונות של "אקס פקטור ישראל" ומשמש כשופט ב-" דה וויס ישראל" מהעונה החמישית.

עם השתחררותו מהצבא, לידר הלך לעולם המחול ואחר כך כתב לידר לחן עבור היצירה "נשיקות" של להקת המחול של ענת דניאלי ב- 1994. עברי אחד מהאומנים הראשונים בישראל שהכריזו בתקשורת על נטייתם המינית.

בשנת 2001 עברי רואיין למגזין "מעריב" וסיפר שהוא הומוסקסואל ועל בן הזוג לשעבר, יניב ויצמן.

הרבה אנשים רואים את הראיון הזה כראיון שבו לידר יצא מהארון. בהתייחס ליציאתו מהארון לידר צוטט בריאיון את המשפט " אני לא אוהב להגדיר את עצמי דרך המושג הזה. כי אני לא מרגיש אותו בכלל בחיים שלי. אף פעם לא שיקרתי בעניין הזה, ואף פעם לא הכרזתי הכרזות".

נטייתו המינית השפיעה רבות על השירים שכתב ושר לפני הריאיון בהם שירי אהבה בין גבר אחד לאחר. לדבריו: "מי שקורא את הטקסטים שלי ומקשיב לשירים, כבר מזמן היה צריך להסיק את המסקנות לבד".


ישנם עוד אמנים רבים שיצאו מהארון וחשפו את נטייתם המינית. אמנים מוצלחים ומפורסמים מאוד. האם אנו צריכים לשפוט אותם על פי נטיים? האם זה מה שצריך להוביל את השיחה עליהם?

דבר אחד בטוח שהם אמנים מצליחים שתרמו רבות לתרבות הישראלית.

עבודתם ויצירתם הושפעה בצורה מסויימת מנושא הנטייה המינית שלהם, בין אם נאלצו תחילה להסתיר את נטייתם או בין אם הראו אותה מההתחלה, אך דבר אחד בטוח – אמנים אלו מהווים תקווה גאווה ודמויות להערצה לנערים ונערות שמפחדים להגיד.




bottom of page