top of page

שיאים בספורט בדגש על נדיה קומונץ'

בעולמנו יש מגוון רחב של הצלחות- קטנות וגדולות.

הצלחה מוגדת כהשגת מבוקשתכם כך שהיא יכולה להתפרש אצל כל אחד מאיתנו בצורה שונה:

יהיו כאלה שהצלחה בעיניהם היא לקבל 100 בספורט למשל ויהיו כאלה שאם לא יצליחו להגיע לאולימפיאדה וגם בה לזכות במקום ראשון הם לא הצליחו מבחינתם.

אז ראשית כל חשוב שתדעו כי יש מספר מאפייני אישיות חשובים אצל הספורטאים הבכירים והם אלו שמובילים אותם לתוצאות כל כך מרשימות:

  • תשוקה לספורט

  • מוטיבציה פנימית

  • התמדה ונחישות

  • פרופורציות- התמודדות עם כישלונות \ הצלחות.

  • התמודדות עם "הפתעות" בדרך (מחלה למשל)

  • פרפקציוניזם

  • הערכה וביקורת עצמית

  • גמישות מחשבתית (להבין את העובדה שהיום הם מתחרים במקום מסוים או מתמחים בתחום מסוים ומחר יוכלו לעסוק באחר)

  • וכדומה...

קיימים ספורטאים רבים

נדיה אלנה קומונץ' היא מתעמלת רומנייה בעבר, שהתחרתה בענף הספורט: התעמלות מכשירים החלה להתאמן כאשר הייתה בת 6 בלבד ושנה לאחר מכן כבר הייתה לזוכה הצעירה ביותר באליפות רומניה.

קומונץ' הגיעה להישגים נוספים רבים ומרשימים שבהם:

אליפות אירופה והכתרה ל"ספורטאית השנה" בגיל 13, אליפות אולימפית בגיל 14 ,אליפות עולם, סייעה באימון מתעמלים רומנים צעירים, בשיווק בגדי התעמלות, לבנים, ציוד אירובי ואף דיגמה שמלות כלה, בשנת 1999 הייתה קומנץ' לספורטאי הראשון שהוזמן לנאום באו"ם באירוע שפתח את שנת המתנדב הבינלאומי.

נכון ל-2014 היא מתגוררת באוקלהומה ועוסקת בהתעמלות ובמפעלי צדקה בכל העולם. היא ובעלה הם הבעלים של "האקדמיה להתעמלות של בארט קונור", של חברת הפקה של אירועי ספורט "10 מושלם", ושל מספר חנויות לציוד ספורט, והם עורכי המגזין "המתעמל הבינלאומי".

קומנץ' היא נשיאת הכבוד של הוועד האולימפי הרומני, שגרירת הספורט של רומניה, סגן הנשיא של חבר המנהלים של האגודה למלחמה בניוון שרירים, חברה בקרן הפדרציה הבינלאומית של המתעמלים ועוד...

לסיכום, קומנץ' זכתה בפרסים רבים ומרשימים אך ההישג שהביא לה הכי הרבה כבוד בעולם הספורט והיווה פריצת דרך של ממש היה ציון 10 באולימפיאדה בהיותה בת 14 בלבד! לא רק שהיא הייתה הראשונה שזכתה בציון העגול והמושלם אלא, זכתה בו לא פחות מ-7 פעמים!

דבר נוסף אודות קומנץ' היא העובדה שבגיל 14 בלבד היא הייתה הספורטאית הצעירה ביותר שזכתה במדליית זהב אולימפית – בשיא זה תחזיק לעולם מכיוון שמאז נקבע כי הגיל המינימלי להשתתף האולימפיאדה הוא 16.

קומנץ' מהווה עד לימינו (בהיותה בת 57) כמקור הערצה והזדהות בקרב אנשים ובפרט ספורטאים רבים.

בוודאי אתם, כמו כולם, נפעמים בכמות ההישגים המרשימים הללו שהשיגה קומנץ' בגיל כל כך צעיר ואנו יכולים להסתכל על סיפור חייה כמשל לחיינו, שיש להתמיד, להשקיע ועם נחישות והתמדה מספקת אפילו הקלישאה "הכל אפשרי" הופכת אמיתית.

bottom of page