top of page

עתיד הטכנולוגיה – מה צפוי לנו השנה?

זה קשה לחזות את העתיד. זה אפילו קשה יותר כשמדובר בעתיד עולם המחשוב, בגלל שינויים דרמטיים בטכנולוגיה ואינסוף הזדמנויות לחדשנות. לכן תמיד יש לנו סיבה לשבת בקצה הכיסא ולחכות בציפייה לפיתוח הבא שישנה את העולם.- אילה שטייף




האנושות תמיד מתפתחת ומחדשת, ונדמה שבקצב מהיר יותר כל הזמן. האדם המציא את הסנדוויץ' הראשון רק ב 1762, אבל בתוך פחות מ – 70 שנה התקדמנו מטיסה של מספר שניות לנחיתה על הירח. נשאר רק לדמיין מה ההמצאה הבאה בתור. כדי להקל על הדמיון שלכם, אספתי את הנושאים שמומחים טוענים כי צפויים להתקדם הכי הרבה בשנה הקרובה.


1. בעיות אבטחה

הצמיחה של מאגרי נתונים גדולים הכוללים מידע מקיף ורגיש על כל אחד מאיתנו, הובילה לסכנה חמורה של פריצות אבטחה, שיכולות להוביל להשלכות חמורות במיוחד. כיצד נוכל לאזן בין אבטחה ופרטיות בסביבה זו, זו השאלה הגדולה של עכשיו.

2. קיימות

האם מכוניות אלקטרוניות, תאורת לד, סוגים חדשים של סוללות ושבבים, ושימוש גובר בחומרים מתחדשים יכולים להתמודד עם עליית צריכת האנרגיה והפיצוץ בספיגת המחשוב? או האם נדרשים צעדים מחמירים בהרבה במלחמה נגד עצמנו?

3. קורסים פתוחים באופן מקוון

לתחום ההולך ומתחזק, גם בעקבות הקורונה, יש פוטנציאל לשנות את נוף ההשכלה הגבוהה, "לחטוף" סטודנטים מאוניברסיטאות מסורתיות ולשנות את תפקידי הסגל והסטודנטים. עד כמה תהיה השפעתם משמעותית?

4. מחשוב קוונטי

המחשוב הקוונטי, המוגבל רק בחוקי הפיזיקה, עשוי לחולל מהפכה בעשור הקרוב. מכיוון שמחשוב קוונטי מסחרי הופך לדבר בהישג יד, פריצות דרך חדשות מתרחשות בקצב מטורף.

5. רשת וקישוריות

ההתפתחויות בכל הרמות של הרשת ימשיכו להניע את המחקר ואת כלכלת האינטרנט.

6. "האינטרנט של הדברים"

החל מבגדים המנטרים את תנועותינו וכלה בבתים וערים חכמות, האינטרנט של הדברים אינו יודע גבולות, למעט החששות שלנו מהבטחת פרטיות בתוך נוחות שכזו.

7. ממשקי משתמש טבעיים

החלומות ארוכי הטווח על מחשבים שיכולים להתממשק אלינו באמצעות מגע, מחווה ודיבור מתגשמים סוף סוף, עם ממשקים קיצוניים יותר באופק. מי יודע, אולי חלום הילדות של כולנו על "לואי" אישי כמו בחממה יהפוך למציאות בקרוב.

8. הדפסה תלת מימדית

הדפסה תלת מימדית מבטיחה מהפכה בייצור, עם הרבה הזדמנויות לייצר עיצובים שהיו יקרים לאין שיעור.

9. למידת מכונה ובינה מלאכותית

למידת מכונה ממלאת תפקיד חשוב יותר ויותר בחיינו, בין אם זה דירוג תוצאות חיפוש, המלצה על מוצרים או בניית מודלים טובים יותר של הסביבה.

10. טכנולוגיה בביולוגיה (מסתכלת עליכם, תלמידי ביו):

ביולוגיה חישובית וביואינפורמטיקה

כמויות עצומות של נתונים מאפשרות שיפור בריאות האדם ופירוש תעלומות החיים.

רובוטיקה רפואית

החל משלוח אוטונומי של ציוד לבתי חולים וכלה בטל-רפואה ותותבות מתקדמות, רובוטיקה רפואית הובילה לחידושים רבים המצילים חיים.


זו הייתה טעימה קטנה מהבופה הגדול שמציעה הטכנולוגיה והעתיד המזהיר, או המסוכן, שהיא מביאה איתה. מה שבטוח זה שאין איך להילחם בקדמה אנושית, אז כדאי שנמזער את הסכנות כמה שאפשר. ומי יודע, אולי מישהו מאיתנו יעמוד בחזית הפיתוח הגדול הבא.





bottom of page