top of page

ניסים שנחקקו בהיסטוריה

" נס" – התרחשות על טבעית, או אירוע שסיכויי התרחשותו קלושים מאוד. סיפורים מדתות, תופעות טבעיות שלא יכלו אנשים להבין, מקרים מדהימים שלא צפוי היה שיקרו, ועוד רבים. אלו הם כולם סוגים של ניסים מתועדים. במהלך ההיסטוריה סופרו להתרחש ניסים רבים, אך כנראה שחלקם לא אירעו באמת. עם זאת, רובם מעניינים מאוד. זו היא הסיבה לכך שאשמח לשתף אתכם כמה בכתבה זו. -לאה קרימולובסקי ח3


מתוך אלפי הניסים המתועדים בהיסטוריית האנושות, הנה חמישה ניסים מעניינים, שהתרחשו (או שלא) במהלך ההיסטוריה.



מערת לורדוס

מערת לורדוס היא מערה הממוקמת בצרפת. לפי המסופר בנצרות, היא יכולה לרפא אנשים ששותים או רוחצים בה. לא מדובר על ריפוי דברים פשוטים כמו כאבי בטן וראש, אלא מחלות סופניות חשוכות מרפא!

ישנן מספר דוגמאות לאנשים שכביכול רופאו על ידי המערה. דוגמה אחת היא ז'אן פרטל, אשר מסופר שבזכות המערה התעוררה מתרדמת. דוגמה נוספת היא ז'אן פייר בילי, שסבל מטרשת נפוצה, אך לאחר ששהה ליד מי המערה נרפא.



נס השמש

ב13 באוקטובר 1917, בשדות הסמוכות לעיר פאטימה אשר נמצאת בפורטוגל, מסופר כי התרחש אירוע מדהים. מספר רב של אנשים חוו את "נס השמש". מסופר כי לאחר מזג אוויר עגמומי וגשם סוער, השמיים נהפכו בהירים והשמש הופיעה כמעין דיסק מסתובב. לאחר שפלטה אורות צבעוניים, היא נעה בזיג זג במהירות אל כדור הארץ. רבים מצופי הנס דיווחו על כך שבגדיהם הרטובים התייבשו באופן מיידי! בין 50,000 ל100,00 טוענים כי חוו את נס זה.



הנס של וסנה וולוביץ'

בשנת 1972 התפוצץ מטוס בגובה של כ10 אלף מטרים. וסנה וולוביץ' שעבדה בזמן ההוא במטוס, שרדה את הנפילה למרות הגובה העצום ממנו נפלה, ללא מצנח! היא הייתה היחידה מכל 28 הנוסעים שהצליחה לשרוד. היא אמנם יצאה בחיים, אך נפגעה קשות. וסנה סבלה משברים בגולגולת, ושלוש חוליות שבורות בגב אשר גרמו לה להיות נכה זמנית מהמותניים ומטה. ולמרבה הצער, היא שהתה בתרדמת במשך 27 ימים. אולם לאחריהם, באורח נס, היא התעוררה, רגליה הצליחו לתפקד, והיא אף חזרה לעבוד בתור דיילת - עבור אותה חברת טיסה שבו התרחשה התאונה .

לדבריה, מה שהציל אותה, הוא שבזכות אובדן הזיכרון כתוצאה מהתאונה- היא לא חשה את הפחד מפני טיסות, היות שהאירוע נשכח כליל מזכרונה . וסנה אפילו טענה שהחלה לצפות בסרטים הקשורים לאסונות אוויריים ולהתרשם מהם.

כך, וסנה וולוביץ' חוותה לא רק נס אחד, אלא שניים וסיפורה הוא בהחלט מדהים.



מלחמה שהפכה לשלום

הממלכות מדי ולידיה נלחמו אחת בשנייה למשך שש שנים. אף צד לא הסכים לוותר והמלחמה הייתה אכזרית. אך כל זה השתנה בשנת 585 לפנה"ס, בעת קרב מסוים ביניהם. לפי המסופר, לפתע במהלך הקרב התרחש ליקוי חמה – היום הפך ללילה. הלוחמים נבהלו מכך מאוד, ולכן הפסיקו את המלחמה והתפשרו שני הצדדים על שלום. הוא היה מקובל על ידי כך שבתה ובנו של שני מלכי הממלכות יתחתנו.

כיום, אנו מכירים טוב מאוד בתופעת ליקוי החמה. עם זאת, לוחמי התקופה ההיא לא הכירו כלל את התופעה, ולכן הגיוני מאוד שנבהלו.



חציית הירח

לפי האסלאם, דבר מדהים אירע במכה, כאשר אתגרו את מוחמד אנשים שלא האמינו באסלאם לבצע נס. לפי המסופר, מוחמד הצביע אל הירח, והוא נחצה לשניים, ולאחר זמן מה, חזר למצבו המקורי. האנשים לא האמינו למראה עיניהם, וקראו למה שקרא "קסם". נס זה היה מסר ברור לכך שמוחמד אכן היה שליח האל.



אני מקווה מאוד שנהנתם מקריאה על ניסים אלה, ושהם עוררו בכם עניין. אני ממליצה לחפש עוד סיפורים – ישנה כמות אדירה של ניסים מעניינים מדתות ותרבויות שונות מרחבי העולם.




bottom of page