top of page

מסכות משנות פנים

לאורך השנים הטכנולוגיה משתכללת ומתפתחת בקצב רב בתחומים שונים ומגוונים. בתקופה האחרונה, המסכות הפכו להיות אחד המוצרים הנרכשים והשימושיים ביותר. – אורי ימין יב3


כחלק ממגבלות הקורונה ישנה חובה לעטות מסכה במרחב הציבורי, אזרחים רבים מעידים שיש להם קשיים רבים בניהול שיחה ובשילוב המסכות בחייהם ולכן, הטכנולוגיה מנסה לפתור את הבעיות השונות שעולות בעזרת תוכנות ופיתוחים חדשניים.

כך, אחרי כמעט שנה בה אנשים ברחבי העולם עוטים מסכות על פניהם בכל יום, אנחנו כבר כמעט לא זוכרים איך נראו חיינו בלעדיהן.

רשת קמעונאית יפנית ששמה Shuhei Okawara זיהתה את הפוטנציאל שטמון בהסוואת הפנים והחלה בהליך ייצור של מסכות היפר-ריאליסטיות שמדמות את פניהם של אנשים שונים. כך, כל אחד יכול לחבוש את המסכה ולהפוך בין רגע לאדם בעל פנים שונות לגמרי.

מסכות אלה, לא מגנות עלינו מפני נגיף הקורונה אך הן יעניקו לכל אדם את האפשרות להיות כל מי שהוא יבחר מתי שהוא יבחר - כל אדם יכול לעטות את המסכה ו"לשנות" את פניו בין רגע.

על פי ההערכות, המסכות האלה יימכרו בעולם כבר בתחילת 2021 תמורת 3000 ₪ למסכה. חברת Shuhei Okawara בחרה מספר מצומצם של פנים מתוך מגוון רחב של מתמודדים והכינו את המסכות ברמת דיוק כמעט מושלמת.

אוקווארה, הבעלים של חברת Shuhei Okawara, מספר שלעיתים קרובות לקוחות נכנסים לחנות שלו ומסבירים לו שהם מעוניינים לרכוש מסכה לא למטרה ספציפית אלא מפני שהם רואים במסכה יצירת אומנות של ממש. שאיפתו של אוקווארה היא להרחיב את העסק ולהוסיף עם הזמן עוד ועוד פנים חדשות של אנשים מכל העולם.

ומה לגבי אתיקה?

הליך ייצור המסכות מתחיל עם שליחת תמונות פנים רבות של אנשים מרחבי העולם. עובדי החברה Shuhei Okawara בודקים את התמונות השונות ומתוכן בוחרים את התמונות הרצויות לצורך ייצור מסכת הפנים.

כך, האנשים הם אלה ששולחים את תמונות הפנים שלהם ובכך מענקים לחברת Shuhei Okawara את ההרשאה להשתמש בתמונתם.

כמו כן, בשל ההגבלות השונות שהוטלו על האזרחים לאורך משבר הקורונה, החברות הגדולות בעולם היו צריכות למצוא פתרונות יעילים ולספק מענה ללקוחותיהם כך למשל, חברת Apple התאימה את חיישן זיהוי הפנים שלה למסכות הקורונה, כך משתמשי Apple לא היו צריכים להסיר את המסכות מפניהם על מנת שהזיהוי יתבצע באופן תקין.

לאחרונה, אנשים רבים מעידים שקשה לשמוע אותם \ אחרים באופן מיטבי בשל עטית המסכה. סטארט-אפ יפני בשם Donut Roboticsחשף לאחרונה מסיכת קורונה ובה דיבורית מובנית שמאפשרת לשוחח בטלפון גם כשחובשים אותה. הפיתוח מאפשר לשלוח הודעות SMS בהקלדה קולית. זאת במטרה, לאפשר למי שעוטה את המסכות להשתמש בסמארטפון מבלי לגעת בו וללא צורך להסיר את המסכה במרחב הציבורי.






Comentarios


bottom of page