top of page

מסכות ורשתות חברתיות

המושג "רשתות חברתיות" הפך לחלק כמעט בלתי נפרד מחיינו, וכבר לרוב האנשים בעולם יש חשבון ברשת חברתית. המדיה החברתית איבדה את מטרתה והפכה לפלטפורמה לזיוף, רובנו עוטים מסכות כאשר משתמשים בה ורוב האנשים לא מציגים את חייהם באופייהם האמיתי, אז מדוע אנו עוטים את אותם מסכות? האם אנחנו צריכים להיזהר? - רומי יופה , י'3


רוב בני אדם כיצורים חברתיים, רוצים להשתלב בחברה ולהיות חלק מקבוצה, אך כאשר החברה מציבה סטנדרטים גבוהים, והחיים של משתמשי הפלטפורמה החברתית הם לא כמו שמוצגים להם על-ידי אחרים, יחליטו הרוב להטעות את משתמשי הרשתות החברתיות האחרים על ידי הצגת חייהם בפלטפורמה החברתית בצורה לא אמיתית.

הלחץ להשתלב בחברה כל כך גבוה, שרובנו נעדיף בשימוש בפלטפורמה החברתית לעטות מסיכה ולא להציג את עצמנו בצורה כנה, ונלבש מסיכת שווא כדי להפגין חיים מאושרים מה שבמציאות אין.





הסיבות לעטיית מסיכה ברשתות החברתיות:

1)הסתרה של משהו- חלק מהאנשים משתמשים בפלטפורמות החברתיות כדי להסוות את מצבם הנוכחי.

ככל שהם אומללים יותר בחיים האמיתיים הם מאושרים יותר להסתכל ברשתות החברתיות.

הסתרת המיקום הנוכחי, הסטטוס או הרגשות שלהם על ידי פרסום תמונות ישנות יותר יעזור להם ברוב המקרים לשכוח מהכאב בחייהם האמיתיים ומהצרות היום יומיות.

2) תחרות- בין אם זה להתחרות במשפחה או בחברים.

חלק מהאנשים יפרסמו פוסטים שקריים, כדי שיראו בפני חבריהם, שונאיהם או במשפחתם שיש להם חיים טובים יותר מהם, לגרום לקנאה, למשוך תשומת לב ועוד.

3) הפחד מלהיות שונה- רוב האנשים מציגים את חייהם בצורה ספציפית וזהה לזו של הסובבים אותם כדי להתלכד בתוך החברה ולהיות חלק ממנה.


לסיכום, אל תאמינו לכל מה שאתם רואים ברשתות החברתיות. אל תשוו את עצמכם לאחרים כי סביר להניח שזוהי מסכה שאתם רואים.

תחיו את חייכם כאן ועכשיו בלי להתעסק יותר מדי בחייהם של אחרים.

bottom of page