top of page

מלחמת הענקים: Microsoft's Surface VS Apple's Mac

לאחרונה ניתן לראות בעולם הטכנולוגי מלחמות בין הענקיות סמסונג , אפל ושיאומי, ועוד חברות רבות המנהלות ביניהם קרבות על פופולריות ושליטה בשוק הטכנולוגי ועולם המחשבים הנייחים והניידים. סקירה על מהות השוני בין שני הענקיות- אפל ומייקרוסופט, מבחינת חומרה ותוכנה מעלה ממצאים מעניינים.



אחד המותגים הישנים והפופולריים ביותר של אפל נקרא מאק (Mac), אשר מכיל לפטופים ומחשבים נייחים במפרטים שונים. מה שעוד זיכה אותם כשולטים העיקרים בשוק הזה, במובן הכלל עולמי, הוא היצור של מחשבי יוקרה בעלי מערכת הפעלה ומעבד ששייכים רק לאפל. לאחרונה, גם ביל גייטס וחברתו מייקרוסופט החליטו להקים מותג יוקרה משל עצמם שמורכב ממערכת הפעלה אישית שלהם ומוצרים נילווים לה. וכך נולד ב-26 באוקטובר 2012 המותג מיקרוסופט סרפס (Microsoft Surface). בהתחלה יצא המוצר כטאבלט התומך ווינדוס 7 וניתן לחבר אליו מקלדת וכיום ישנם כ-20 מוצרים רשומים שהושקו תחת אותו המוצר. אתמקד היום בכמה מהם.

Microsoft

Microsoft Surface Book 2

הסרפס בוק 2 הוא הדגם השני של לפטופ הפרמיום של מיקרוסופט אשר הושק ב-16 בנובמבר 2017 אחרי שהדגם הראשון הושק ב-2015. הסרפס בוק 2 הוא לפטופ וטאבלט אשר מגיע במספר גרסאות בהם משתנה גודל המסך וסוג המעבד וכמובן המחיר. מחירו של הסרפס בוק הוא כ-14,000 שח (לצערי המחשב אינו נמכר באופן רשמי בישראל אך אפשר להזמינו דרך אמזון). את הסרפס בוק אפשר אפילו להפוך בלחיצת כפתור לטאבלט, להוסיף חוגה ועט של מיקרוספט – על מנת להפוך אותו למחשב בעל אפשרויות רבות ומגוונות יותר. (כגון תוכנות גרפיקה ועריכה). בנוסף, הוא מגיע מצויד בכרטיס מסך ובמעבד חזקים המאפשרים לו לעבוד גם מחשב גיימינג וגם כמחשב עריכה.

כל אלה הופכים את הסרפס בוק ל"מחשב" רגיל, לכול דבר ועניין, גם לאומן גם לעורך וגם לשחקן.


Microsoft Surface Studio 2

הסרפס סטודיו 2 הוא הדגם שני של המחשב השולחני של מיקרוסופט הוא מחשב All in one אשר הושק ב-2 באוקטובר 2018. המחשב הינו מחשב שולחני (דסקטופ) המורכב רק ממסך טאצ' אשר תומך גם כן בחוגה ובעט של מיקרוספט. אלה, כאמור, מאפשרים לגרפיקאים ואומנים להשתמש בו כמשטח עבודה בשל האפשרות לשנות את הזווית של המסך בהתאם לצורכי המשתמש. המחשב הוא בעל מעבד חזק וזיכרון רב המאפשרים עריכה ועיצוב וידאו ברמה גבוהה והוא מגיע יחד עם מקלדת, עכבר ועט. כתוספת, באוקטובר אותה שנה, הוציאו בצעד מפתיע מיקרוסופט אוזניות בלוטות׳ מיוחדות המתאימות למיקרוסופט סרפס במיוחד (מותאמות אישית לשאר מוצרי מיקרוסופט). חידוש זה ייחודי למייקרוספוט ואין לו מקבילה אצל יריבתה, אפל.


Microsoft Surface Book 2

הסרפס לפטופ 2 הוא מחשב נייד דק וקל אשר הושק ב-16 באוקטובר 2018 הוא הדגם השני כאשר הדגם הראשון הושק ב-15 ביוני 2017. מחירו נע בין 800 דולר עד כ-2700 דולר – כאשר המחיר משתנה בהתאם לסוג המעבד, כמות הזיכרון וגודל המסך. המחשב משמש כלפטופ פשוט ללימודים ואפשר למצוא בו תוכנות פשוטות לעריכה. הוא לא חזק כמו הסרפס בוק אך בעל יכולות מספקות כמחשב. סרפס גו הוא טאבלט במחיר של כ-400 דולר בעל מפרט פשוט ומסך של 10 אינץ' בעל כיסוי מקלדת הוא הוכרז ב-2 באוגוסט 2018 והוא המכשיר הזול ביותר שיש למיקרוסופט סרפס להציע. מחשב זה משמש כמעין מחברת דיגיטלית המאפשרת רמת כתיבה של עבודות או ניהול מחברת לימודית ברמה גבוהה גם כן.


Apple

ה-iMac המקורי הושק ב-1998 ומאז עבר שינוייים ושידרוגים רבים. מבחינת חומרה- מתאים לצרכי עריכה ומוזיקה אך פחות לצרכי משחקים ועיצוב גרפי. ה-iMac הוא מחשב שולחני המקביל לסרפס סטודיו אך ללא מסך מגע וללא אפשרות לשנות את הזווית של המסך, מחירו הוא כ-8500 ש"ח. הנה כמה חידושים אשר אמורים לתת מענה למקבילות של מייקרוסופט:

Apple iPad

ה-iPad Pro הוא הוא המקביל לסרפס גו כלומר הוא טאבלט בעל כיסוי מקלדת המאפשר חיבור לעט של אפל. מכשיר זה הושק בשנת 2015 והגרסה העדכנית ביותר הושקה ב-7 בנובמבר 2018. מחירו של האיפד פרו נע בין 600 דולר עד כ-1000 דולר. האייפד מאפשר שימוש במשחקים ברמה גבוהה, ויכול לשמש כמעין מחברת דיגיטלית אך פחות מתאים לתוכנות עיצוב גראפי.



Apple's Macbooks

Macbook Pro

ה-Macbook Air הוא המקביל לסרפס לפטופ. הוא מחשב קל ודק שהושק בינואר 2008. גרסתו החדשה ביותר הושקה ב-30 באוקטובר 2018 ומחירו נע בין 1000 עד כ-1500 דולר.

ה-Macbook Pro הוא מחשב נייד פרמיום של אפל אשר מאפשר עריכה גבוהה ויכולות גרפיות גבוהות אך אינו יכול לשמש כמחשב גיימינג הוא מקביל לסרפס בוק מחירו הוא בין 1300 עד כ-2800 דולר.



לאחר סקירה נרחבת שערכתי בין שתי המתחרות, יתרונות וחסרונות- דעתי היא שלמרות המחירים הגבוהים של שניהם הייתי בוחר בסרפס של מייקרוסופט, מכיוון שהוא מגוון ופונקציונלי יותר מהאיימק. למרות שנראה כי זו מלחמת ענקים שעשויה להמשך עוד שנים רבות מכיוון שבכל חידוש של אחת, השנייה ממהרת להוציא מקבילה דומה ואף לעלות על המתחרה שלה. לאחרונה התגלה כי מיקרוספט מתכוננים להוציא סדרת טלפונים חכמים שתתחרה באייפונים, כך שהתחרות נראית עוד קשה ומעניינת.

bottom of page