top of page

״כחול לבן״ - ההצלחות הישראליות בתחום הטכנולוגיה


לאורך השנים הצליחו יזמים ישראלים לעשות את הבלתי ייאמן ולפתח טכנולוגיות ורעיונות ששינו את תחום הטכנולוגיה ללא היכר ועזרו לשים את ישראל על המפה כמעצמת הייטק אמיתית.

אחת מההמצאות הישראליות המוצלחות ביותר בזמן האחרון היא חברת מובילאיי אשר עשתה את האקזיט הגדול בתולדות המדינה ושותפה לעסקה הגדולה אי פעם בהייטק הישראלי. בשנת 2017 נמכרה מובילאיי, חברה ישראלית העוסקת בראייה ממוחשבת, למידת מכונה, ניתוח נתונים ומערכות סיוע לנהיגה אוטונומית לאינטל בעבור סכום של כ15.3 מיליארד דולר.

המצאה ישראלית נוספת שכל אחד מאיתנו עושה בה שימוש, היא הדיסק און קי. אמנם הדיסק און קי עדיין מהווה אביזר חיוני אך ככל הנראה גם הוא ייעלם בקרוב מהנוף וזאת משום שכיום נהוג לשמור קבצים ב״ענן״ ברשת. החברה הישראלית אשר המציאה את הדיסק און קי נמכרה לסנדיסק בעבור 1.55 מיליארד דולר.



אפליקציית המפות WAZE גם היא אחת מההצלחות הישראליות. יותר מ80 מיליון משתמשים באפליקציית וויז אשר נמכרה לגוגל תמורת 1.33 מיליארד דולר.

צ׳ק פוינט, חברה ישראלית העוסקת בפיתוח תוכנה לאבטחת מידע, אבטחת רשתות ואבטחת מחשבים בפני איומי סייבר נחשבת לאחת החברות אבטחה מהטובות בעולם וגם היא הצלחה ישראלית משגשגת.


אחת מההמצאות החשובות קשורה לביטחון המדינה והיא כיפת ברזל. כיפת ברזל היא מערכת ליירוט רקטות קצרות טווח שפותחה ומיוצרת בישראל בעזרת סיוע כלכלי של ארצות הברית. כיפת ברזל נחשבת לאחת מההמצאות הישראליות המבריקות ביותר ומשמשת כאמצעי חשוב להגנה על המדינה.


לסיכום, אמנם ישראל היא מדינה קטנה, אך היא נחשבת למעצמת חדשנות והייטק. לא מעט חברות ישראליות הצליחו לכבוש בעצמן את הפסגה העולמית בתעשייה זו ולעשות אקזיט.

bottom of page