top of page

"יש אישור לחגוג" : חגיגות השנה החדשה ברחבי העולם בעקבות הקורונה

" עם כל סוף מגיעה התחלה חדשה . " על משפט מעורר השראה זה, חזרו עשרות אלפי אנשים . הרבה אנשים משתמשים בו כמוטו לחיים, ואפילו כנחמה במצבים קשים . התפשטות הקורונה התחילה כבר לפני שנתיים בדצמבר 2019 ומאז בסיומו של כל יום קרה דבר חדש ולא צפוי . והנה, עוד מעט מסתיימת שנת 2021 ומתחילה שנת 2022, עם שגעונות חדשים והפתעות חדשות . בכל רחבי העולם כבר מתכננים את חגיגות השנה החדשה, אבל השנה הן יתרחשו בצורה קצת אחרת . – מאיה שילה ז'1 .


ברלין , גרמניה

חגיגות השנה החדשה בשער ברנדנבורג שבברלין, בירת גרמניה מוכרות כגדולות ביותר באירופה, עם זיקוקים, הצגות, הופעות מוזיקליות, דוכני מזון ועוד. . . יש כאלה שקוראים להן "פסטיבל" . בשנה שעברה, נאמר לחוגגים להישאר בבתים ולצפות בזיקוקים ובהופעות דרך הטלוויזיה . השנה, החגיגה מתוכננת כרגיל רק ללא קהל גדול לעת עתה לאור מצב ההדבקה החמור .




מנהטן , ניו יורק

בכל שנה, עשרות אלפי אנשים מגיעים לכיכר טיימס שבאי מנהטן בניו יורק בשביל לצפות בנפילת הכדור המפורסמת ולהשתתף בספירה לעשר . אפשר אף לצפות בנפילה בפלטפורמות שונות . בשנה שעברה , החגיגה התקיימה כמעט כרגיל ונאמר לתושבים לא להשתמש בתחנת האוטובוס שברחוב כדי למנוע צפיפות. השנה , דרושים תו ירוק ותמונה מזהה על מנת להשתתף בחגיגה .




קווינסטאון , ניו זילנד

קווינסטאון ידועה כאחד מהמקומות הכי מומלצים לבקר בהם בערב השנה החדשה . עם הופעות מוזיקליות משבע בערב עד אחת בלילה , וספירה לאחור מעשר שמתלווה במופע זיקוקים מרהיב בחצות . אין ספק שחגיגת השנה החדשה בקווינסטאון , ניו זילנד מהנה ומיוחדת מאוד . בשנה שעברה החגיגות התרחשו כרגיל אך השנה , לאחר הרבה ויכוחים החליטו לקיים את החגיגות בכל רחבי ניו זילנד לפי "האור הכתום" .





ישראל

ולבסוף . . . ישראל ! חגיגת השנה הלועזית החדשה בארץ ישראל המוכרת יותר כחגיגת ה- "נובי גוד" בעקבות העלייה הגדולה מרוסייה נחגגת על ידי הקהילה הנוצרית והקהילה החילונית בארץ ישראל . נערכות חגיגות בחיפה , בנצרת , בתל אביב ובעוד הרבה מקומות . החגיגה מתאפיינת בדוכני מזון, ובקישוטים חורפיים ויפיפיים של חנוכה וחג המולד . מכיוון שאין חגיגה מרכזית באזור אחד בארץ ברוב המקומות בהן החגיגה באוויר הפתוח ישנה רק הגבלת עטיית המסכה , אך ברוב המקומות הסגורים נדרש תו ירוק .






לסיכום הכתבה , למרות מגבלות הקורונה , חגיגות השנה החדשה עדיין מתקיימות ברחבי כל העולם והן עדיין אירוע משמח ומרגש ביותר , אף שכנראה לא נוכל לבקר באף אחד מהמקומות הללו . כל חגיגה בכל מקום בעולם היא יחידה במינה ונפלאה בדרך שלה . אתם מתרגשים לקראת השנה החדשה ? איך אתם תחגגו את תחילתה ? היו לכם תוכניות אחרות ? מה אתם חושבים על השינוי בחגיגה בעקבות הקורונה ? אני מאחלת לכם שנה מוצלחת , נפלאה ונהדרת . אני מודה לכם על זה שקראתם את הכתבה שלי ומקווה שנהנתם ממנה 😊


bottom of page