top of page

יום כדור הארץ שמח!!!

בתאריך 22.4.2022 חל יום כדור הארץ, יום אשר דוגל בשמירה על הסביבה. עד כמה אנחנו באמת שומרים על כדור הארץ שלנו? ומי המשפיענים הכי מבוקשים בתחום? – רונה שוורץ ז2



יום כדור הארץ שמח לכולם!! אבל, מה זה באמת אומר? ואיך זה משפיע עלינו כאוכלוסיה? אמנם לא נחגוג לו עם שירי יומולדת ונשים לו זר על הראש, ממש לא. מה שכן, נדאג לו ונדאג לשמור עליו, לפני כן, בואו נשמע מעט על ההיסטוריה משבר האקלים.


בשנת 1970, קרא הסנאטור האמריקאי, גיילורד נלסון, ליום של למידה ומחאה בתאריך 22 באפריל בתגובה למה, שלדעתו היה הרס סביבתי נרחב. מעל כ20 מיליון אנשים השתתפו באותו יום במספר הפגנות שקטות, למען העלאת המודעות לסביבה ולשמירה עליה ברחבי ארצות הברית. זהו מספר עצום של אנשים שבאופן אישי, משמח לדעת עד כמה איכות הסביבה חשובה להם.

בשנת 2009 תאריך זה הוכרז על ידי האו"ם כיום בינלאומי לשמירת כדור הארץ, ויום זה יצויין בכל רחבי העולם, על ידי ממשלות, קבוצות וארגונים נוספים.

בישראל, מרכזת את אירועי "יום כדור הארץ" עמותת חיים וסביבה. בשנים האחרונות התקיימו ביום זה גם מגוון אירועים סביבתיים מרכזיים, ובהם טקס הגלובוס הירוק, ואירועי "שעת כדור הארץ" במהלך שעה זו המהלך הסמלי ביותר הוא כיבוי האורות לשעה אחת בלבד, שעה שבה נחסכת אנרגיה רבה. לדעתי, שעה אחת לא מספיקה, על מנת לתרום יותר לשמירה על הסביבה דרושה יותר משעה אחת בשנה ללא שימוש בחשמל.

אם הייתי צריכה לבחור משפיע או משפיענית בתחום, ללא ספק הייתי בוחרת בגרטה טונברג, שם ודמות שכל כך מזוהה עם משבר האקלים, היא נולדה בשנת 2003 (בת 19 בלבד), בגיל שמונה נחשפה לראשונה למשבר האקלים, ולא יכלה להתעלם מנושא זה. היא לא הבינה כיצד אף אחד לא פועל ברצינות בכדי לעצור את משבר האקלים? או לפחות לטפל בו. עקב כך, התפתח אצל גרטה מצב של דיכאון, היא בקושי אכלה ובתוך חודשיים בלבד איבדה עשרה ק"ג ממשקלה. לבסוף אובחנה עם תסמונת אספרגר. גרטה השפיעה רבות ברשתות החברתיות וכמות לא נספרת של נאומים בנושא משבר האקלים לנשיאים רבים ומשפיענים גדולים ברחבי העולם. עקב הצלחתה הרבה של גרטה, קהל רחב הרגיש הזדהות איתה והשתתפו במחאותיה שקיימה ואף השתתפה בהן וצברו פופולאריות עוד יותר רחבה, בהפגנותיה השתתפו מיליוני אנשים ותלמידים, משמח מאוד לראות שנושא משביר האקלים כ"כ חשוב לה ושהיא משתמשת בכוחה למען מטרה כזו חיובית שתשפיע על העולם שלנו, אנחנו נזכור אותה לדורות רבים ובטוחה שנשמע ממנה עוד המון בהמשך.




כיצד אתם חוגגים את יום כדור הארץ?

באופן אישי, אני מתכוונת לקיים את "שעת כדור הארץ" יחד עם משפחתי, אנו תומכים בדיעה שחשוב מאוד לנהוג בשמירה על כדור הארץ, כי יש לנו רק כדור אחד.

כאשר סיפרתי לחבריי שאני עושה כתבה על "יום כדור הארץ" חלקם לא הבינו מה ניתן להרחיב ולספר בנושא?? ולמעשה- אפשר המון. נושא שמירת כדור הארץ הוא נושא שלא יותר מידי מוכר לאנשים, ולכן היה חשוב לי להדגיש את חשיבותו של היום הזה.

ולסיכום, חשוב מאוד שנשמור על כדור הארץ שלנו, אם לא בשבילנו, בשביל הדורות הבאים. למעשה, אם לפני כמה שנים הייתה מתפתחת מודעות יותר משמעותית בנושא, יכולנו לחיות כעת בעולם טוב יותר, הרבה ופחות מזוהם. אז בואו נשמור עליו בשביל הדורות הבאים, שלא נתחרט על כך כמו עכשיו.



תודה על קריאתכם, מקווה שניהנתם ושחידשתי לכם בנושא כדור הארץ, חג שמח!!




bottom of page