top of page

טכנולוגיית זיהוי פנים

מערכת זיהוי תווי פנים הינה טכנולוגיה חדשנית המסוגלת לזהות או לאמת את זהותו של אדם על בסיס תצלום דיגיטלי או מקור וידאו. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות השוואת תכונות תווי הפנים בתמונה לתמונות המצויות במאגר נתונים. כיום, מערכות זיהוי הפנים משמשות בעיקר במערכות אבטחה, ופעמים רבות הן משולבות עם מערכות זיהוי ביומטריות נוספות כגון זיהוי טביעת אצבע וזיהוי קשתית העין.


טכניקות שונות למימוש הטכנולוגיה

זיהוי תווי פנים דו ממדי- זיהוי באמצעות השוואת המיקום היחסי, הגודל והצורה של העיניים, האף, עצמות הלחיים והלסת של אדם.זיהוי תווי פנים תלת ממדי- טכניקה זו עושה שימוש בחיישנים תלת ממדיים על מנת לאסוף נתונים על צורת הפנים. טכניקה זו מדויקת יותר מאשר הטכניקה הדו ממדית ובנוסף היא אינה מושפעת משינויים בתאורה.ניתוח מרקם העור- טכניקה זו מתייחסת בעיקר לפרטים הוויזואליים על העור (קווי מתאר, כתמים ועוד...).


שימושים בטכנולוגיית זיהוי הפנים

בשנת 2017 אפל נפרדה מכפתור בית פיזי שכלל גם טביעת אצבע ושילבה במכשיר החדש סורק ביומטרי תלת ממדי לזיהוי תווי הפנים של המשתמש (Face ID).

זיהוי הפנים משמש לפתיחת ולאבטחת המכשיר באמצעות חיישנים ייעודיים הנמצאים בחלקו העליון של המכשיר. אחד החיישנים הוא חיישן אינפרא אדום המאפשר זיהוי פנים בחושך. חיישן זה יוצר 30,000 נקודות אינפרא אדום על פניו של המשתמש ומשווה את הנתונים לנתוני המשתמש.

הטכנולוגיה מסוגלת לזהות את פני המשתמשים רק באמצעות מבט אל החיישן וכן גם מזהה שינויים בפניהם כמו למשל כובע, משקפיים, זקן ועוד... בנוסף הטכנולוגיה מאפשרת גם לאמת את זהות המשתמשים באתרים שונים ללא צורך בסיסמה וכן גם לרכישות דיגיטליות.

אפל הדגישה כי דאגה לכך שלא יהיה ניתן לפרוץ את הטכנולוגיה באמצעות מסיכות או תמונה של המשתמש וזאת בעקבות השימוש בחיישנים מתקדמים.


חסרונות הטכנולוגיה

לעיתים קיים בעיה בזיהוי פנים כאשר התאורה אינה טובה או כאשר אובייקטים שונים מכסים את הפנים.הטכנולוגיה לא תמיד פועלת כאשר האדם משנה הבעת פנים.



bottom of page