top of page

"המסכה"

במהלך השנה האחרונה חיינו מאחורי שני סוגי מסכות, המסכה שאיתה אנו מסתובבים ביום יום כדי לא להדביק את הסביבה בוירוס הקורונה ו"מסכה" מטאפורית שאיתה אנו מסתובבים איתה במהלך הלימודים בזום.

מה המטרה של מסכה? מסכה מטרת היא להסתיר את הפנים של אותו אדם שלובש אותה אבל עדיין ניתן לראות חלק מהבעות פניו אבל ה"מסכות" שהתלמידים שמים בזום לא מאפשרים מהלך שיעור תקין משום שאתה לא יודע אם הבן אדם בצד השני אפילו ער. - איתי פדידה יב'3



אחת המורות מציינת:

"אם בעיות המשמעת בשיעור לפני תקופת הקורונה היו פטפוט או הירדמות, הרי שעכשיו הן קשורות בניתוקים מהרשת, עיכובים בשידור וגולת הכותרת - הריבועים השחורים בזום. אם בחיים הישנים התלמיד היה יושב מולך ופשוט מתעופף במחשבותיו, ואת היית יכולה להבליג ולהמשיך ללמד, הרי שהריבוע השחור לא מאפשר לך את זה. עכשיו ההיעדרות של התלמיד נוכחת. ברגע שהשיעור מתחיל צצים הריבועים השחורים כמו בתצוגת אופנה ואיתם "אני מיד חוזר", "זה התנתק לי", "אין לי בטרייה", "המורה קפצתי לים"."

"המסכה" שהם שמים מקשה על המורה ללמד , אולי התלמיד לא רוצה שיראו אותו אבל הריבועים השחורים הם המסכות של התלמידים במהלך השיעור עכשיו.

אפשר להסתכל על המסכה כדבר חיובי, התלמיד ואו התלמידה מתביישים להראות את עצמם בשיעור או שדעתם מוסחת מהמראה שלהם וכך הם מתרכזים בשיעור.

בנו שאלון גוגל שמאפשר אנונימיות למי שעונה עליו.,בשאלון שובצו 12 סיבות שונות לסגירת מצלמה ואפשרו לכל עונה לבחור עד 4 סיבות מתוך ה-12.

תוצאות הסקר הנ"ל:

*חוסר חיבור לקבוצה

*"הרגע התעוררתי"

*"יש בלאגן ולא רוצה שיראו"

*"יש המון רעשים ברקע, בני המשפחה שלי מתרוצצים כאן"

*איכות הקשר עם המורה / מנחה

*"אין לי אמון ב-"Zoom, ענייני אבטחת מידע

"אני בדיוק עושה משהו ומקשיב/ה לשיעור / וובינר במקביל

חוסר חיבור לתוכן

כי אפשר – לא מכריחים אותי להדליק מצלמה. אם היו מתעקשים הייתי פותח/ת

באופן כללי לא אוהב/ת למידה מרחוק

אני בבאסה כללית בתקופת הקורונה

אני לא מסודר/ת – מאופר/ת ואין לי כוח להתארגן


שלושת המקומות הראשונים הינם:

המקום ה-3 (40.4%) - אני לא מסודר/ת – מאופר/ת ואין לי כוח להתארגן

עניינים של דימוי עצמי תופסים מקום מרכזי בסיבות לאי הדלקת מצלמה.

מי שעובד עם תלמידים בחטיבת ביניים ובתיכון, אבל לא רק, יודע את זה.


המקום ה-2 (41%) – פשוט הרגע התעוררתי

שגרת הקורונה משבשת לחלוטין את השעון הביולוגי שלנו.

כך יוצא שהלומדים מתעוררים במיוחד לשיעור שלך (אם בכלל) , לכן התלמידים אשר יהיו נוכחים בשיעור יראו ישנוניים לחלוטין או שהם ילכו לישון לאחר שנכנסו לזום.


המקום ה-1 – 55.2%: "אני בדיוק עושה משהו ומקשיב/ה לשיעור."

הפרעות הקשב והריכוז של התקופה, מולטי-טסקינג.

ילדים לא מסוגלים לשבת מול המחשב במשך שעות בלי לעשות כמעט כלום אז הם עושים דברים נוספים תוך כדי " המסכה" שרוב הילדים שמים בזום היא הריבוע השחור, יש לה היתרונות אבל בעיקר חסרונות.




Comentários


bottom of page