top of page

המסיבה של הפיג'מות

רותם נבו יב4

מי מכם לא שמע על סדרת הקאלט האהובה: "הפיג'מות"? רגע לפני שאתם אורזים הכל וחוזרים לנתניה (או לשיעורי הבית), תעצרו לקרוא את הכתבה :)


"הפיג'מות" היא קומדיית מצבים מוזיקלית שיצאה בשנת 2003 והגיעה לסיומה בשנת 2015. אף על פי שעברו מאז די הרבה שנים, הסדרה לא עזבה את הלב שלנו וילדים וילדות מכל רחבי הארץ ממשיכים לגדול עליה. אז על מה בעצם כל המהומה?

הסדרה מגוללת את סיפורה של להקת רוק כושלת בשם "הפיג'מות" ששלושת חבריה (עודד, אילן וקובי) החליטו לעבור לגור בתל אביב על מנת להצליח. השלושה גרים במזא"ה פינת מאפו, בדירתה של דודתו של אילן- מלכה, ובקומת הקרקע של הבניין שוכן לו ההמבורגרי (מסעדת המבורגרים), בניהולו של גרי מנדלבאום- הדוד של קובי. עם העונות מצטרפים ועוזבים חברים מהלהקה, וביניהם: אלונה, ימית, דנה ונתן.

במשך 9 עונות ו223 פרקי הסדרה, היא סיפקה לנו שלל עלילות ודמויות אייקוניות שרבים ממשיכים לצטט עד היום, ויצרה למעריציה שפה משלהם. "הפיג'מות" היא לא רק תוכנית טלוויזיה, היא תופעה תרבותית הממשיכה לככב בעמודי הממים ברשת. לסדרה יש פרק לכל דבר; החל מפרקים על דורה, יציאת מצרים, אפקט הפרפר והיצ'קוק, ועד לפרקים על עכבר-רובוט שמעוור את הדמויות, מכונת כביסה שקמה לחיים ואילן שהופך לתפוז. במהלך העונות, הופיעו מפורסמים רבים כדמויות אורחות, כגון: טל מוסרי, יובל סמו, יהורם גאון, גיא זו-ארץ, נינט טייב, רן דנקר, ועוד רבים אחרים.

בנוסף לעלילות המצחיקות, הסדרה מציגה גם שירים מעולים רבים של הלהקה, כמו: אל תאכלו את החיות, קצר במוח, שיר המכולת, ואף קאברים ופרודיות לשירים מוכרים; לדוגמה, הביצוע של גרי, דנה וימית לשיר האהוב (שבטח אתם מכירים אותו טוב טוב משיעורי ספרות): "עטור מצחך":


לאחר הצלחת הסדרה, יצאו לה מספר סדרות בת: הפיג'מות בקפה קר סול, הפיג'מות במופע של דובל'ה, והסדרה המצליחה: מנדלבאום בלש פרטי, שבה גרי מצטרף לצוות חקירות ומגלה את הכישרון המדהים שלו בפתרון תעלומות.

בשנה האחרונה, לכבוד חגיגות 19 שנה לסדרה, עודד פז איחד את הקאסט ואורחים נוספים לשני סיבובי הופעות של הלהקה החדשה שהקים: "עודד פז והקסדות". בהופעות, החברים חוזרים בזמן לכל השירים האהובים והנוסטלגיים של הסדרה, בתוספת אורחים נוספים והפתעות רבות. כיאה לדמות של עודד בסדרה ואהבתו הנצחית לצ'ינצ'ילות, חולקו בהופעות פיג'מות שהפכו את קהל המעריצים לצבא של צ'ינצ'ילות. סיבוב ההופעות שלהם מגיע לסיומו עם הופעה אחרונה שתתקיים ב10.10 בפארק אריאל שרון. בהופעה זו יש טוויסט מיוחד לקראת הבחירות המתקרבות, בו אילן מציע את מועמדותו לראשות הממשלה. עד כה, ההופעות קיבלו ביקורות מעולות שתיארו את ההופעה כחוויה בלתי נשכחת.


לסיום, לקראת ההופעה הקרובה של הלהקה שסוגרת את סיבוב ההופעות, הכנתי לכם רשימה של 10 הפרקים האהובים עליי בסדרה (חשוב לציין שכל הפרקים של הסדרה מדהימים):

  1. ג'ורה (עונה 6 פרק 15): הפרק האייקוני בו החבורה מצלמת גרסה מיוחדת ללימוד התרבות העיראקית לתוכנית הילדים המפורסמת: דורה.

  2. התחתונים של ברכה (עונה 4 פרק 14): הפרק בו התחתונים של השכנה המבוגרת נופלים לדירה של נתן ביום בו הוריו באים לביקור, ועודד וקובי מתחילים לעבוד כשליחים.

  3. הישרדות (עונה 4 פרק 17): הפרק בו החבורה נתקעים בדירה ללא אוכל ומים, ועושים פרודיה לתוכנית הריאליטי: הישרדות.

  4. הצרפתים באים-הצרפתים הולכים (עונה 5 פרקים 11-12): שני פרקים בהמשכים בהם תיירים מצרפת באים לביקור וגרי והחבורה מחליטים לנצל אותם כדי להרוויח כסף.

  5. כה אמר זרתוסטרא (עונה 5 פרק 17): הפרק בו החבורה מנסה להמציא פורמט חדש לשעשועון ידע.

  6. חש ללמפחא: הפרק בו גרי סובל מכאבים אז החברה מחליטים להיכנס אל תוך הגוף שלו באמצעות חללית שיכולה להתכווץ לגודל מזערי.

  7. מסטיק המזל (עונה 3 פרק 14): הפרק בו המזל הטוב של אילן עובר לעודד, וקובי מתחיל לצאת עם בחורה שנראית כמו שפרה בצעירותה, אשתו של גרי.

  8. רינגטונים (עונה 4 פרק 18): הפרק בו גרי כותב את ההספד של עצמו והפיג'מות מנסים לייצר רינגטונים בכדי להתפרסם.

  9. בלתי מושגת (עונה 5 פרק 4): הפרק בו גרי ובתו מנסים להרוויח כסף על גבם של הפיג'מות המחזרים אחרי דנה.

  10. מיתפוטר (עונה 7 פרק 5): הפרק בו גרי ועודד נלחמים על כספי הפיצויים של עודד, אם יפוטר.




Комментарии


bottom of page