top of page

הישגי הנשים בתחום הספורט

בשנים האחרונות, עם העלאת המודעות לשוויון בין נשים לגברים, הנשים מוכיחות זאת בתחומים רבים, במיוחד בתחום הספורט. הנה כמה דוגמאות לנשים ישראליות אשר הוכיחו יכולותיהן בתחום הספורט - שלי שכטר.

  1. לי קורזיץ, שחיינית, זכתה פעמיים באליפות העולם בשייט. עם זאת שנפצעה בגב באחת מתחרויותיה ואף סובלת ממחלת דם, לא ויתרה על תחרויותיה ואף זכתה בשתי מדליות זהב באליפות העולם שהייתה בברזיל.

  2. קרן לייבוביץ׳, שחיינית, לא ויתרה על פעילות ספורטיבית, למרות שנפצעה במסע צבאי ונשארה משותקת חלקית בשתי רגליה, לכן, החליטה להתמקד בשחייה ואף התחרתה במשחקים הפאראלימפיים. היא זכתה בכמה אליפויות עולם, וכאשר השתתפה באולימפיאדת הנכים שהייתה בסידני, זכתה ב-7 מדליות (4 מהן זהב).

  3. נטע ריבקין, מתעמלת אומנותית, זכתה במדליה הראשונה שלה (ארד) בגביע העולם, ובאליפות אירופה בשנת 2011 זכתה במדליית כסף.

  4. יעל ארד, ג׳ודוקא, הישראלית הראשונה שזכתה במדליה אולימפית, לאחר פציעה בברך. יעל ארד התמודדה עם לא מעט קשיים כאשר החלה להתאמן בתחום הג׳ודו ונלחמה מול בנים, בשל מחסור בבנות בתחום זה.



כמו כן, אנו רואים כי למרות האמירות הקיימות - ״גברים יותר טובים בספורט״, ״ספורט זה רק לגברים״ או אף האמירות עבור תחום מסוים בספורט, לא משנות דבר לנשים שבאמת רוצות ואוהבות את הספורט בו עוסקות, ולכן, מביאות מדליות ומשתתפות באולימפיאדות או אליפויות עולם. יתרה מכך, הנשים הללו מהוות השארה עבור בנות אשר עוסקות בספורט ושואפות להגיע למקומות שהם הגיעו. ההישגים של הנשים לעיל צריכות להיות יותר ידועות, ולכבוד חודש האישה, אנו מקווים שתזכרו ותהיו גאים בספורטאיות המדהימות האלו שמייצגות את ישראל.

bottom of page