top of page

ההמצאות הישראליות הכי גדולות

יום העצמאות מאחורינו, ועל מנת לציין את חגיגות ה71 לקום המדינה, החלטתי לכתוב כתבה על נושא הטכנולוגיה. מדינת ישראל, בתור מעצמה טכנולוגית בת השפעה בעולם פיתחה מספר לא קטן של המצאות בעצמה והנה כמה מהן:


טפטפות

טפטפות ההשקייה הומצאו במהלך שנות ה-50 וה60 כדי לתת מענה לבעיית ההשקייה שיש בארץ (חוסר במים) מאז המצאתן הטפטפות משחקות תפקיד חשוב בחקלאות בעולם ואיפשרו לגידול במקומות שלפני המצאתן לא חשבו שזה אפשרי.


ICQ

תוכנת המסריים ICQ פותחה בישראל ב1996 תוכנה זו העלתה משמעותית את פופולאריות שליחת המסריים במחשבים שבהמשך הובילה ליצירת את תוכנות לשליחת מסרים מתקדמות יותר,מה שעזר להפצתה של תוכנה זו הייתה העובדה שהיא הייתה חינמית.

ICQ נמכרה לחברה AOL בכ- 460 מיליון דולרים דבר שהיה הסכום הגדול ביותר שבעזרתו נקנתה חברה ישראליות אי פעם (יחסית לתקופה הזו).


דיסק און קי

בשנת 1999 פיתחה החברה M-systems בראשות דב מורן את הדיסק און קי, התקן חיצוני קטן בעל נפח אחסון עצום דבר שעזר לפתור את בעיית האחסון שהייתה קיימת ברוב המחשבים בעולם בתקופה הזו,החברה נמכרה לSANDISCK בסכום של כ מיליארד וחצי דולרים.


מזל״ט / כטב״ם

מאמצע שנות השבעים החלה ישראל לפתח מזלטים וכטבמים והיום נחשבת ליצואנית המטוסים הזעירים ללא טייס הגדולה בעולם,לפי הערכות ישראל מייצאת כ-60 אחוזים מכלל המטוסים ללא טייס בעולם.


כיפת ברזל

כיפת ברזל היא מערכת ליירוט טילים לטווח קצר ופותחה בעזרת שיתוף פעולה עם ארצות הברית,מערכת זו יחודיית מכיוון שהיא מסוגלת להתמודד עם טילים העפים במסלול נמוך.

bottom of page