top of page

הדרך להצלחה רצופה מכשולים

מבחוץ נדמה שעולמם של השחקנים ההוליוודיים והאמנים האהובים עלינו מושלם, זוהר ונוצץ, ושהתחלת דרכם אל ההצלחה והתהילה הייתה חלקה ונטולת מהמורות. אמנם, תופתעו להיווכח כי רבים מהאישים המצליחים הללו נתקלו בלא מעט קשיים בתחילת דרכם, והיא הייתה כרוכה בהשקעה ומאמץ רב. הנה כמה מסיפורם. מאת: דפי אברהם, י״ב 4

ג׳ואן רולינג

כיום אנו מכירים אותה כסופרת המיליונרית, עטורת השבחים שכתבה את סדרת הספרים המצליחה ״הארי פוטר״. אולם, בעבר, רולינג חיה כאם יחידנית, ענייה, שמתקשה לגמור את החודש.

בהגיעה לגיל 25, נפטרה אמה, אירוע אשר השפיע על אופי יצירותיה הספרותיות.

״הספרים שלי מתמקדים בעיקר במוות״, היא מספרת בראיון ב-2006.

מוטיב המוות התעורר ביצירותיה בעקבות פטירת אמה. זמן קצר לאחר מכן, רולינג עברה לצפון פורטוגל כדי להתחיל מחדש, שם היא לימדה אנגלית כשפה זרה. היא פיתחה קשר רומנטי עם בחור, נכנסה להיריון ועברה לגור בדירת שני חדרים עם אמו של בן זוגה. השניים נישאו ב-1992, ובתם נולדה ב-1993. עם זאת, הנישואים החזיקו מעמד רק כשנה, ולאחר הגירושים ראולינג ובתה עברו לסקוטלנד, לגור ליד אחותה.

בהיותה מובטלת, רולינג חיה מקצבת רווחה וגרה בדירה קטנטנה עם בתה הפעוטה. רולינג שקעה בדיכאון ואף שקלה התאבדות, היא ראתה בעצמה ככישלון הגדול ביותר שאי פעם נתקלה בו.

היא בילתה את רוב זמנה הפנוי בכתיבת ״הארי פוטר״ בבתי קפה, בעוד בתה התינוקת ישנה לצידה. אחרי שסיימה לכתוב את ספרה הראשון, הוא נדחה פעמים רבות בידי חברות הוצאה לאור רבות. לבסוף, ניתנה לה הזדמנות להוציא את ספרה לאור, והיצירה שלה נמכרה ביותר מ-450 מיליון עותקים, זכתה בפרסים רבים ואף יצאו לאקרנים סדרת סרטים המבוססת עליהם.


וולט דיסני


דיסני היא חברת ענק שגורפת מיליארדים מידי שנה. בין היתר דיסני מוכרת סחורה, סרטים, לונה פארקים וחוויות שונות ברחבי העולם. אולם, לדיסני לא הייתה התחלה קלה.

וולט דיסני פוטר על ידי עורך העיתון שבו עבד בטענה כי – “הוא חסר דמיון, נטול רעיון חדשניים”. וולט דיסני לא נתן לדברים שאחרים אמרו אודותיו להשפיע עליו, הוא המשיך והקים מספר עסקים ברשותו, שלצערו הרב באותו הזמן לא נחלו הצלחה. הם הסתיימו בפשיטת רגל וחובות גדולים, אך שוב, זה לא עצר אותו מלהמשיך הלאה.

לאחר כל אלו וולט הקים את הסטודיו או כיום את חברת “וולט דיסני” שידועה בהפקת אנימציה שכולנו גדלנו עליה.


טום קרוז

זהו אינו סוד שכיום טום קרוז הוא אחד מגדולי הכוכבים ההוליוודיים, אך בילדותו גדל קרוז עם אבא מתעלל. הוא מתאר את תקופת ילדותו כתקופה קשה ביותר שצילקה אותו והשאירה בו טראומה מצד אחד, ומן הצד השני חישלה אותו.

אמו של קרוז עזבה את אביו, ולקחה איתה את טום ואחותו. רק כעבור 10 שנים ראה קרוז את אביו שוב, בעוד הוא גוסס מסרטן. עד גיל 14, עבר קרוז בין 15 בתי ספר שונים בקנדה ובארצות הברית, בעוד הוא נאבק בדיסלקציה. לאחר שנה של לימודים בקולג', נאלץ לנשור בשל חוסר יכולת לממן את לימודיו. הוא עבר לניו יורק, שם עבד כמנקה שולחנות במסעדה וכעוזר מפקח בניה.

באותו הזמן, קרוז ניצל את קורסי המשחק המצוינים שניו יורק הציעה, ובזכותם קיבל את התפקיד הראשון שלו בסרט ״אהבת בוסר״, שלאחריו קיבל תפקידים רבים וכיכב בכמה וכמה מהסרטים הגדולים והמצליחים בעשורים האחרונים.

קרוז מספר כי עדיין נאבק בשרידי השדים והצלקות מתקופת ילדותו הקשה. עם כל זאת, הוא זכה להצלחה ענקית ומסחררת.


bottom of page