top of page

הבדיחה על אהבה שהצילה 8000 נפשות

מהי משמעות החיים?

אם אתם תשאלו את רבני בית ההוראה, תשמעו תשובה המזכירה "עבודת ה' היא תכלית הבריאה ומשמעות החיים".

אבל אם תשאלו את אבא של דניאל סלוס, קומיקאי סקוטי, הוא יגיד לכם שהחיים של כל אחד מאיתנו הוא פאזל, אנחנו מתחילים אותו מהקצוות, משפחה, חברים, תחביבים וקריירה, ומתקדמים לעבר תמונה אחת עיקרית שהיא בן הזוג שלנו, האדם שמשלים אותנו.


במופעו, Jigsaw, סלוס מדבר על האנלוגיה שהוא שמע כשהיה בן 7, שדבקה בו מאז, אבל הדעה שלו בנוגע לתמונה שהפאזל יוצר קצת שונה מהדעה של אביו.

המופע מתחיל בנימה קלילה, עם חוש הומור קצת אפל, הוא מדבר על התסכול שבמערכות יחסים שכבר אין בהן אהבה, ועל השנאה שלו כלפי טבעונים, אבל ככל שהוא מתקדם במופע, אנחנו מבינים שהמון מהבדיחות נובעות מסיטואציות שהוא חווה במערכות יחסים בחייו. סלוס צוחק על החברה שלנו, בה לכל נסיכה יש נסיך, בה כולם בטוחים שאם אנחנו לבד, אנחנו שבורים, שיש לנו חלק חסר בחיים.

הוא ממשיך ומדבר על כך שבגלל הרצון העז לחוש אהבה, אנשים מכניסים בני זוג לפאזל שלהם בכוח, בין אם הם מתאימים לשאר החלקים ובין אם לא. אנחנו לא מבינים שלא קיים בן אדם שהוא חתיכת פאזל, כולנו מסובכים ועמוקים באותה המידה, ולכן אנחנו לא מסוגלים להכניס בן אדם לחיים שלנו ולצפות שהוא יתאים באופן פלא. הוא ממשיך ואומר "55% מהנישואים נגמרים בגירושים, 90% ממערכות היחסים שמתחילות לפני גיל 30 נגמרות, אם זו הייתה ההסתברות לניתוח, אף אחד מאיתנו לא היה מסתכן, אבל בגלל שזו אהבה ואנחנו מטומטמים אנחנו שוכבים על מיטת הניתוח ואומרים 'אולי הפעם לא אמות מפנים!'".

סלוס נוגע בכך שבני אדם צריכים ללמוד לאהוב את עצמם לפני שהם מצפים ממישהו אחר לעשות את זה. הוא חוזר ומציין, שזה אפשרי למצוא אהבת אמת, אבל מבחינה סטטיסטית, רוב הצופים, כנראה לא מצאו אותה. הוא מתגאה בכך שלאחר שהוא שיתף את חבריו באנלוגית הפאזל שלו, ארבעה מהם נפרדו מבני הזוג שלהם.

כיום, בעקבות המופע שלו, נגמרו יותר מ-4000 מערכות יחסים, נפרדו יותר מ-16 זוגות מאורסים, והתגרשו יותר מ-20 זוגות. המספרים רק הולכים וגדלים, וגורמים לנו לתהות, האם אנחנו עד כדי כך נואשים לאהבה שאנחנו מוכנים לבזבז את כל החיים שלנו במערכת יחסים עם בן אדם שהפאזל שלו לא מתאים לשלנו.


Daniel Sloss : Jigsaw (ניתן למצוא את המופע בנטפליקס)

bottom of page