top of page

האם אנחנו "מאוהבים" באוכל שלנו?

אז מי לא אוהב אוכל? כולם! תמיד כיף לצאת עם חברים או משפחה למסעדה, "להתפלפל" על איכות האוכל, לצם ולהעלות לרשתות החברתיות. מדוע אנחנו "מאוהבים" באוכל שאנו אוכלים? איזה מקום ממלא האוכל בחיינו? סקירה קצרה בנושא.


בשנים האחרונות, יציאה לבילוי הנסוב סביב אכילה הפכה להיות טרנד מאוד פופולרי.

כמו כן, בשל היותנו חברה פעילה מאוד ברשתות החברתיות אנו נוטים להרגיש שעלינו לצלם ולתעד כל צעד ושעל שאנו עושים, ואת ההעדפות הקולינריות שלנו. איפה ומה אנחנו אוכלים, מי בישל למי ובאיזה הקשר. התיעוד למעשה, תפקידו להנציח את הרגע, את היופי ואת האסתטיקה הנפלאה שטבועה בו. כך, כמובן, מימד הטעם, הופך משני.



אז מהי בעצם "אהבה לאוכל"?

אהבה לאוכל מתבצעת כאשר אנו יודעים שחוץ מלאכול את האוכל ניתן לעשות איתו משהו אחר, כמו למשל, להגיש אותו לאנשים, לבשל אותו בצורה אחרת (להוסיף לו מרכיבים שיהפכו אותו למעניין ומיוחד), ועוד המון רעיונות אחרים.

בעצם, תופעה זו מוכרת בקרב החברה כאשר האוכל נתפס אצלנו כרב גוני, למשל, מנת צהריים פשוטה שכל אחד אוכל, ניתן לבשל באינספור ואריאציות.

לאור העובדה, שאנו חיים בחברה של שפע רב בתחומים השונים ובין היתר חברה ששופעת מבחינה קולינרית, קצת קשה לנו להבדיל בין רעב אמיתי לבין חוסר של דבר. בעצם, שכחנו מתי אנחנו באמת רעבים ומתי אנחנו אוכלים בכדי למלא חלל.



האכילה היא חיונית לגופנו ואנו זקוקים לה בכדי לגדול ולהתפתח, אך סוגי האכילה משתנים מאיש לאיש, למשל, לרוב אנשים האכילה מתבצעת כצורך קיום בסיסי, ואילו אצל חלק האכילה מתבצעת על בסיס רגש – למלא את החסר בחיינו. כמו כן, סקרים מראים כי האכילה שלנו ברובה היא אכילה על מנת למלא חלל חסר. אכילה זו נחשבת אכילה מהרגש, וכשמה, היא אכילה מתוך הצורך בחסר. בעצם, כשאנחנו אוכלים אנחנו מבקשים לקבל תחושה מנחמת ואוהבת.

כך מתפתחת אצלנו תשוקה ואהבה לאוכל.



כתוצאה מאכילה על בסיס רגשי, אנשים "מתמכרים" לאוכל ורוצים לפתח אותו יותר, למשל, לפתוח מסעדות ולהפוך לשפים מצליחים, להיות מבקרי מסעדות, או סתם לאכול מבלי שאנו רעבים וכך תשוקתם לאוכל הולכת וגוברת.

דוגמה לכך, הם חלק מהשפים המוכרים והמצליחים, שאמרו שכבר מגיל קטן אהבו אוכל וכשגדלו הם הבינו שזה יהיה מקצועם לעתיד.


לסיום, האוכל הוא חיוני לנו ובעיקר טעים ☺

אך, כמו כל דבר בחיים, גם כשמדובר במזון יש לרסן את עצמנו מבחינת הכמות שאנו צורכים ממנו ולהיזהר לא להתמכר אליו ובעזרתו לנסות למלא חללים נפשיים.


אז תאכלו ותבשלו מאכלים שאתם אוהבים ואף תפתיעו את קרוביכם, במיוחד לקראת יום האהבה ויום המשפחה הקרבים!!

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מוזיקה היא ה- אהבה שלי

מוסיקה היא האהבה שלי. בוקר, יום שני, שעת אפס, בדרך לבי"ס. אני חצי ישן. מתקשה לתקשר עם אמא שלא מפסיקה לדבר כל הנסיעה. מפעיל את הרדיו ברכב וכולם משתתקים אפילו אמא שלי. ברדיו Monday Morning, שלאט לאט מפז

bottom of page