top of page

האור בטכנולוגיה ותרומתה לעולם

עכשיו שאנו בחופשת החנוכה, מלבד הציפייה ל״פסק זמן״ מהלימודים, הבילויים המשפחתיים והסופגניות שמאפיינות את החג, זו הזדמנות מצוינת לנסות ולהבין האם אנחנו באמת מנסים להתקדם מחושך לאור. עלינו לנסות ו״לגרש״ את החושך מחיינו ולהתקדם לעולם ״מואר״ ומשופר. פה נכנס תפקידה של הטכנולוגיה. - אורי ימין.

הטכנולוגיה מתקדמת במהירות רבה עד שלעיתים נדמה שאפילו לנו קשה לעקוב אחריה ואולי היא מספקת לנו פתרונות לקשיים שאפילו לא ניסינו להתמודד איתם.

בעשורים האחרונים, החדשנות העולמית הגיעה לשיאים בתחומים שונים. ככל ששוק הפטנטים הולך וגדל כך גובר הקושי להצליח ולהיות ההמצאה החדשנית והמוצלחת. לכן, על כל אחד מהממציאנים מוטל התפקיד להגדיל ראש ולחפש את הפתרון הכי יצירתי ומיוחד שיפנה לקהל רחב ככל שניתן.


הנה מספר המצאות חדשות יחסית שגרמו לפריצת דרך משמעותית:


תחום הרפואה

יצא לשוק לפני במה זמן וירוס שנלחם בסרטן. סרטן זו מחלה נפוצה כלל עולמית שנתפסה במשך אלפי שנים גזרת גורל שלא ניתן להיפטר ממנה, אבל בעזרת מחקר מתקדם וחשיבה יצירתית מדענים הצליחו לגלות חיסון לסרטן. מזה זמן רב ,המדענים יודעים שווירוסים יכולים לעורר את המערכת החיסונית להילחם בסרטן, אבל התאמת הווירוסים מבלי להשפיע על העמידות שלנו אליהם דורשת זמן. בשנת 2015 הפכה הIMLYGIC לתרופת הסרטן הוויראלית הראשונה שזכתה לאישור ה-FDA. וירוס ההרפס המותאם, שאושר לטיפול במלנומה, מוזרק אל תוך גידול, שם הוא אמור לעורר תגובה חיסונית לסרטן.

זהו ללא ספק הישג מרשים ופריצת דרך בתחום הרפואה.


תחום התחבורה

גם תעשיית האוויר מתקדמת במהירות, שני טייסים (ברטרנד פיקארד ואנדרה בורשברג) הנחיתו את ה- Solar Impulse 2 באבו דאבי, וסימנו את סופה של טיסה מסביב לעולם, שמונעת בכוח סולארי, למרחק של כמעט 42,000 ק”מ. הצוות מקווה שהמסע יעורר השראה לבניית כלי טיס ידידותיים יותר לסביבה ויצליח לפתח את התחום.


תחום השירות

למעשה, חדשנות יכולה להיות גם בתחום השירות. הרבה פעמים אנחנו מתאכזבים מאיכות השירות שהחברות השוות מציעות ולכן, חברת "זאפוס", שנרכשה על ידי אמזון ביותר ממיליארד דולר, לקחה כפרוייקט להפוך את חוויית השירות ללקוח אצלה למשהו בלתי נשכח. בניגוד לכל חברות שאומרות "שיחתכם חשובה לנו", הטלפון של שירות הלקוחות בזאפוס מופיע בראש כל עמוד באתר, הם עונים מהר, עוזרים, ולא ממהרים "לנפנף" את הלקוח אלא לוקחים ברצינות את שיחתו. ניתן אף לקבל החזר מלא על כל מוצר שלא מרוצים ממנו, עד 365 יום מרגע ההזמנה, ורוב הלקוחות מקבלים את ההזמנה תוך 8 שעות.

אך כשהמטרה המוצהרת של החברה היא לשמוע את התלהבות מהלקוחות שלה, הנתון הזה אינו מפתיע.

לסיכום, חשוב שנזכור שבידינו האפשרות להפוך את חיינו ל"מוארים" ופשוטים יותר בעזרת מחשבה, יצירתיות ורצון.

bottom of page