top of page

גאווה ישראלית: 4 ישראלים שהצליחו מעבר לים

לכבוד חגיגות יום העצמאות, הנה 4 ישראלים שהצליחו להגשים את החלום שלהם ומשגשגים מחוץ לארץ, אך בלי לשכוח מאין הם באו ולאן הן שייכים.


מאיר אדוני

מאיר אדוני הוא שף ידוע ומוערך בארץ. בין אם זה בגלל היותו אחד מהשופטים בתכניות הריאליטי המדוברות "משחקי השף" ו"בייקאוף", או עקב מסעדות הגורמה היוקרתיות שלו, שמו ידוע בכל בית בישראל. בשנים האחרונות מאיר אדוני הרחיב את עסקי המסעדות שלו לערים כמו ניו יורק וברלין. בגיל 44, במאי 2017, מאיר אדוני פתח את מסעדת "נור" במנהטן בניו יורק, לאחר שסגר את שתי מסעדות הדגל שלו בנחלת בנימין בתל אביב – "כתית" ו"המזללה" עקב מחלוקות עסקיות. עם פתיחתה, קיבלה "נור" ביקורת טובות מאוד, כולל ביקורת מפרגנת ב"ניו יורק טיימס". מאז הלקוחות זורמים אליה בשפע ואדוני הציג לאנשי האזור תחום קולינריה חדש ואטרקטיבי, שהוא האוכל הים-תיכוני. מאיר טוען שהקהל שמגיע ל"נור" הוא מאוד מגוון: "הקהל המקומי כולל שפים קולגות מניו יורק ומארצות אחרות, ישראלים שחיים בניו יורק או ישראלים שבאים לניו יורק לחופשה. התקבלתי כאן באהבה עצומה ובהמון פרגון, גם מלקוחות וגם ממבקרי מסעדות בעיתונות ובלוגרים. לא נתקלתי ביחס שונה משום שאני ישראלי, ונדהמתי מעוצמות האהבה שמרעיפים עליי ועל המסעדה כאן".


שלומית מלכה

רק בת 25 ושלומית מלכה היא כבר אחת מהדוגמניות הישראליות המרוויחות הכי הרבה. מלכה היא דוגמנית בינלאומית, ומדגמנת למותגים בינלאומיים כמו רוברטו קוואלי, ראלף לורן, נאוטיקה ועוד. בין היתר , היא הופיעה על השערים של "אל", "גלאמור", "מארי קלייר" ועוד. שלומית חיה את החיים האידיאליים לכל דוגמנית; היא מרוויחה לא מעט, משתתפת בקמפיינים נחשקים ונחה תחת קונצנזוס אבסולוטי של הציבור שמחשיב אותה למאמי הלאומית. ההבדל בינה לכל דוגמנית אחרת הוא ראשית כל, הכריזמה והחוכמה הרבה שטמונה בה, ובנוסף העובדה שחברות אופנה רבות בחו"ל דורשות שתייצג אותן. מתחילת הקריירה שלה, היה אפשר למצוא את מלכה במגזינים ותצוגות אופנה בינלאומיות וזהו עדיין המצב. היא נשואה כמעט שנתיים לשחקן יהודה לוי ומתחזקת עמוד אינסטגרם עם כמעט חצי מיליון עוקבים.


יאור סושרד

ליאור סושרד, שמכונה "יורש העצר של אורי גלר" הוא מנטליסט ואמן חושים ידוע ברחבי העולם. בעזרת מיומנות לקריאת שפת גוף ומניפולציה מחשבתית מצליח סושרד לגרום לצופיו להרגיש שהוא מחולל קסמים. סושרד החל להופיע כבר מגיל צעיר באירועים וימי הולדת באזורו, ומאז הצליח לחדור גם לתעשייה הבינלאומית ולהופיע בכל תכניות האירוח שרק תחשבו עליהם: ג'יימס קורדן, דוקטור פיל, ג'יי לנו וברברה וולטרס, כולם ישבו פעורי פה לאחר הופעת סושרד בתוכניתם. בזמן שבארץ זכורה תחזיתו המדויקת לתוצאות הבחירות של הכנסת ה-19, בחו"ל הוא ידוע כחבר טוב של סלבריטאים כגון משפחת הקרדשיאנס, ברברה סטרייסנד, ג'ניפר לופז ועוד. למרות ההצלחה הבינלאומית שרק הולכת ומשגשגת, סושרד נשאר בעמדתו לא להעביר את חייו לארצות הברית, ומעדיף לנסוע הלוך ושוב להופעות בחוץ לארץ מאשר לעקור את חייו מארץ ישראל.


יעל גרובגלס

"ג'יין הבתולה" היא עיבוד לטלנובלה מוונצואלה, שזכתה לגרסאות מקומיות במדינות רבות, ולאחרונה גם אצלנו בישראל ("בת אל הבתולה" בכיכובה של משי קלינשטיין). העלילה עוסקת בצעירה בתולה מבית דתי־מסורתי שעוברת בטעות הפריה חוץ גופית, ומ גלה לפתע שהיא בהיריון. ברחמה היא נושאת תינוק של בני זוג עשירים, שזוהי תקוותם האחרונה להביא ילד לעולם. יעל היא אחת מהדמויות הראשיות בגרסה האמריקאית, ויש שיאמרו שגם הדומיננטית מביניהן. זהו עוד תפקיד מבין תפקידים רבים שקטפה בשנים האחרונות בארצות הברית. בגיל 34, גרובגלס היא אחת הישראליות המצליחות בהוליווד, ותפקיד זה היווה הצלחה רצינית ומטלטלת לקריירה שלה – הסדרה היא אחת מהסדרות הנצפות ביותר בארצות הברית, והשתתפותה בה הניבה לה מעל למיליון עוקבים באינסטגרם. יעל מתגוררת לסירוגין בארצות הברית וישראל, אך לא שוכחת לציין את החגים היהודים ברשתות החברתיות שלה, ומרבה לשבח את ישראל בראיונות. "אני ישראלית ואוהבת מאוד את הארץ" מבהירה יעל. "מבחינתי העבודה בארצות הברית היא לא תחליף לעבודה בישראל".

bottom of page