top of page

אורח חיים בריא – אי אפשר בלעדיו!

כיצד ניתן לשפר את אורח החיים וכתוצאה מכך לשפר את הבריאות הפיזית והנפשית שלנו? - דפי אברהם, י״ב 4.


אורח חיים בריא הוא השילוב הנכון בין שלושת הגורמים המשפיעים על חיינו:

  1. תזונה נכונה

  2. פעילות גופנית

  3. בריאות נפשית

מהם המרכיבים לשמירה על אורח חיים בריא?

  1. הקפדה על תזונה נכונה המסייעת לשמירה על הרגשה כללית טובה ומשקל תקין. כל מי ששומר על אורח חיים בריא מודע להשפעת החומרים שהוא מכניס לגופו: מגוון סוגי המזון, המים ששותים והאוויר שאנו נושמים. כל אלו צריכים להיות איכותיים, מזינים תורמים לגוף ונקיים מרעלים.

  2. ביצוע פעילות גופנית מתאימה - כל אחד יכול לבחור את הפעילות המתאימה לו מבחינת הסוג, התדירות ורמת הקושי.

  3. כדי להרגיש טוב ולחיות באיכות חיים טובה חשוב להוריד לחצים בחיים, למצוא דרכים שונות להירגע באופן מודע או ע"י תרגילי יוגה ומדיטציה.


הקפדה ושמירה על אורח חיים בריא היא חשובה וחיונית ביותר, ותשפר משמעותית את איכות חייכם.


אז איך עושים את זה ? כמה דברים שחשוב לשים לב אליהם בחיי היום-יום שלנו

  • שתיית מים – מים מהווים שני שליש ממשקל גופנו והם אחראים לביצוע תקין של שלל משימות הגוף – הם מווסתים טמפרטורה, מובילים חומרים מזינים ומנקים רעלים מהגוף. כמות המים בגוף משפיעה עמוקות על רמת האנרגיה ועל הערנות שלנו. השתדלו להרבות בשתיית מים במהלך היום ובמיוחד בקיץ.

  • חשיפה לשמש – שמש, ויטמין D שמגיע מחשיפה לשמש, מסייעים גם הם רבות לגוף – סיכון נמוך יותר לסרטן ולמחלות לב ומערכת חיסונית תקינה הם רק חלק מהיתרונות של חשיפה מבוקרת לשמש. דאגו לשמור על חשיפה מבוקרת לשמש, רק אל תישרפו!

  • שינה – אין רשימה של טיפים לאורח חיים בריא שלא מתייחסת לאיכות השינה שלכם, ובצדק. כשאתם לא מקבלים מספיק שעות מנוחה, הגוף שלכם מפצה את עצמו על ידי אכילה מרובה, ולרוב מדובר בג'אנק פוד. דאגו לישון מספיק, כדי שלא תמצאו את עצמכם מנשנשים שטויות, רק כדי להישאר ערים. שינה מספקת מפחיתה גם את הסיכון למחלות כרוניות ומשפרת את הסיכוי לאריכות ימים.

  • פעילות גופנית – לפעילות גופנית יומיומית יש המון יתרונות לבריאות שלכם, מהורדת הסיכון למחלות שונות, דרך צפיפות עצם גבוהה יותר ועד ירידה במשקל. אתם לא חייבים ללכת לחדר הכושר בכל יום, בחרו פעילויות שאתם יכולים לשלב בשגרת היום-יום שלכם, כמו הליכה, רכיבה על אופניים ואפילו עלייה וירידה במדרגות במקום במעלית.

  • אכילת פירות וירקות – פירות וירקות מכילים שפע של מינרלים וויטמינים. חלקיכם אולי צורכים תוספי תזונה סינתטיים או חטיפי חלבון, אבל אין כמו הדבר האמיתי כדי לקבל את מנת הבריאות שאתם באמת זקוקים לה. שאפו לאכול 5 מנות פרי או ירק ביום, כדי להגיע לכמות מספקת.

  • פחות אוכל מעובד – נסו להכניס כמה שפחות מזונות מעובדים לתפריט היומי שלכם. הערכים התזונתיים של מזונות מעובדים נמוכים יותר, מכיוון שהם אובדים בתהליך הפקתם, ובנוסף, חלק מהמזונות האלה מכילים גם חומרים משמרים וכמויות גדולות של מלח. היזהרו במיוחד ממוצרים שמכילים כמויות גבוהות של מלח או סוכר.

  • חיזרו לטבע – נסו לבלות כמה שיותר בחיק הטבע. הליכות, טיולים רגליים וטיולי שטח ובכלל הקרבה לטבע מרגיעה מאוד ומשרה אווירה נינוחה ושלווה פנימית.

  • הקדישו זמן לפעילות שאהובה עליכם - קריאה, מדיטציה, פיסול, צילום, תפירה, סריגה, כתיבה, כל אחד ותחביבו. פנאי לתחביבים יכול להוסיף לרוגע שלכם ולהוריד מתחים וחרדות.

  • חישבו על מה שאתם אוכלים – בקצב המהיר שאנחנו חיים בו, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו אוכלים בלי לשים לב את כל מה שנקרה בדרכנו. התחילו לחשוב על אכילה נכונה ועל מה שאתם מכניסים לפה, נסו לאכול לאט יותר וקחו את הזמן ליהנות מהטעם של האוכל שלכם. בנוסף, בזמן הארוחה, לעסו היטב ולאט את האוכל, גם כדי ליהנות מכל ביס וגם כדי לסייע למערכת העיכול שלכם בתהליך העיכול.

  • נסו דברים חדשים – אל תפחדו לנסות דברים חדשים. נסו חוג כושר ששמתם עליו עין מזמן, עברו למשך חודש לתזונה צמחונית או נסו להכיר אנשים חדשים שמנהלים חיים בריאים. כל אלה יכולים לעזור לכם בתהליך, שיביא אתכם לבסוף לאורח חיים בריא.

נסו לאמץ לשגרת חייכם כמה שיותר הרגלים חדשים שיהפכו אתכם לבריאים, רגועים ומאושרים יותר !!
bottom of page